Article 638597721339267997 Thumb 960 542638600125272075888

کن-ام یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت موتورسیکلت است، اما این شهرت به خاطر موتورسیکلت‌های دوچرخ نیست، بلکه به دلیل سه‌چرخه‌هایی است که این شرکت تولید می‌کند. در واقع، این برند از اواخر دهه 1980 تاکنون هیچ موتورسیکلت دوچرخی تحت نام خود به فروش نرسانده است. به همین دلیل امیدوار بودیم که اطلاعات بیشتری درباره دو محصول جدید این شرکت در این بخش که در دست توسعه است، کسب کنیم.

مدتی است که می‌دانیم کن-ام روی دو موتورسیکلت الکتریکی جدید کار می‌کند. این شرکت آنها را Pulse و Origin نامیده و قرار بود امسال به بازار عرضه شوند. اما حالا معلوم شده که این اتفاق تا 2025 نخواهد افتاد. با این حال، کن-ام برای جبران این تأخیر، مشخصات کامل این دو موتورسیکلت را منتشر کرده است.

همانطور که گفته شد، هر دو دستگاه برقی هستند و به عنوان وسیله‌ای برای بازپس‌گیری میراث دوچرخ این سازمان معرفی شده‌اند. اصالت آن موتورسیکلت‌های قدیمی این بار با تمرکز بر قدرت برقی مدرن، ارتباطات و هیجان دوباره زنده شده است.

مشخصات فنی کن ام پالس و اریجین

هر دو موتورسیکلت جدید از یک سیستم الکتریکی داخلی به نام Rotax E-Power استفاده می‌کنند و هر دو توسط یک موتور الکتریکی با توان 47 اسب‌بخار و یک گیربکس اتوماتیک تغذیه می‌شوند.

سخت‌افزار این موتورسیکلت‌ها، از جمله باتری، شارژر، اینورتر و موتور، با مایع خنک می‌شود تا از تخریب باتری جلوگیری کند و به افزایش برد و کاهش زمان شارژ کمک کند. این باتری که در گرمای سوزان بیابان و سرمای زمستان مورد آزمایش قرار گرفته، دارای ظرفیت 8.9 کیلووات ساعت است و می‌توان آن را با استفاده از یک سیستم شارژ سطح 2 عمومی از 20 درصد به 80 درصد در حدود 50 دقیقه شارژ کرد.

در مورد کن-ام Pulse، این باتری به اندازه کافی قوی است که برد 160 کیلومتر در رانندگی شهری را تضمین کند، در حالی که کن-ام Origin کمی کمتر چشمگیر است و مسافت 145 کیلومتر را در رانندگی شهری طی می‌کند.

هر دو مدل Pulse و Origin از سیستمی به نام Active ReGen استفاده می‌کنند که هنگام کاهش سرعت موتورسیکلت‌ها فعال می‌شود و علاوه بر افزایش کنترل، به باتری کمک می‌کند تا کمی بیشتر شارژ شود. یک عملکرد معکوس نیز برای این دو موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

موارد فوق از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک این دو موتورسیکلت است، اما تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد. برای مثال، کن-ام Pulse مدل 2025 یک موتورسیکلت بدون کاور است که برای نیازهای مسافران شهری و کاوشگران شهری طراحی شده است. این موتورسیکلت مجهز به یکی از بزرگترین صفحه‌نمایش‌های لمسی در صنعت، یک قطعه سخت‌افزار 26 سانتی‌متری است که Apple CarPlay و برنامه BRP GO را اجرا می‌کند.

کن ام Pulse برای نزدیک بودن به زمین طراحی شده و این کار را با استفاده از یک سیستم تعلیق KYB با 140 میلی‌متر حرکت تعلیق جلو انجام می‌دهد. این موتورسیکلت می‌تواند در یکی از چهار حالت رانندگی، یعنی Normal, Sport+, ECO و Rain تنظیم شود.

کن-ام Origin مدل 2025 بیشتر یک موتورسیکلت ماجراجویی است که از تایرهای دوگانه اسپرت استفاده می‌کند. این مدل نیز همان حالت‌های رانندگی Pulse را دارد، اما دو حالت آفرود نیز برای مسیرهای خارج از جاده نیز در نظر گرفته شده است.

این مدل نیز از سیستم تعلیق KYB استفاده می‌کند، اما حرکت تعلیق جلو در این مدل بسیار بیشتر است (255 میلی‌متر) و در قسمت عقب نیز قابل تنظیم است. همچنین این مدل نسبت به مدل Pulse بالاتر است.

قیمت کن ام پالس و اریجین

کن-ام می‌گوید که Pulse و Origin هم اکنون در مهم‌ترین بازارهای اروپایی، همچنین در ایالات متحده و کانادا قابل پیش‌سفارش هستند. قیمت‌گذاری متوسط است. این شرکت حداقل 13,999 دلار برای Pulse و 14,499 دلار برای Origin درخواست می‌کند.

با این حال، احتمالاً در اکثر مواقع مجبور خواهید شد مبلغ بیشتری برای یکی از این موتورسیکلت‌ها پرداخت کنید. اول از همه به خاطر تریم Pulse 73 که به عنوان یک گزینه برای هر دو موتورسیکلت در دسترس است. این تریم شامل نورپردازی LED، اسپویلر نشانگر LinQ و رنگ و لوگو خاص است. علاوه بر این، کن-ام حدود 20 وسیله جانبی LinQ Nano بدون نیاز به ابزار ارائه می‌دهد که تجربه سواری کاملاً شخصی‌سازی شده‌ای را فراهم می‌کند.

 تولید این دو دستگاه جدید در سه‌ماهه چهارم سال آغاز خواهد شد و تحویل‌ها برای اوایل 2025 پیش‌بینی شده است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir