منتشر شده در 24 شهریور 1403 ساعت 14:00
خودروساز بریتانیایی جگوار در حال تجربه تحولات بزرگی است. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ بیشتر مدلهای فعلی خود را کنار میگذارد و به تولید خودروهای الکتریکی روی میآورد. این تغییرات بخشی از استراتژی «Reimagine» است که سه سال پیش توسط گروه جگوار لندرور آغاز شد. با وجود گذشت سه سال، تاکنون این استراتژی موجب خلق محصول جدیدی برای برند جگوار نشده است. به گفته مدیرعامل جگوار، این تأخیر «بسیار ناامیدکننده» بوده است.
راودون گلاور مدیرعامل جگوار، در مصاحبه اخیر خود با نشریه تاپ گیر انگلستان تغییرات کمپانی را به عنوان یک «بازآفرینی کامل برند» توصیف کرده است. از دید وی هدف جدید جگوار، حرکت به سوی بازار خودروهای لوکس، کاهش تولید و تمرکز بر سه مدل خاص در خط تولید است. در عین حال، جگوار به طور کامل به سمت تولید خودروهای الکتریکی میرود که این خود چالشهای جدیدی را برای این خودروساز به وجود آورده است.
حتماً میدانید که توسعه خودروهای الکتریکی زمانبر است و نیاز به خدمات جدیدی دارد. آقای گلاور در این رابطه اظهار کرده که جگوار به «مجموعهای کامل از خدمات الکتریکی» نیاز دارد، به ویژه برای برندی که به دنبال فروش خودروهای لوکستر و با قیمت بالاتر است.
معرفی اولین خودرو الکتریکی لوکس جگوار
اولین قدم بزرگ جگوار در این مسیر، یک خودروی الکتریکی چهار درب GT است که انتظار میرود تا پایان سال جاری معرفی شود. این خودرو بیش از ۱۰۰ هزار پوند (حدود ۱۳۰ هزار دلار) قیمت خواهد داشت و بر روی پلتفرم جدید «Jaguar Electrified» ساخته میشود. علاوه بر مدل مذکور، این پلتفرم برای تولید دو شاسیبلند الکتریکی دیگر نیز به کار گرفته خواهد شد.
جگوار با این خودروی GT جدید بهدنبال رقابت با برند های لوکسی مانند پورشه و بنتلی است و امید دارد که در این بازار، جایگاه خود را تقویت کند. نکته تأمل برانگیز اینکه تقاضا برای خودروهای الکتریکی در بازارهای لوکس کمی کاهش یافته و باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی انگلستانی خواهد توانست به اهداف خود برسد و یا مجبور خواهد شد همانند سایر خودروسازان در سیاستهای برقی سازی خود تجدید نظر کند.
source