Wp Header Logo 836.png


منتشر شده در 01 شهریور 1403 ساعت 16:30


محصولی از چری یا لندرور؟ تیگو ۷ اسپرت به زودی با ظاهری اروپایی معرفی می شود

شرکت چری خود را برای معرفی مدلی جدید آماده می‌کند. این خودرو که در هفته‌ های آتی و در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد، نسخه‌ای جدید از تیگو ۷ است که پسوند اسپرت را در نام خود دارد. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه تصاویر غیررسمی مربوط به این نسخه از شباهت بسیار زیاد آن به محصولات لندرور خبر می‌دهند.

در سال‌های نه چندان دور خودروسازان چینی با کپی‌ برداری دقیق از مدل‌های موفق دنیا، تلاش می‌کردند در هزینه‌های مربوط به طراحی به نوعی صرفه‌ جویی کرده و محصولات خود را با ظاهری قابل قبول وارد بازار کنند. البته در موارد بسیاری، این کار به شکست انجامیده و نتیجه نهایی به دلیل عدم رعایت تناسبات، بیشتر موجب خنده و حتی تمسخر می‌شد.

اما با جذب طراحان برجسته دنیا این روند عوض شده و برخی از خودروسازان چینی از مشاوره‌ها و تجارب شماری از قوی‌ترین طراحان دنیا بهره می‌برند. شرکت چری هم در چند سال گذشته طراحان سابق خودر سازان بزرگی مثل جنرال موتورز، مزدا و پورشه را به استخدام خود درآورده و حتی یک استودیوی طراحی در آلمان دایر کرده است. به واسطه تیم طراحی خوبی که چری در اختیار دارد، محصولات جدید این شرکت از لحاظ استقلال هویت و جذابیت بصری پیشرفت‌های‌ قابل توجهی داشته‌اند. حالا بهتر متوجه می‌شوید که چرا شباهت زیاد تیگو ۷ اسپرت به محصولات لندرور تعجب‌برانگیز است.   

طراحی نمای بیرونی

همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده نمایید، چری تیگو ۷ اسپرت در نمای روبرو به وضوح المان‌های طراحی لندرور را دارد. فرم و شبکه جلو پنجره در این خودرو کاملاً محصولات کمپانی انگلیسی و برند لوکس آن یعنی رنجرور را در ذهن تداعی می‌کند. شکل سپر و ورودی‌های هوای موجود روی آن نیز بر شدت این حس می‌افزایند. قاب باریک چراغ‌های روشنایی در روز هم که گویی به رنجرور ایووک تعلق دارند!

با وجود این که این خودرو نام چری تیگو ۷ را به دوش می‌کشد، ولی نسخه اسپرت ارتباط نزدیکی با این مدل ندارد و بیشتر شبیه به تانسو ۰۶ یا همان جیکو J7 دیده می‌شود. این مدل نیز از لحاظ طراحی شباهت‌هایی به محصولات لندرور دارد. ناگفته نماند دو شرکت چری و لندرور شرکای تجاری هم بوده و در زمینه‌های مختلف، از جمله استفاده از پلتفرم‌ های مشترک، همکاری می‌کنند. از این رو، شباهت تیگو ۷ به محصولات خودروساز انگلیسی به احتمال قوی اقدامی هماهنگ‌ شده است!

در نمای جانبی، چری تیگو ۷ اسپرت شباهت زیادی به تانسو ۰۶ دارد. فرم سقف، دستگیره‌های در مخفی‌ شونده و باربندهای سقفی از جمله این شباهت‌ها هستند. با این حال، به نظر می‌رسد تیگو ۷ اسپرت برخلاف تانسو ۰۶، بیشتر برای مسیرهای شهری طراحی شده تا آفرود. علی‌ رغم این موضوع، عضو جدید خانواده تیگو ۷ در سمت چپ و بین ستون‌های C و D یک محفظه برای حمل لوازم مختلف دارد. این نوع محفظه بیشتر در خودروهای آفرودی استفاده می‌شود.

طراحی داخلی

در داخل کابین، تیگو ۷ اسپرت و تانسو ۰۶ تقریباً یکسان هستند. این خودرو به نمایشگر پشت فرمان ایستاده و نمایشگر مرکزی بسیار بزرگ مجهز شده است. دریچه‌های سیستم تهویه ساختاری یکپارچه با داشبورد دارند و گیربکس از طریق یک اهرم حجیم روی کنسول میانی کنترل می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت چری تیگو ۷ اسپرت

جزئیات مربوط به پیشرانه چری تیگو ۷ اسپرت هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که این خودرو از لحاظ فنی نیز با تانسو ۰۶ مشترک باشد. اگر این گمانه ‎زنی درست از آب دربیاید، پیشرانه‌ ای با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌ متر گشتاور وظیفه تأمین نیرو را بر عهده خواهد داشت. نیرو هم از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به سمت چرخ‌ها هدایت خواهد شد. قیمت این خودرو در حدود ۱۰۰,۰۰۰ یوان (معادل ۱۴,۰۰۰ دلار یا ۸۲۰ میلیون تومان) پیش‌بینی می‌شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir