Wp Header Logo 800.png


منتشر شده در 30 شهریور 1403 ساعت 16:10



عکاس
علیرضا پاداش

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

نیسان پت فایندر یکی از محصولاتی است که قرار است توسط نامی خودرو در سامانه جانبازان عرضه شود و اکنون در نمایشگاه مشهد به نمایش در آمده است.

شرکت نامی خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد با دستی پر حاضر شده و در کنار نمایش محصولاتی نظیر تویوتا راو فور و نیسان آریا و… از نیسان پتفایندر نیز رونمایی کرده است.

نیسان پت فایندر یک SUV بسیار جذاب از این برند ژاپنی است از سال ۱۹۸۶ روی خط تولید رفته و تا کنون ۵ نسل از این خودرو تولید و عرضه شده است. همانطور که گفته شد، شرکت نامی خودرو قرار است به زودی این خودرو را وارد بازار ایران کرده و در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه کند. در ادامه نگاهی کوتاه به این خودرو خواهیم داشت.

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

مشخصات فنی جدیدترین وارداتی سامانه جانبازان

نسل پنجم نیسان پتفایندر در دو نسخه در بازار های جهانی عرضه می شود که یکی از آنها مخصوص بازار کشور چین بوده و دیگری نسخه گلوبال این خودرو است که به لحاظ طراحی و مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت اند. اما نسخه ای که توسط نامی خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش در آمده نسخه گلوبال است که از یک موتور هیولا ۶ سیلندر V شکل ۳۵۰۰ سی سی بهره می برد. قلب تپنده این خودرو قادر است تا ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک AT به چرخ ها منتقل کند. البته در نهایت نسخه بازار چین به ایران وارد می شود که طراحی متفاوتی دارد و مشخصات فنی آن هم کاملا متفاوت است. تصویر نسخه نهایی را می توانید در قسمت زیر ببینید.

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

این شاسی بلند به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق های به کاررفته در این SUV جذاب در محور جلو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب آن سیستم تعلیق مولتی لینک دیده می شود که انتظار می رود عملکرد بسیار خوبی بر روی جدیدترین وارداتی سامانه جانبازان داشته باشد.

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

طراحی کلی نیسان پت فایندر

سبک طراحی جدیدترین وارداتی سامانه جانبازان یا همان نیسان پت فایندر بسیار شبیه به پرچم دار شرکت نیسان یعنی نیسان پاترول است و می توان گفت به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید. در نمای جلوی این خودرو می توان سبک طراحی خاص و بروز محصولات نیسان را مشاهده کرد به طوری چراغ های روشنایی اصلی این خودرو در زیر دیلایت ها قرار گرفته و چراغ های روشنایی روز به صورت خطوط مورب و شکسته به چراغ های اصلی متصل شده اند. اما طراحی بخش عقب در این نسخه کمی ساده تر بوده و عمده جذابیت طراحی بخش عقب را چراغ های پیوسته عقب به دوش گرفته است.

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

سبک طراحی بخش داخلی این خودرو نیز طراحی به نسبت ساده ای بوده و بسیار شبیه به طراحی SUV های آفرودی است. نکته مهمی که در طراحی داخل کابین این خودرو دیده می شود کیفیت بالای متریال به کار رفته در این بخش است که سرنشینان را کاملا راضی نگه می دارد. البته همانطور که گفته شد نسخه ای که در نهایت در ایران خواهیم دید طراحی متفاوتی دارد و مخصوص بازار چین است.

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

امکانات ایمنی و رفاهی

در کنار مشخصات جذابی که این خودرو دارد، می توان امکانات بسیار خوبی را نیز در این خودرو مشاهده کرد. امکاناتی نظیر؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم هوشمند PRO PILOT، سیستم هشدار برخورد از جلو، پایش وضعیت خواب آلودگی راننده، کروز کنترل، رادار هشدار حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تهویه اتوماتیک، حافظه صندلی راننده، گرم کن صندلی های ردیف جلو، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، اپل کارپلی، اندروید اتو و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.

نیسان پتفایندر به ایران آمد ؛ رونمایی از جدیدترین وارداتی جانبازان

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودرو مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir