Wp Header Logo 993.png

به گزارش مجله ماشین،  چانگان E07 رسماً به‌عنوان یک شاسی‌بلند برقی هوشمند با اندازه متوسط تا بزرگ و رده بالا معرفی شده است و بر ویژگی‌های دیجیتال و هوشمند تمرکز دارد.

قسمت عقب از طراحی صندوق عقب وانت‌های پیکاپ با یک پوشش برقی جمع‌شدنی استفاده می‌کند تا از حالت شاسی‌بلند به وانت پیکاپ تبدیل شود. ظرفیت باربری صندوق عقب ۳۰۰ کیلوگرم است.

چانگان E07
نمای عقب چانگان E07

ویزگی‌های چانگان E07

ویژگی‌های دیگر شامل قابلیت‌های پیشرفته کمک رانندگی سطح ۲+ خود توسعه‌یافته توسط چانگان و ارتباط ماهواره‌ای داخل خودرو است که چانگان ادعا می‌کند اولین خودروی جهان است که این کار را انجام می‌دهد. سنسورهای موجود در خودرو شامل دو لیدار، پنج رادار میلی‌متری، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۱۱ دوربین با وضوح بالا هستند که توسط یک تراشه هوشمند رانندگی NVIDIA Orin-x پشتیبانی می‌شوند.

مشخصات فنی چانگان E07

نسخه EREV دارای دو نسخه تک موتوره و دو موتوره است. هر دو به یک موتور گسترش‌دهنده ۱.۵T با حداکثر توان ۱۰۵ کیلووات (۱۴۱ اسب بخار) مجهز هستند. نسخه تک موتوره با یک موتور برقی عقب ۲۳۱ کیلووات (۳۱۰ اسب بخار) عرضه می‌شود در حالی که نسخه دو موتوره یک موتور برقی جلو ۱۳۱ کیلووات (۱۷۶ اسب بخار) اضافه می‌کند. ظرفیت باتری ۳۹.۰۵ کیلووات ساعت است و برد خالص برقی ۲۰۰ کیلومتر و ۱۸۵ کیلومتر را به ترتیب فراهم می‌کند.

چانگان E07
نمای جانبی چانگان E07

برای نسخه EV، نسخه تک موتوره با یک موتور برقی عقب ۲۵۲ کیلووات (۳۳۸ اسب بخار) مجهز شده است در حالی که نسخه دو موتوره یک موتور برقی جلو ۱۸۸ کیلووات (۲۵۲ اسب بخار) اضافه می‌کند. همه آن‌ها با باتری‌های لیتیومی سه تایی مطابقت دارند و بردهای مسافتی ۵۵۱ کیلومتر، ۶۵۱ کیلومتر، ۷۰۱ کیلومتر و ۱۰۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. شارژ سریع ولتاژ بالای ۸۰۰V نیز پشتیبانی می‌شود که می‌تواند پس از حدود ۱۵ دقیقه شارژ، برد ۳۶۵ کیلومتر را به دست آورد.

فضای داخل چانگان E07

داخل خودرو مینیمالیستی است و بدون پنل ابزار است. سیستم AR-HUD ۲۸.۸۶ اینچی و صفحه کنترل مرکزی ۱۵.۴ اینچی اکثر عملکردهای نمایش و عملیات را انجام می‌دهند. دکمه‌های فرمان برای پیمایش طراحی شده‌اند و کنسول وسط دارای دو جا لیوانی و یک پنل شارژ بی‌سیم است.

چانگان E07
کابین چانگان E07

علاوه بر این، سرنشین همراه به یک صفحه سرگرمی سقف دسترسی دارد که می‌تواند از طریق یک دستیار صوتی هوش مصنوعی بیدار یا باز شود.

قیمت و عرضه چانگان E07

چانگان رسماً پیش‌فروش شاسی‌بلند چانگان E07 خود را آغاز کرد. چانگان E07 که بر اساس معماری SDA چانگان ساخته شده است، می‌تواند بین حالت‌های شاسی‌بلند و وانت پیکاپ تغییر شکل دهد و در نسخه‌های EV و EREV در دسترس است. قی‌یوان نام تجاری معادل  در چین است.

  • نسخه هوشمند رانندگی EREV Max: ۲۴۹۹۰۰ یوان (۳۵۴۰۰ دلار)
  • نسخه هوشمند رانندگی EV Max: ۲۶۹۹۰۰ یوان (۳۸۳۰۰ دلار)
  • نسخه فوق‌العاده پر‌عملکرد EV Ultra: ۳۱۹۹۰۰ یوان (۴۵۴۰۰ دلار)

گالری تصاویر چانگان E07

source

viraje.ir

توسط viraje.ir