Wp Header Logo 696png


منتشر شده در 29 مرداد 1403 ساعت 17:00


لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

کمپانی لامبورگینی طبق وعده قبلی خود، در همایش خودرویی مونته‌ ری از جانشین هوراکان رونمایی کرد. این خودرو که تمراریو (Temerario) نام دارد، با قدرتی بیشتر از نیاکان خود آمده تا سطح جدیدی از هیجان را به علاقه‌مندان سرعت و قدرت ارائه کند.

مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. کمپانی ایتالیایی سوپر اتومبیل جدید تمراریو را به‌ عنوان یک خودروی برقی‌ شده با پر فورمنس بالا – به اختصار HPEV – معرفی می‌کند. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی شارژی (پلاگین) بهره می‌برد. این پیشرانه شامل موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی می‌شود. در مجموع، این موتورها با همکاری هم ۹۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. با اتکا به این پیشرانه فوق‌العاده قدرتمند، لامبورگینی تمراریو قادر است در عرض فقط و فقط ۲.۷ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در صورت ادامه شتاب گیری در مسیر مستقیم، امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برای راننده وجود خواهد داشت.

لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

جزئیاتی بیشتر از پیشرانه

لامبورگینی می‌گوید موتور V8 جدید کمپانی کاملاً از صفر طراحی شده و از پیکربندی “Hot V” با زاویه ۹۰ درجه و میل‌لنگ تخت برخوردار است. دو توربو شارژر نصب شده روی این موتور با فشار حداکثری ۳۶psi  کار می‌کنند. برای کاهش وزن سر سیلندر این موتور از آلومینیوم ساخته شده و شاتون‌ ها جنسی از تیتانیوم دارند. این موتور تا ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه دور می‌گیرد.

لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

سه موتور الکتریکی به کار رفته در تمراریو از طریق سیال روغن خنک‌ کاری می‌شوند. موتور برقی عقب بین موتور اصلی و جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه نصب شده و به‌ تنهایی تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۹ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. دو موتور دیگر که در محور جلو نصب شده‌اند، هر کدام ۸۲ اسب بخار قدرت دارند و چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورند. با این چیدمان موتورها، باید گفت که محصول جدید سنت آگاتایی‌ ها مدلی چهار چرخ متحرک است. به منظور کنترل بیشتر روی نحوه انتقال قدرت و تسهیل انجام حرکتی مثل دریفت، حالتی مخصوص به نام «دریفت مد» تعریف شده است. این حالت سه سطح مختلف برای تنظیم میزان گشتاور ارسالی به چرخ‌های عقب دارد. در کنار این، تمراریو به سیستم کنترل شروع حرکت (Launch Control)  نیز مجهز شده تا هنگام فشرده شدن پدال گاز تا انتها، هیچ صدم ثانیه‌ای را از دست ندهد!

لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

مشخصات باتری

پک باتری به کار رفته در لامبورگینی تمراریو ظرفیتی برابر با ۳.۸ کیلووات ساعت دارد. این پک در صورت اتصال به یک پورت AC با توان حداکثر ۷ کیلووات و در عرض ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. به گفته لامبورگینی این باتری از طریق سیستم بازیابی انرژی ترمز و یا به‌ طور مستقیم توسط موتور بنزینی نیز قابل شارژ است. این کار کمتر از ۶ دقیقه زمان می‌برد. تمراریو قابلیت رانندگی در حالت تمام الکتریکی را نیز دارد. در این حالت موتور V8 و موتور برقی موجود در عقب خودرو در مدار قرار نمی‌گیرند و دو موتور الکتریکی حاضر در محور جلو نیروی لازم برای حرکت را تأمین می‌کنند. با این حساب می‌توان تمراریو را اولین خودروی لامبورگینی که می‌تواند مدلی دیفرانسل جلو باشد، نامید!

شاسی تماماً آلومینیومی

در زیر پوسته لامبورگینی تمراریو، یک شاسی جدید سبک‌وزن قرار دارد. برخلاف هوراکان که شاسی آن از ترکیب آلومینیوم و فیبرکربن هوراکان ساخته شده بود، شاسی تمراریو کاملاً از آلومینیمی است. این تغییر باعث کاهش ۵۰ درصدی استفاده از مواد، کاهش ۸۰ درصدی در اتصالات جوش‌ داده شده و افزایش ۲۰ درصدی مقاومت پیچشی شده و کمک شایانی به حفظ وزن خودرو در محدوده‌ای پایین‌تر کرده است.

Wp Header Logo 707png

پکیج‌هایی برای لاغری و نیروی رو به پایین بیشتر

لامبورگینی تمراریو با پکیجی به نام «Temerario Alleggerita» قابل انتخاب است. این پکیج شامل باله عقب بزرگ‌تر، سپرهای متفاوت و رینگ‌های فیبرکربنی می‌شود. آنطور که لامبورگینی اعلام کرده، این پکیج در مجموع ۱۵۸ درصد نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به هوراکان EVO تولید می‌کند؛ ضمن اینکه در صورت سفارش آن وزن تمراریو در مقایسه با مدل استاندارد ۲۵ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند. علاوه‌بر این، پکیج دیگری به نام «Carbon Pack» وجود دارد. طبق انتظار با سفارش این پکیج جنس قطعاتی مثل دیفیوزر عقب، قاب آینه‌ها و ورودی‌های هوای جانبی به فیبرکربن تغییر یافته و ۱.۸ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کاسته می‌شود.

لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

طراحی ظاهری

از نظر ظاهری، لامبورگینی تمراریو ترکیبی از دو مدل روئلتو و هوراکان است. چراغ‌های جلو بسیار باریک بوده و فضای خیلی کمی از گوشه‌های کاپوت را اشغال کرده‌اند. چراغ‌های روشنایی در روزLED  این خودرو شش‌ ضلعی هستند و در طرفین سپر جلو قرار گرفته‌اند.

در نمای جانبی، تمراریو به اندازه هوراکان جلب‌ توجه نمی‌کند، با این حال کماکان فرم پویا و جذابی دارد. شاخص‌ترین المان این نما را باید دریچه‌ هوای بزرگی که در حد فاصل درب و چرخ عقب نصب شده، دانست. لامبورگینی گفته این دریچه باعث افزایش ۱۰۳ درصدی نیروی رو به پایین تولیدی  در مقایسه با هوراکان EVO می‌شود. این خودرو روی رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و یا رینگ‌های فیبرکربنی ۲۱ اینچی آپشنال حرکت می‌کند.

لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

طراحی لامبورگینی تمراریو در نمای عقب خشن‌تر از نمای روبرو و جانبی است. همانند چراغ‌های روشنایی در روز جلو، چراغ‌های این نما نیز قاب و گرافیکی شش ضلعی دارند. خروجی اگزوز هم شش ضلعی طراحی شده و درست در زیر چراغ سوم ترمز جا خوش کرده است. اگر با دقت به این خروجی نگاه کنید، دو دهانه گرد را درون آن خواهید دید. دیفیوزر حجیم دیگر ویژگی جذاب نمای عقب است که باید به آن اشاره کنیم. نکته جالب اینکه طراحی پشت تمراریو به شکلی است که به سختی بتوان قطعه‌ای به نام سپر پیدا کرد!

طراحی داخلی

در داخل، کابین لامبورگینی تمراریو با عناصری شش‌ ضلعی طراحی شده و فضای سر نسبت به هوراکان ۳.۳ سانتی‌متر و فضای پا تا ۴.۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. به گفته‌ی لامبورگینی، حتی یک بازیکن بسکتبال NBA با قد ۲ متر می‌تواند با کلاه ایمنی در این خودرو بنشیند و با آن رانندگی کند.

لامبورگینی تمراریو معرفی شد جانشین هوراکان با اعداد و ارقامی شگفت انگیز

در قسمت میانی داشبورد، یک نمایشگر لمسی عمودی ۸.۴ اینچی برای کنترل سیستم‌های مختلف قرار دارد. در پشت فرمان هم یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی اطلاعات لازم را در اختیار راننده می‌گذارد. نکته جالب اینکه سرنشین کناری یک نمایشگر اختصاصی باریک را در مقابل خود دارد.

قیمت و زمان عرضه لامبورگینی تمراریو

در مقطع کنونی، قیمت لامبورگینی تمراریو مشخص نیست. اما از آنجایی که هوراکان EVO در آمریکا با قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسید، شاید بتوان برچسبی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را برای تمراریو پیش‌بینی کرد. این خودرو از اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.

source