Fotojet823638609821420568016

با مشاهده ابعاد کوچک بدنه و همچنین چراغ‌های دایره‌ای شکل جلو، احتمالا حدس زده‌اید که خودروی مورد بحث در این مطلب، با آستین مینی کلاسیک ارتباط دارد. حدس شما تاحدی صحیح است، چرا که که این خودرو با نام منتلی (Mentley)، در حقیقت دست‌پرورده شخصی به نام Dominic Whittle است، که با معرفی این خودرو در تور the Hot Wheels Legends  به رتبه اول دست یافت.

در زیر کاپوت این کوچولوی مسابقه‌ای، پیشرانه 8 سیلندر ساخت TVR با 313 اسب‌بخار قرار دارد. به علت ابعاد بزرگ پیشرانه، بخشی از آن را می‌توان مشاهده کرد. خروجی این نیروگاه قدرتمند از طریق گیربکس رنجرور به چرخ‌ها منتقل می‌شود، تا منتلی بتواند پس از فعال‌سازی دکمه نیتروس، در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد.

منتلی مینی کلاسیک پیشرانه TVR

منتلی یک خودروی روباز مسابقه‌ای است، که برای حفاظت از جان سرنشینان در هنگام واژگونی، یک میله بزرگ در پشت سر آن‌ها را به همراه دارد. جلوی صورت هریک از سرنشینان جلو، یک شیشه کوچک نصب شده است، درحالی‌که باربند نقره‌ای در بخش انتهایی بدنه می‌تواند برای قرار دادن چمدان مورد استفاده باشد.

از دیگر جزئیات ظاهری این خودرو می‌توان به دو برآمدگی روی کاپوت، چراغ‌های مه‌شکن مسابقه‌ای، سپر فلزی جلو و برآمدگی گلگیرها اشاره کرد. دو خروجی اگزوز به صورت مستقیم از انتهای بدنه بیرون زده درحالی‌که رنگ سبز British Racing که به عنوان پوشش سنتی خودروهای مسابقه‌ای بریتانیا شناخته می‌شود، هویت این مدل را تعریف کرده است. عدد 8 در داخل دایره مشکی که در نمای جانبی دیده می‌شود هم خودروهای مسابقه‌ای بنتلی در دهه 20 میلادی را به خاطر می‌آورد.

منتلی مینی کلاسیک پیشرانه TVR

یکی از داوران تور the Hot Wheels Legends یعنی آقای Craig Callum اعتقاد دارد که مینی منتلی با پیشرانه قدرتمند و همچنین طراحی جالب با ترکیبی از نشانه‌های دو برند به یاد ماندنی بریتانیا، تمام خواسته‌های برند هات ویلز از یک خودروی مسابقه‌ای را ارائه کرده است. بنابر اظهار وی، منتلی در عین شباهت به طرح‌های هات ویلز، شخصیتی منحصربه‌فرد و متفاوت از سایرین را به نمایش می‌گذارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir