Fotojet192638605603355135868

هنگامی که اسم خودروهای نظامی را می‌شنویم، ناخودآگاه شاسی‌بلندهای بزرگ و خودروهای سرسخت با ظاهر زمخت را به یاد می‌آوریم که بسیار کند حرکت می‌کنند.

اما اخیرا گروه نظامی آمریکا، سریع‌ترین خودرو نظامی جهان را رونمایی کرده است، که قطعا تعریف خودرو نظامی را در ذهن‌ها تغییر می‌دهد. این خودرو نظامی، درواقع لوسید ایر Sapphire است که طراحی شده تا تصورها را از خودرو نظامی تغییر دهد.

لوسید ایر Sapphire ضد گلوله

این خودرو، سیستم چهار موتور و چهار چرخ محرکی دارد، که 1234 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. بنابراین شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن، تنها 1.89 ثانیه است. حداکثر سرعت آن نیز به 330 کیلومتر برساعت می‌رسد و برد حرکتی آن 687 کیلومتر است.

این گروه نظامی، شیشه‌های سبک‌وزن بالستیک را به این محصول اضافه کرده که در برابر گلوله‌های .44 Magnum مقاومت دارند. آن‌ها با کامپوزیت نظامی سبک‌وزنی همراه هستند، که 10 برابر قوی‌تر از فولاد بالستیک بوده و در عین حال 5 برابر سبک‌ترند.

مجموعا این خودرو نظامی تنها 175 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه معمولی است. این وزن تقریبا معادل دو سرنشین است و طبق گفته‌ این تیم، همچنان حداکثر سرعت این خودرو بیش از 322 کیلومتر برساعت است.

لوسید ایر Sapphire ضد گلوله

علاوه بر ویژگی‌های نظامی، این خودرو دارای بسته امنیتی اینترنتی و وای‌فای است. تیم نظامی آمریکا همچنین اشاره کرد که این محصول فناوری‌های پیشرفته‌ای است، که دائما در حال اسکن تهدیدات محیطی است. همچنین اطلاعات را از بیش از یک میلیون منبع، مانند پلیس‌های محلی و آتش‌نشانی، دریافت می‌کند.

قیمت آن از 475 هزار دلار آغاز می‌شود، که تقریبا دو برابر لوسید ایر Sapphire است. مشتریان همچنین می‌توانند ویژگی‌های نظامی بیش‌تری را برای حفاظت در برابر نارنجک، انفجار و تفنگ و … اضافه کنند. همچنین می‌توان دستگیره‌های دارای شوکر الکتریکی، اسپری فلفل و … را سفارش دهند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir