Wp Header Logo 1015.png

به گزارش مجله ماشین، جنرال موتورز (GM) و فورد (Ford) در صورت تصویب قانونی پیشنهادی برای مقابله با نرم افزار و سخت افزار چینی، باید واردات خودرو به آمریکا از چین را متوقف کنند. این قانون همچنین بر سایر خودروسازانی که خودرو می فروشند یا در آمریکا تولید می کنند، مانند ولوو و BYD تأثیر خواهد گذاشت.

جنرال موتورز مدل Buick Envision و فورد مدل Lincoln Nautilus را که هر دو در چین مونتاژ می شوند، در بازار آمریکا به فروش می رسانند. فورد در این باره اظهار نظری نکرده است. در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴، جنرال موتورز حدود ۲۲ هزار دستگاه انویژن و فورد ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناتیلوس در آمریکا فروخته است.

لیز کانن، رئیس دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بازرگانی ایالات متحده، گفت: ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم که هر خودرویی که در چین تولید و در آمریکا فروخته شود، مشمول این ممنوعیت‌ها شود.

او افزود، جنرال موتورز و فورد از این موضوع آگاه هستند که «در آینده» تولید در چین برای بازار ایالات متحده باید در چین متوقف شود و به جای دیگری منتقل شود.

جنرال موتورز به این سوال که آیا فروش انویژن را متوقف خواهد کرد پاسخ نداد، اما افزود که «دولت نقش مهمی در تعیین سیاست‌های روشن» در مورد مسائل امنیتی دارد.

وزارت بازرگانی اعلام کرد به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برای ادامه فروش خودرو یا قطعات درخواست «مجوز خاص» کنند.

شرکت BYD آمریکای شمالی، زیرمجموعه BYD چین، که اتوبوس‌های برقی را در لنکستر، کالیفرنیا می‌سازد، ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. این شرکت بلافاصله اظهارنظری نکرد.

به عنوان مثال، اگر نرم‌افزاری توسط تیمی از کارکنان چینی در آن کشور برای یک خودروساز چینی توسعه یافته باشد، به احتمال زیاد ممنوع خواهد شد. اما اگر نرم‌افزاری توسط کارکنان چینی که در کشور دیگری برای یک شرکت غیرچینی کار می‌کنند توسعه یافته باشد، به احتمال زیاد مجاز خواهد بود.

چهار مدل خودروی چینی از جمله Polestar 2 و سدان S90 ولوو در آمریکا به فروش می‌رسد. پولستار و ولوو از شرکت‌های وابسته به خودروساز چینی Geely هستند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir