Wp Header Logo 664.png

این کمپانی خودروساز ژاپنی از سال ۲۰۰۱ میلادی مدل هاچ‌بک ساب‌کامپکت سگمنت B خود را با نام جاز به‌جهان معرفی کرد. در حال حاضر این خودرو در چهارمین نسل خود عرضه می‌شود و از زبان جدید طراحی هوندا تبعیت می‌‎کند.

با نگاهی به پروفیل این خودرو شاهد خط تیز نسبتا زاویه‌دار افقی هستیم که با مجموعه‌ای از سطوح تخت و وجود رینگ‌های ۱۶ اینچی کاراکتر نافذ و اسپرتی به این خودرو کوچک دوست‌داشتنی هوندا می‌بخشد. در نسل چهارم هوندا شاهد یک مدل بسیار جذاب هستیم.

پوزه خودرو نسبتا به‌جلو متمایل بوده و خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره با یک توررفتگی خاص با چراغ‌های بزرگ و LED هایی مشابه حرف C رو به بالا، کاملا تهاجمی و خشن است.

همچنین در نمای عقب چراغ‌های ذوزنقه‌ای‌شکل با LED هایی مشابه حرف C رو به‌بالا و استفاده از سطوح تخت، شاهد نمای اسپرتی از این هاچ‌بک ساب‌کامپکت هوندا هستیم.

نکته بسیار مهم در طراحی خارجی هوندا جاز، طراحی ستون A دوتکه است که نمای جذابی به‌کابین این هاچ‌بک می‌دهد.

پس از باز کردن درهای هوندا جاز جدید و نشستن در پشت فرمان این هاچ‌‎بک دوست‌داشتنی، شاهد ارائه سبکی زیبا، جذاب، کاربردی و راحت از هوندا هستیم. طراحی داشبورد تخت با دو بخش تورفته در طرفین برای دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع جلب‌توجه می‌کند.

قرارگیری دو نمایشگر، فضای کاملا مدرن و کاملا به‌روزی در کابین این خودرو فراهم کرده است. یک نمایشگر ۸ اینچی افقی لمسی با کیفیت بالا برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک نمایشگر تمام‌دیجیتال ۶ اینچی برای کلاستر در کابین این خودرو تعبیه شده است.

غربیلک‌فرمان این خودرو از روی غربیلک‌فرمان هوندا e الگوبرداری شده و این نوع غربیلک‌فرمان راحتی و ارگونومی بسیار بالایی دارد.

کیفیت قطعات داخلی این خودرو بسیار بالاست و استفاده از چرم برای داشبورد و رودری‌ها و استفاده از روکش پارچه‌ای برای صندلی‌‎ها بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

طراحی ستون A دوتکه فضای داخلی را دلنشین جلوه می‌دهد. البته طراحی دسته‌دنده اسپرت با غربیلک‌فرمان این خودرو مشابه هوندا e بوده که رانندگی با این هاچ‌بک را جذاب کرده است.
از مهم‌ترین امکانات هوندا جاز می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم آنالیز آنلاین ترافیکی، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار نقاط‌کور، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم پارک نیمه‌خودکار، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه اتوماتیک، فرمان برقی، گرمکن صندلی‌ها و غربیلک‌فرمان و سه حالت رانندگی متفاوت اشاره کرد.

کمپانی هوندا برای جاز جدید از چهار پیشرانه بنزینی استفاده کرده است. یکی از این قوای محرکه‌ها هیبرید است. در حقیقت قوی‌ترین نسخه جاز همان مدل هیبرید آن است. یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی مجهز به‌سیستم تایمینگ متغیر هوشمند سوپاپ‌های منحصربه‌فرد هوندا i-VTEC و یک موتور الکتریکی قلب تپنده نسخه هیبرید را تشکیل می‌دهند. همچنین تمامی پیشرانه‌ها با دو نوع سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل‌جلو FWD و دو دیفرانسیل AWD به‌بازار عرضه می‌شوند.

هوندا جاز هیبرید دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری است که این پیشرانه احتراق‌داخلی می‌تواند حداکثر ۹۷ اسب‌بخار قدرت را در ۵۶۰۰ تا ۶۴۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و ۱۲۷ نیوتون‌متر گشتاور را در ۴۵۰۰ تا ۵ هزار آرپی‌ام به‌ارمغان ‌آورد.

همچنین موتور الکتریکی که برای این هاچ‌بک تعبیه شده می‌تواند حداکثر ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. قدرت و گشتاور هر دو موتور بنزینی و الکتریکی به‌گیربکس e-CVT منتقل می‌شود که در نسخه دیفرانسیل‌جلو به‌چرخ‌های جلو و در نسخه دو دیفرانسیل به‌چهار چرخ منتقل می‌شود.

کمپانی هوندا نسخه پایه با موتور بنزینی ۱.۳ لیتری را با قیمت ۱۹ هزار دلار به‌بازار عرضه کرده است. ارزش نسخه هیبرید این خودرو ۳۳ هزار و ۱۹۰ دلار است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir