Wp Header Logo 645.png

غول خودروسازی برقی چین، BYD، برنامه احداث کارخانه خودرو در کراچی را به عنوان بخشی از ورود به پاکستان اعلام کرد.

به گزارش مجله ماشین، شرکت BYD چین، غول خودروسازی برقی، روز شنبه از برنامه خود برای افتتاح یک کارخانه تولید خودرو در پاکستان خبر داد، جایی که همچنین فروش سه مدل از خودروهای خود را از طریق همکاری با شرکت مگا موتورز آغاز خواهد کرد.

BYD اولین شرکت بزرگ خودروسازی برقی (NEV) است که وارد بازار پاکستان می‌شود، بازاری که با کمبود زیرساخت شارژ خودروهای برقی مواجه است.

لیو شئولیانگ، مدیر کل BYD در آسیا و اقیانوسیه گفت: ورود ما به بازار پاکستان تنها در مورد آوردن وسایل نقلیه پیشرفته به دست مصرف کنندگان نیست. این در مورد پیشبرد دیدگاهی گسترده تر از مسئولیت زیست محیطی و نوآوری فناورانه است.

BYD همچنین اعلام کرد که قصد دارد سه «فروشگاه پرچمدار و مرکز تجربه» را در کراچی، لاهور و اسلام آباد افتتاح کند. این شرکت در مراسم رونمایی در لاهور اعلام کرد که فروش دو مدل شاسی بلند و یک مدل سدان را از سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۴ آغاز خواهد کرد.

مگا موتورز زیرمجموعه شرکت هابکو، بزرگترین شرکت برق خصوصی پاکستان (HPWR.PSX) است.

کامران کمال، مدیرعامل هابکو، که از این معامله به عنوان یک «سرمایه گذاری تاریخی» یاد کرد، گفت: ما اولین کارخانه مونتاژ NEV پاکستان را راه اندازی خواهیم کرد که به تولید خودروهای انرژی جدید پیشرفته BYD اختصاص دارد.

کمال به رویترز گفت که کارخانه جدید در سال ۱۴۰۶ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

هابکو برای تقویت زیرساخت شارژ پاکستان، ایستگاه های شارژ سریع را در سراسر شهرهای بزرگ، بزرگراه ها و جاده ها راه اندازی خواهد کرد.

 

لینک کوتاه نوشته

BYD پاکستان: غول خودروسازی برقی کارخانه‌ای در کراچی می‌سازد