Wp Header Logo 846.png


منتشر شده در 01 شهریور 1403 ساعت 16:00



عکاس
حسین دلاور

سدان برقی برساوش ارتقا یافت ؛ نگاهی به تویوتا BZ3 2024

تویوتا BZ3 2024 یکی از جذاب ترین خودرو های برقی وارداتی است که نسبت به نسخه ۲۰۲۳ ارتقا یافته و شرکت برساوش آن را عرضه می کند.

از وقتی که واردات خودرو های خارجی آزاد شده، وزارت صمت توجه ویژه ای به خودرو های برقی داشته است و قدم های مثبتی نیز در این باره برداشته است. شرکت های وارد کننده بسیاری نیز این فرصت را غنیمت شمرده و اقدام به واردات خودرو های برقی کرده اند.

یکی از این شرکت ها، شرکت برساوش بود که از همان ابتدا واردات خودرو های برقی شرکت تویوتا را در دستور کار خود قرار داد. روند و فعالیت مثبت دیگری که شرکت برساوش انجام داده است، همکاری با شرکت ایرتویا در زمینه خدمات محصولات تویوتا است که خیال خریداران و مصرف کنندگان را از بابت خدمات پس از فروش راحت تر می کند.

همانطور که اشاره شده این شرکت در زمینه خودرو های برقی نیز بسیار خوب عمل کرده و تا کنون موفق شده تا چند محصول از سری خودرو های BZ شرکت تویوتا نظیر؛ BZ3 2023 ، BZ4X را در بازار ایران عرضه کند.

سدان برقی برساوش ارتقا یافت ؛ نگاهی به تویوتا BZ3 2024

شرکت برساوش در جدید ترین اقدام خود، نسل جدید BZ3 که در سال ۲۰۲۴ رونمایی شده است را به ایران آورده است و قرار است به زودی آن را در بازار کشور عرضه کند. سدان برقی برساوش ، به لحاظ کلیت طراحی و قوای فنی مشابه تویوتا BZ3 2023 است اما در بخش های جزئی از بدنه و کابین و همچنین امکانات تغییرات و ارتقاء بسیار خوبی داشته است.

در بخش طراحی بدنه، بیشتر تغییرات در بخش جلو رخ داده است. اگر نسخه ۲۰۲۴ تویوتا BZ3 را در کنار نسخه ۲۰۲۳ آن قرار دهیم متوجه می شویم که قسمت هایی از سپر جلو این خودرو دست خوش تغییر شده و جلوه بهتری پیدا کرده است. تغییر دیگری که در این قسمت شاهد آن هستیم، تغییر گرافیک چراغ های جلو و افزایش تعداد عدسی های چراغ های جلو نسبت به نسخه ۲۰۲۳ است. البته نا گفته نماند فرم طراحی رینگ های آلومینیومی نیز نسبت به نسخه قبلی این خودرو تغییر کرده است.

سدان برقی برساوش ارتقا یافت ؛ نگاهی به تویوتا BZ3 2024

در بخش کابین این تویوتا BZ3 2024 نیز تغییرات اندکی نسبت به تویوتا BZ3 2023 دیده می شود که باعث افزایش جذابیت کابین این خودرو شده است. به طور مثال در این خودرو طرح های گرافیکی و روکش صندلی های آن، تغییر کرده و جلوه زیباتری پیدا کرده است.

سدان برقی برساوش ارتقا یافت ؛ نگاهی به تویوتا BZ3 2024

اما عمده تغییرات و ارتقا BZ3 2024 نسبت به نسخه قبلی خود مربوط به بخش آپشن و امکانات است. جایی که به این خودرو امکاناتی نظیر؛ دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن صندلی عقب، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، پشتیبانی از زبان فارسی در بخش سیستم مالتی مدیا، نورپردازی داخل کابین و… به امکانات تویوتا BZ3 2023 اضافه شده است.

سدان برقی برساوش ارتقا یافت ؛ نگاهی به تویوتا BZ3 2024

در ادامه نگاهی کوتاه به مشخصات سدان برقی برساوش خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی سدان برقی برساوش

تویوتا bZ3 وارداتی برساوش نیروی مورد نیاز خود را مدیون یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار یا ۱۸۰ کیلووات و گشتاور ۳۰۳ نیوتن ‌متر است. این موتور الکتریکی انرژی خود را از یک باتری لیتیوم آهن فسفات دریافت می‌کند که معادل ۶۵.۳ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و در صورت اتصال به برق شهری با شارژر معمولی تقریباً ۱۰ ساعت طول می‌کشد تا فول شارژ شود. اما برای موارد اضطراری و زمانی که نیاز به شارژ سریع باتری وجود دارد، می‌توان ظرف مدت زمان حدود ۲۷ دقیقه باتری این خودرو را از میزان ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

حضور سیستم تعلیق جلو مستقل مک‌فرسون و تعلیق عقب مستقل مولتی‌لینک، هندلینگ و پایداری بسیار دلچسب و دلگرم‌کننده‌ای را برای تویوتا بی زد ۳ پدید می‌آورد و قدرت بالای ترمزها نیز سطح اعتماد به نفس راننده را به شدت افزایش می‌دهد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir