منتشر شده در 07 مرداد 1403 ساعت 14:02
نسل جدید مرسدس AMG C63 به جای موتور ۸ سیلندر قبلی به یک موتور چهار سیلندر مجهز شده است. این کار انتقادات زیادی در پی داشته، چرا که بسیاری معتقدند موتور چهار سیلندر هرگز نمیتواند مثل یک موتور ۸ سیلندر راننده را به وجد بیاورد. با این حال مدیر بخش AMG نظر دیگری دارد و بر این باور است که پتانسیلهای موتور چهار سیلندر معروف به M139I به مرور نمایان خواهد شد.
آنطور که آقای میشاییل اسکیب در مصاحبه با نشریه اتوکار انگلستان گفته، موتور M139 در خودروهای کامپکت حامل کد ۴۵ عملکرد بسیار خوبی داشته و لبخند رضایت را بر لبان مشتریان نشانده است. از دید آقای اسکیب، AMGیک برند تکنولوژی محور به حساب میآید، از این رو لازم نیست که در همه خودروها از موتور بزرگ ۸ سیلندر استفاده کند. وی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرده که مشتریان باید به استقبال تکنولوژیهای جدید بروند.
شاید بدانید موتور به کار رفته در AMG C63 با سامانه هیبریدی همکاری میکند. به غیر از سدان و استیشن هیجان انگیز C63، دو کراس اوور GLC63 استاندارد و کوپه نیز از همین پیشرانه بهره میبرند. ضمن اینکه موتور M139I در زیر کاپوت مدلهایی مثل GT43 و SL43 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. آقای اسکیب تاکید کرده AMG به موتور ۴ سیلندر هیبریدی تعهد زیادی دارد، چرا که این موتور از پتانسیلهای بسیار بالایی برخوردار است.
نسل جدید مرسدس AMG C63 قیمتی برابر با ۸۵ هزار دلار (حدود ۵ میلیارد تومان) دارد. با چنین رقمی، این سدان اسپرت در مقایسه با رقیب مستقیم خود یعنی ب ام و M3 حدود ۸۰۰۰ دلار گرانتر است. شاید بدانید با تصمیم ب ام و این خودرو با موتور ۶ سیلندر خطی و گیربکس دستی عرضه میشود. نسخه کامپتیشن مجهز به سامانه xDrive و گیربکس اتوماتیک، گرانتر از C63 بوده و در مقایسه با آن ۱۴۲۵ دلار قیمت بیشتری دارد.
source