Wp Header Logo 325.png


منتشر شده در 20 شهریور 1403 ساعت 11:00


یاماها RayZR 125

موتورسیکلت جدید و اسپرت ۱۲۵ سیسی یاماها RayZR که برای استفاده روزانه و یادگیری طراحی شده است، تمام سبک و کارایی مورد نیاز شما را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهد.

ممکن است به نظر برسد که دوران دوچرخه‌های ژاپنی عالی و با قیمت مناسب به پایان رسیده و جای آنها را مدلهای ارزان‌تر چینی گرفته اند. اما اینطور نیست. این اسکوتر جدید و اسپرت از یاماها تمام انتظارات را برآورده می‌کند. به لطف تولید بخشی از آن در هند، قیمت این محصول بسیار مناسب شده است.

موتورسیکلت یاماها RayZR 125 مدل ۲۰۲۴

بررسی طراحی

تقریباً غیرممکن است که تحت تأثیر اسکوتر جدید ۱۲۵ سیسی یاماها یعنی RayZR قرار نگیرید. هرچند که در نگاه اول ساده و متوسط به نظر میرسد، اما قیمت اولیه آن تنها ۲۷۰۰ دلار است که به طرز قابل توجهی از رقبای ژاپنی مانند Suzuki Avenis 125 و Honda PCX125 کمتر است. اما حتی با این قیمت (که به لطف تولید آن در هند حاصل شده است)، RayZR به عنوان یک محصول ضعیف دیده نمیشود، طراحی شیکی دارد، تمام تجهیزات لازم از جمله سیستم استارت-استاپ را داراست، فضای ذخیرهسازی زیادی دارد و عملکرد آن نیز کاملاً قابل قبول است.

طراحی یاماها RayZR 125

بررسی موقعیت نشیمن راکب

یاماها RayZR یک اسکوتر اسپرت با طراحی استاندارد و موقعیت سواری عمودی است. وزن خشک ۹۹ کیلوگرم که سبکترین محصول یاماها تاکنون است، آن را برای تمام انواع سوارکاران فوق‌العاده قابل کنترل میکند. این اسکوتر به اندازهای نیست که سوارکاران بلندقد احساس محدودیت کنند (فردی با قد ۱۹۰ سانتیمتر نیز به راحتی روی آن نشسته است). زانوها و پاها به راحتی در پشت بدنه محافظ جای میگیرند، دسته‌ها نازک و راحت هستند و سواری با این اسکوتر کاملاً قابل پیش‌بینی و آسان است. برای یک اسکوتر ۱۲۵ سی‌سی هیچ نکته غیرمعمول یا حائز انتقاد در اینجا وجود ندارد.

موتور یاماها RayZR 125 مدل 2024

بررسی کاربردپذیری

اسکوترهای ۱۲۵ سیسی یکی از کاربردی ترین وسایل نقلیه دوچرخ هستند و به عنوان یک وسیله حمل و نقل روزانه بسیار مقرون به صرفه عمل میکنند. با سیستم انتقال نیرو خودکار و عملکرد آسان، این اسکوترها بسیار راحت هستند. با توانایی رسیدن به سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت عالی، این اسکوترها انتخابی عالی برای ترددهای روزانه محسوب میشوند. سادگی و قیمت مناسب آنها نیز این اسکوترها را به یک نمونه عالی برای تازه کاران تبدیل کرده است. همه اینها تا حد زیادی توضیح میدهند که چرا این مدلها اینقدر محبوب هستند.

موتورسیکلت یاماها RayZR 125 جدید نمونه‌ای از این نوع است و مزایای کاربردی خاصی به جز فضای ذخیره‌سازی بزرگتر زیر صندلی نسبت به بقیه ندارد. ویژگی مفید استارت-استاپ نیز به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک میکند و اعتبار نشان یاماها و قیمت بسیار مناسب نیز به جذابیت آن می‌افزایند. همه این عوامل باعث می‌شود که این مدل در بین بهترین‌ها باشد.

مشخصات فنی یاماها RayZR 125

بررسی عملکرد فنی و ترمزها

در اینجا است که طبیعت ارزان قیمت RayZR کمی خود را نشان میدهد، اما این نکته آنقدرها هم مشکل ساز نیست و جای نگرانی ندارد. در حالی که اسکوترهای اسپرت گرانتر مانند XMAX 12 یاماها با قدرت ۱۲ اسب بخار از موتورهای چهار زمانه خنک‌ شونده با مایع استفاده میکنند، RayZR دارای یک موتور ساده‌تر و تک سیلندر هوا خنک است که تنها ۸ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.
اگر دو مدل را کنار هم مقایسه کنید، تفاوت را متوجه خواهید شد. اما به صورت جداگانه، RayZR به‌طور کلی به اندازه کافی قدرت دارد و حداکثر سرعت آن حدود ۹۶ کیلومتر بر ساعت است. در مورد ترمزها نیز این جنبه اقتصادی قابل مشاهده است. ترمز دیسکی جلویی و ترمز کاسه‌ای عقب به اندازه مدل XMAX پیشرفته یا قدرتمند نیستند، اما در استفاده روزانه هیچ دلیلی برای شکایت نخواهید داشت.

امکانات یاماها RayZR 125

بررسی سواری و هندلینگ

یاماها RayZR 125 از نظر شاسی و قطعات به اندازه اسکوترهای گرانتر مناسب نیست، اما در بیشتر موارد این مسئله مشکل ساز نخواهد شد. این مدل دارای دوشاخه تلسکوپی کمی باریک و ساده و چرخهای ۱۲ اینچی در جلو و ۱۰ اینچی در عقب است.
این اندازه چرخ‌ها کمی کوچکتر از برخی دیگر از اسکوترهاست و در نتیجه گاهی ممکن است کمی هندلینگ ناگهانی و ناپایداری ایجاد کند، اما این مسئله چندان محسوس نیست. همچنین سیستم تعلیق در برابر بدترین دست اندازهای جاده‌ها کمی ابتدایی و خام به نظر می رسد، اما به‌طور کلی سواری و هندلینگ آن کاملاً قابل قبول و به‌طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از اسکوترهای اقتصادی کمتر شناخته‌شده ۱۲۵ سی سی است.

کمک فنر یاماها RayZR 125

دوام فنی و قابلیت اطمینان

ما باید یک امتیاز را اینجا کسر کنیم، فقط به این دلیل که یاماها RayZR 125 یک مدل کاملاً جدید است و تولید آن در هند کمی تردید در مورد دوام آن ایجاد می‌کند. با این حال، در همه جنبه‌های دیگر دلیلی برای نگرانی نداریم. یاماها سابقه طولانی و حسادت برانگیزی در زمینه قابلیت اطمینان محصولات دارد، RayZR موتوری نسبتاً کم تنش است و بسیاری از برندهای معتبر از جمله KTM، BMW و Triumph امروزه برخی از موتورسیکلت‌های خود را در هند تولید می‌کنند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد کیفیت ساخت مورد انتظار وجود ندارد.

امکانات و تجهیزات

یاماها RayZR یک اسکوتر ۱۲۵ سی سی با طراحی اسپرت و ساده است که برای مبتدیان مناسب بوده و تمرکز آن بر ارزش اقتصادی است. بنابراین نباید انتظار تجهیزات پیشرفته یا لوکس داشته باشید. به همین ترتیب، این اسکوتر تجهیزات زیادی ندارد اما تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. صفحه نمایش از نوع دیجیتال ساده LCD است، نه یک صفحه رنگی TFT پیشرفته و همچنین اتصال بلوتوث به گوشی هوشمند وجود ندارد.

 اما سرعت، سطح سوخت و چراغهای هشدار معمول را نمایش می‌دهد که برای استفاده روزمره کافی است. علاوه بر آن، فضای ذخیره‌سازی بزرگتری نسبت به معمول زیر صندلی وجود دارد و ویژگی مفید استارت-استاپ در زمان توقف در ترافیک نیز به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک می‌کند.

تجهیزات یاماها RayZR 125

جمع‌ بندی

اگر بودجه‌ای در حدود ۲۵۰۰ دلار دارید و به دنبال یک اسکوتر اسپرت ۱۲۵ سی سی شیک هستید، یاماها RayZR گزینه‌ای بدون شک مناسب است. این مدل به طور قابل توجهی ارزانتر از رقبای ژاپنی خود است، ظاهر خوبی دارد، سواری آن آسان است، کاربردی است و به نظر می‌رسد که کیفیت ساخت مناسبی دارد. بله، میتوانید اسکوترهای ارزانتری از برندهای چینی مانند Lexmoto خریداری کنید، اما آنها در مقایسه با یاماها از نظر دوام، ارزش باز فروش، گارانتی، شبکه نمایندگی و غیره بسیار پایین‌تر هستند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir