Wp Header Logo 1092.png

چین از دی ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳، 4.09 میلیون خودرو صادر کرد که نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش یافته است.

به گزارش مجله ماشین، در دی ۱۴۰۲، چین ۶۱۰ هزار خودرو صادر کرد که نسبت به سال گذشته، ۳۹ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل، ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. از دی ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳، چین ۴.۰۹ میلیون خودرو صادر کرده است که نرخ رشد صادرات آن ۲۷ درصد است.

صادرات خودروهای چین از دی ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳

ویژگی‌ها جزئیات
تعداد کل صادرات ۴.۰۹ میلیون خودرو
نرخ رشد سالانه ۳۹%
صادرات شهریور ۱۴۰۳ ۶۱۰,۰۰۰ خودرو
نرخ رشد ماهانه ۱۰%
نرخ رشد صادرات (دی-شهریور) ۲۷%

ده کشور مقصد اصلی صادرات خودروهای چینی (دی ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳)

کشور تعداد خودروها
روسیه ۷۰۵,۵۱۴
مکزیک ۳۲۳,۵۴۰
امارات متحده عربی ۲۰۳,۰۴۸
برزیل ۱۹۲,۲۵۴
بلژیک ۱۸۲,۵۰۴
عربستان سعودی ۱۶۱,۲۶۱
انگلستان ۱۳۷,۹۲۵
استرالیا ۱۱۸,۸۸۸
فیلیپین ۱۰۴,۴۰۲
ترکیه ۹۵,۶۵۰

صادرات خودروهای الکتریکی جدید (NEV)

ویژگی‌ها جزئیات
تعداد کل صادرات NEV ۱.۳۹۷ میلیون خودرو
نرخ رشد سالانه ۲۵%
صادرات NEV در شهریور ۱۴۰۳ ۱۸۰,۰۰۰ خودرو
نرخ رشد سالانه NEV در شهریور ۲۰.۹%
نرخ رشد ماهانه NEV ۲.۹%

ده کشور مقصد اصلی صادرات NEV (دی ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳)

کشور تعداد خودروها
بلژیک ۱۷۰,۸۷۶
برزیل ۱۳۶,۱۱۲
انگلستان ۸۸,۹۳۳
تایلند ۸۱,۵۴۶
فیلیپین ۶۹,۹۸۷
مکزیک ۶۱,۶۴۷
هند ۵۳,۷۳۸
استرالیا ۵۱,۸۴۳
امارات متحده عربی ۴۷,۷۱۶
آلمان ۴۱,۱۰۵

تحلیل

لازم به ذکر است که داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که روسیه اکنون بزرگترین بازار خودرو خارجی چین است و بیش از ۱۹ درصد صادرات خودرو چین در امسال را به خود اختصاص داده است. این امر به دلیل خروج برندهای خودروی خارجی از بازار روسیه به دلیل جنگ روسیه-اوکراین است. در سال ۲۰۲۲، چین ۱۶۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرد و در سال ۲۰۲۳، چین ۹۱۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرد که نسبت به سال قبل ۴۵۹ درصد افزایش یافته است.

با نگاهی دقیق‌تر به صادرات خودروهای انرژی جدید (NEV)، اگرچه سیاست‌های تعرفه اتحادیه اروپا صادرات NEV چین را مختل کرد، اما صادرات NEV چین از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴، ۱.۳۹۷ میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است. در ماه آگوست ۲۰۲۴، حجم صادرات NEV 180 هزار دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل ۲۰.۹ درصد و نسبت به ماه قبل ۲.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صادرات خودروهای سواری تمام برقی چین در هشت ماه اول عمدتاً در برزیل، بلژیک، اندونزی و مکزیک رشد داشته است. بازارهای نزولی اسپانیا، تایلند، هلند، استرالیا و اسلوونی هستند.

پیش از این، ورود تسلا به چین، شانگهای را به منطقه پیشرو در صادرات بیشترین NEV به بازارهای خارجی تبدیل کرده بود. اما اخیراً، با معرفی سیاست تعرفه اتحادیه اروپا، صادرات شانگهای به شدت کاهش یافته است زیرا شانگهای نقطه صادرات تسلا چین و SAIC است. در سال ۲۰۲۴، مناطقی با صادرات قوی NEV گوانگدونگ، شانشی، هبی و جیانگسو هستند. به عنوان مثال، ظهور BYD، توسعه صنایع NEV در شانشی را هدایت کرده است. شانشی یکی از بزرگترین پایگاه‌های تولید BYD در چین است و ظرفیت تولید سالانه برنامه‌ریزی شده آن ۱.۵ میلیون خودرو است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir