Wp Header Logo 327.png

همان‌طور که می‌دانید، این روزها خودروهای برقی خیلی محبوب شده‌اند. اما جالب است بدانید که خودروهای هیبریدی که هم از بنزین و هم از برق استفاده می‌کنند، دوباره بازار فلزات گران‌بهایی مثل پلاتین و پالادیم را داغ کرده‌اند.

به گزارش مجله ماشین، این فلزات در بخش‌هایی از موتور خودرو استفاده می‌شوند که باعث تمیز شدن گازهای خروجی می‌شوند. در خودروهای برقی چون موتور احتراق داخلی وجود ندارد، به این فلزات هم نیازی نیست. به همین دلیل، با افزایش محبوبیت خودروهای برقی، انتظار می‌رفت تقاضا برای این فلزات کم شود.

اما حالا با کاهش سرعت رشد خودروهای برقی و افزایش تقاضا برای خودروهای هیبریدی، اوضاع تغییر کرده است. چون خودروهای هیبریدی هم موتور بنزینی دارند، به این فلزات نیاز دارند.

خودروهای هیبریدی معمولا از خودروهای برقی ارزان‌تر هستند. با یک بار شارژ، خودروهای هیبریدی مسافت بیشتری را نسبت به خودروهای برقی طی می‌کنند. بسیاری از کشورها قوانینی وضع کرده‌اند که تولیدکنندگان خودرو را مجبور می‌کند خودروهای هیبریدی بیشتری تولید کنند.

افزایش تقاضا برای خودروهای هیبریدی باعث شده که: قیمت فلزات گران‌بها افزایش پیدا کند. تولید خودروهای برقی کمی کند شود. شرکت‌های خودروسازی به سمت تولید خودروهای هیبریدی روی آورند.

به نظر می‌رسد که خودروهای هیبریدی برای مدتی طولانی همراه ما باشند. این موضوع باعث می‌شود که تقاضا برای فلزات گران‌بها همچنان بالا بماند و این فلزات ارزش خود را حفظ کنند.

لینک کوتاه نوشته

خودروهای هیبریدی جان تازه‌ای به فلزات گران‌بها بخشیدند