Wp Header Logo 157.png


منتشر شده در 15 شهریور 1403 ساعت 18:00


سه سال زمان برای طراحی تایرهای مرسدس آ ام گ GT ؛ وقتی جزئیات خیلی مهم است

تایرها شاید جذاب‌ترین بخش خودرو نباشند، اما نقش حیاتی در بهبود هندلینگ دارند. اخیراً، تولیدکنندگان خودرو با همکاری شرکت‌های تایرسازی به تولید تایرهای اختصاصی روی آورده‌اند تا تعلیق، فرمان و ترمزها را به بهترین نحو با ترکیبات خاص تایرها هماهنگ کنند. کانال یوتیوبی Tyre Reviews  به بازدید از مراکز تست میشلن در فرانسه رفته تا فرایند پیچیده طراحی تایرهای میشلن پایلوت اسپرت S 5 را که مخصوص مرسدس-آ ام گِ GT ساخته شده، بررسی کند. با وجود اینکه این تایرها نام مشابهی با نسخه‌های تجاری خود دارند، ترکیبات استفاده‌شده در آن‌ها کاملاً متفاوت است.

ترکیبات سه‌گانه برای عملکردی متفاوت

به گزارش آخرین خودرو، در طراحی این تایرها، سه ترکیب مختلف از لاستیک به کار رفته است. قسمت داخلی تایرهای جلو برای بهبود چسبندگی در شرایط مرطوب تنظیم شده، در حالی که بخش میانی برای بهترین عملکرد در سطوح خشک طراحی شده است. بخش خارجی نیز از ترکیبی با دوام بالا تشکیل شده که برای استفاده در پیست مناسب است. در تایرهای عقب، دو بخش برای شرایط مرطوب و یک بخش میانی برای عملکرد در سطوح خشک اختصاص دارد. در قسمت بیرونی هم یک بخش برای حفظ عملکرد هنگام استفاده در رانندگی‌های هیجان‌انگیز طراحی شده است.

سه سال تلاش برای یک ترکیب نهایی

میشلن سه سال زمان صرف طراحی این تایرها کرده و در این مدت ۲۵ ترکیب مختلف برای تایرهای جلو و ۲۰ ترکیب برای تایرهای عقب آزمایش شده است. همه این تلاش‌ها برای طراحی تایری بوده که با انتظارات مرسدس برای خودروی AMG GT در تناسب باشد.

پیِر-آنتوین گرگور، راننده ارشد توسعه این پروژه، گفته که بیشتر زمان او صرف بهبود «هندلینگ نرم» تایرها شده است. این عبارت شامل جزئیاتی می‌شود که ممکن است کمتر به چشم بیاید؛ نحوه حرکت خودرو در مسیر مستقیم، میزان فضای مرده ایجاد شده توسط فرمان، واکنش تایر هنگام پیچیدن و عملکرد دیواره‌های تایر در تغییرات سریع مواردی هستند که در توصیف هندلینگ نرم از سوی آقای گرگور برشمرده شده‌اند.

آنطور که آقای گرگور افزوده، بزرگترین چالش تیم میشلن یافتن تعادلی مناسب میان عملکرد در شرایط خشک و مرطوب بوده است. مرسدس انتظار داشته تایرها در هر دو سناریو به بهترین شکل ممکن عمل کنند، خواسته‌ای که برای هر تایری بسیار پیچیده و چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. به همین دلیل تیم توسعه مدام به ترکیب و آزمایش ترکیبات مختلف پرداخته تا بتوانند انتظارات مرسدس را برآورده کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir