Wp Header Logo 389.png

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن بررسی راهکارهای تسریع در تکمیل فرایند تولید نهایی خودروهای جدید و توسعه سبد محصولات، بر ضرورت افزایش تولید و پاسخ‌گویی به نیازهای بازار تاکید کرد. در همین راستا، در ماه‌های گذشته شاهد افزوده‌شدن محصولاتی همچون اطلس و شاهین‌پلاس به سبد محصولات شرکت سایپا بوده‌ایم. همچنین به‌گفته جواد توسلی‌مهر، در سه‌ماهه پایانی امسال نیز محصولات جدیدی توسط این گروه خودروسازی روی خط تولید و عرضه قرار خواهند گرفت.

ایجاد سبدی متنوعی از محصولات داخلی و خارجی

مدیرعامل سایپا اعلام کرده است این گروه خودروسازی سایپا، سبد بسیار متنوعی از محصولات داخلی و خارجی را در دستور کار دارد و نگاه این خودروساز درخصوص محصولات خارجی با رویکرد خودکفایی و حداقل ۴۰درصد داخلی‌سازی است.

وی افزود: «خوشبختانه درخصوص محصولات خارجی نیز با شرکای تجاری به توافق رسیدیم و فرآیند بسیار خوبی در پیش است. چراکه باعث انتقال تکنولوژی به کشور می‌شود و همچنین می‌توانیم با الگوبرداری از برندها و محصولات جهانی در کشور، در جهت رضایت‌مندی بیشتر مشتریان گام برداریم.»

توسلی‌مهر با بیان این‌که در سال جاری و در دهه فجر، ۴محصول جدید با تکنولوژی روز دنیا رونمایی خواهد شد، گفت: «گروه سایپا با شرکای تجاری بسیار خوب و مطرحی در حال همکاری است که با توجه به شرایط سایپا علاقه‌مند به توسعه همکاری هستند و ۴ محصول جدید با تکنولوژی روز دنیا در دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد که شامل دو خودرو EVR و دو خودرو تمام‌برقی هستند. همچنین به‌زودی تولید محصول جدید سیتروئن در سایپاکاشان و محصولات جدید شرکت فوتون در شرکت زامیاد آغاز خواهد شد. سایپادیزل نیز در سال جاری بیش‌از ۱۵۰درصد رشد تولید خواهد داشت که در حوزه محصولات نوین و برقی و محصولات دیگر همچون کشنده، کامیونت و کمپرسی محصول جدید خواهد بود.»

عرضه ۴۰هزار دستگاهی شاهین‌پلاس تا پایان سال جاری

در همین راستا، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز چندی پیش اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال، ۴٠هزار دستگاه از این خودرو، تولید و روانه بازار خواهد شد تا خلأ خودروهای اقتصادی اتوماتیک مرتفع شود.» مهدی آقاطاهریان افزود: «این پروژه از سال ١۴٠١ آغاز شد که با توجه به این‌که ارکان اصلی خودرو تغییر کرده است و به‌عنوان یک محصول جدید، باید دوباره آزمون‌های استاندارد را طی کند، این مسیر طی شد و از خردادماه سال جاری، تولید آن به‌صورت انبوه در گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.» وی با اشاره به بالا بودن سطح کیفیت و ایمنی این خودرو ادامه داد: «خودرو شاهین‌پلاس از نظر کیفی، وضعیت بسیار مطلوبی در بین خودروهای تولیدی کشور دارد؛ به‌نحوی‌که می‌تواند استانداردهای یورو ان‌کپ را کسب کرده و از نظر ایمنی برای راننده و سرنشینان خیالی آسوده ایجاد کند.»

هدف‌گذاری افزایش ۲۶درصدی تولید امسال سایپا

بر اساس برنامه ارائه‌شده ازسوی مدیرعامل سایپا، تولید محصولات این گروه خودروسازی در سال جاری افزایش ۲۶درصدی خواهد یافت. همچنین در سه‌ماهه نخست امسال میزان فروش گروه سایپا از لحاظ ارزشی ۴۳درصد رشد داشته که دلیل اصلی آن تغییر سبد محصولات بوده و درحالی رقم خورده که هیچ افزایش قیمتی برای محصولات اعمال نشده است.

به‌گفته توسلی‌مهر، در سه ماه اول سال گذشته شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو و زامیاد زیان‌ده بودند، این در حالی است که در سه‌ماه سال جاری ۲۷۴۶میلیارد سود داشتند و این روند ادامه دارد. همچنین زیان عملیات در سه ماه اول سال گذشته سایپا ۱۰۸۵میلیارد تومان بود یعنی هرچه بیشتر تولید می‌شده، زیان بیشتر بوده و این در حالی است که در سه ماه اول امسال ۱۱۱۵میلیارد تومان سود عملیات به دست آمده و روند برعکس شده است.

بر این اساس، فروش حدود ۶۶هزار دستگاه محصولات سایپا در سال جاری با سود همراه خواهد بود. همچنین ۱۵۱هزار دستگاه از محصولات تجاری گروه و ۶۰هزار دستگاه از محصولات وارداتی با سود فروخته خواهد شد و مجموع این عوامل باعث می‌شود که سایپا از زیان خارج شود. بنا بر تصریح مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در چهار ماه ابتدایی امسال ثبت سفارش انجام نشده، ولی با این حال روند تولید مثبت بوده و در حوزه تامین نیز رشد حاصل شده، به‌گونه‌ای که میانگین تولید از یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه به بیش از ۲هزار دستگاه در سه ماه ابتدایی سال جاری رسید و در ماه‌های آینده نیز با ورود محصولات جدید،‌ سایپا شاهد جهش در تولید خود خواهد بود.

توسلی‌مهر درخصوص بحث ارتقای کیفی تولید نیز گفته است: «نگاه ویژه‌ای در این حوزه داریم و در همین راستا، ۹۸ پروژه کیفی تعریف کرده‌ایم که تاکنون ۳۰ درصد آن انجام شده است و تا پایان سال مابقی آن انجام خواهد شد.»

رشد تولید سایپا در سه‌ماه نخست سال جاری

گروه خودروسازی سایپا در سه‌ماهه اول سال جاری با تولید بیش‌از ۲۳هزار دستگاه از محصولات کوییک GX، کوییک RGX، اطلس و سهند با موتور ارتقایافته که کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را نیز به همراه دارد، توانست گام بلندی برای اجرای استانداردهای ۸۵گانه ابلاغ‌شده بردارد. سایپا در بهار امسال، تولید ساینا S دوگانه‌سوز را به حدود ۱۹هزار دستگاه رساند. این در حالی است که در مدت مشابه میزان تولید این خودرو حدود ۹هزار دستگاه بود.

بر این اساس، رشد بیش از دوبرابری در تولید سایناS دوگانه‌سوز محقق شده که قرار است محصول جدید ساینا دوگانه‌سوزGX (با موتور ارتقایافته) جای آن را بگیرد. گروه سایپا همچنین در سه ماه اول سال جاری، با تولید حدود ۳۲هزار دستگاه انواع محصولات تجاری، رشد ۲۳درصدی را نسبت به تیراژ ۲۶هزار دستگاهی مدت مشابه سال گذشته رقم زده است. همچنین در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۴هزار دستگاه شاهین اتوماتیک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir