Wp Header Logo 214.png

متخصصان روابط عمومی نقش مهمی در افزایش شهرت یک کسب و کار دارند. آن ‌ها در افزایش آگاهی عمومی و شکل ‌دهی تصور عمومی مثبت از شرکت، محصول یا خدمات خود نقش بسزایی دارند. با این حال بسیاری از افراد درمورد چالش های احتمالی این شغل نگرانی هایی دارند. این نگرانی ها کاملا به جا است. اگر می خواهید این مسیر شغلی را دنبال کنید، ضروری است که با وظایف کارشناس روابط عمومی و شرایط لازم برای برتری به عنوان یک متخصص روابط عمومی آشنا شوید.

کارشناس روابط عمومی کیست و چه کاری انجام می دهد؟

وظایف کارشناس روابط عمومی

متخصصان روابط عمومی وظیفه دارند بر درک عموم از شرکت، محصول یا خدمات خود نظارت کنند. وظایف آن ها شامل پرورش تصویر عمومی مطلوب از طریق اجرای روش های ارتباطی موثر با هدف پیشبرد اهداف سازمان است. این شامل وظایفی مانند تهیه پیش نویس بیانیه های مطبوعاتی، هماهنگی رویداد ها و تقویت ارتباط با سهامداران مهم است.

مهارت های مورد نیاز برای شغل کارشناس روابط عمومی

ابزار های شنیداری

  • مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی موثر برای متخصصان روابط عمومی بسیار مهم است؛ زیرا آن ها اغلب با افراد متعددی در تعامل هستند. در حوزه روابط عمومی، متخصصان باید ضمن حفظ رویکرد درایت نسبت به عموم، نیاز های مشتریان خود را اولویت بندی کنند. این افراد برای اطمینان از ارتقای موفقیت آمیز یک محصول یا سازمان باید در انتقال پیام خود بدون اینکه تهاجمی یا تحقیرآمیز به نظر برسد، مهارت داشته باشند.

  • دانش نظارت بر رسانه ها

علاوه بر آگاهی از وظایف کارشناس روابط عمومی ، دانش نظارت بر رسانه برای این افراد بسیار مهم است. آشنایی با ابزار های شنیداری اجتماعی نیز ضروری است. این دانش متخصصان را قادر می ‌سازد که به طور مؤثر داستان ‌های مشتریان خود را در لحظه مناسب به خبرنگاران مناسب ارائه دهند. علاوه بر این آن ها را مجهز می کند تا در صورت بروز بحران در شبکه های اجتماعی، به درستی پاسخ گو باشند. حال سوالی که مطرح می شود این است که چگونه متخصصان روابط عمومی از پوشش دهی خبرنگاران مطلع می شوند و فرصت های روابط عمومی را که نباید نادیده گرفته شوند، شناسایی می کنند؟

یکی از منابع ارزشمند برای نظارت بر رسانه، Google News است که محتوای خبری را از منابع معتبر متعدد در سراسر جهان جمع‌ آوری می ‌کند. متخصصان با استفاده از کلمات کلیدی ارزشمند یا فیلتر های موضوع می توانند داستان های مرتبط را پیدا کنند و آن ها را به عنوان هشدار ذخیره کنند تا در مورد هر تحولی به روز بمانند.

با توجه به ماهیت در حال تحول چشم انداز دیجیتال، ابزار های نظارت بر رسانه های اجتماعی برای متخصصان روابط عمومی ضروری هستند. آن‌ ها باید به‌ روز بمانند و از برند ها یا خدمات مشتریان خود آگاه باشند. نظارت بر رسانه ها یک مهارت ارزشمند و جزو وظایف کارشناس روابط عمومی است که او را قادر می سازد به طور موثر در چشم انداز رسانه های پویا حرکت کند.

  • نوشتن و صحبت کردن

نوشتن و صحبت کردن هر دو از مهارت های حیاتی در حوزه روابط عمومی هستند. مهارت های نوشتاری قوی اهمیت بالایی دارد؛ زیرا متخصصان روابط عمومی مسئول ایجاد اسناد مختلف مانند انتشارات رسانه ها، برگه های اطلاعاتی و محتوای وب سایت هستند. برای آن ها ضروری است که به شیوه ای واضح و مختصر بنویسند و اطمینان حاصل کنند که پیام مورد نظرشان به راحتی برای مخاطبان قابل درک است. متخصصان روابط عمومی علاوه بر نویسندگی باید دارای توانایی های سخنوری استثنایی نیز باشند. این به آن ها امکان می دهد مطالب مورد نظر خود را با اطمینان ارائه دهند و به طور مؤثر با رسانه ها ارتباط برقرار کنند.

چگونه یک متخصص روابط عمومی شویم؟

روزنامه ‌نگاری

حوزه روابط عمومی مسیر شغلی هیجان انگیزی است که تخصص تجاری، استعداد هنری و مهارت های ارتباطی مؤثر را در هم می آمیزد. اگر مشتاق هستید که این سفر را آغاز کنید و در دنیای حرفه ‌ای جای خود را ثبت کنید، هیچ زمانی بهتر از اکنون برای شروع نیست. برای افزایش شانس موفقیت خود در فرآیند غربالگری نامزد ها و شروع حرفه روابط عمومی خود، پیروی از این مراحل بسیار مهم است.

1) در یک برنامه روابط عمومی در دانشگاه های معتبر سراسر کشور شرکت کنید.

رشته روابط عمومی بسیار مورد توجه است و طیف گسترده ای از گزینه ها را در بر می گیرد. انجام تحقیقات کامل برای یافتن معتبر ترین مؤسسه ای که برنامه درسی جامعی را که تمام جنبه های روابط عمومی را در بر می گیرد ارائه دهد، بسیار مهم است. با دنبال کردن چنین برنامه ‌ای، مهارت ‌های ضروری و تجربیات عملی به دست می‌ آورید که به شما در ورود به این صنعت و انجام صحیح وظایف کارشناس روابط عمومی کمک می‌ کند. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا روابط عمومی مسیر شغلی مناسبی برای شما است یا خیر. به ‌عنوان جایگزین می‌ توانید بازاریابی اینترنتی یا روزنامه ‌نگاری را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا این رشته ‌ها پایه محکمی برای روابط عمومی موفق فراهم می ‌کنند.

2) اصول روابط عمومی را به صورت آنلاین بیاموزید.

اگر نمی توانید یک برنامه روابط عمومی را در مجاورت خود بیابید یا در حال حاضر آمادگی تحصیل تمام وقت را ندارید، نگران نباشید. دوره های آنلاین متعددی برای کمک به درک اصول اولیه روابط عمومی در دسترس هستند. این روش، روشی عالی برای ایجاد یک پایه محکم از دانش و تعیین اینکه آیا شغل در روابط عمومی با آرزو های شما همسو است یا خیر، محسوب می شود.

جمع بندی

در رابطه با حقوق کارشناسان نیز باید گفت، طبق گزارش USNews، متوسط حقوق متخصصان روابط عمومی در سال 2020، 62810 دلار بود. در آن سال 25 درصد بالا ترین درآمد ها 85380 دلار درآمد داشتند؛ در حالی که 25 درصد کم درآمد ها 46630 دلار درآمدشان داشتند. این نشان می دهد که متخصصان روابط عمومی بسته به تجربه و مهارت خود، پتانسیل دریافت حقوق مناسب را دارند. علاوه بر این اداره آمار کار ایالات متحده افزایش 11 درصدی استخدام متخصصان روابط عمومی را از سال 2020 تا 2030 پیش بینی می کند که سریع تر از میانگین برای همه مشاغل است. آیا این می تواند آغاز یک حرفه امیدوار کننده برای شما باشد؟

source

viraje.ir

توسط viraje.ir