Wp Header Logo 1120.png

پیش از اینکه به تصمیم گیری درمورد شغل خود بپردازید، باید به چند سوال با دقت و تفکر زیاد، پاسخ دهید. سوال هایی از قبیل اینکه در زندگی بیش از هر چیز به چه حرفه و کاری علاقه دارم و برای آن ارزش و اهمیت قائلم؟ بعد از استخدام در شغل مورد نظر، هدف و برنامه من برای ادامه زندگی چیست؟ در حال حاضر برای رسیدن به هدف مورد نظر خود چه کار/کار هایی باید انجام دهم؟ همچنین لازم است درمورد شغل مورد نظر خود به اندازه کافی تحقیق کنید و درمورد گزینه های پیش روی خود اطلاعات کسب کنید. در ادامه این نوشته مطالبی در پاسخ به این سوال که چه شغلی انتخاب کنم گردآوری کرده ایم تا بتوانید در شغل ایده آل مد نظرتان پیشرفت شغلی داشته باشید.

برای انتخاب شغل مناسب چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

چه شغلی انتخاب کنم

  • دقت در نحوه انتخاب مسیر شغلی

آنچه بیش از دیگر موارد هنگام تصمیم گیری درمورد انتخاب شغل اهمیت دارد، در نظر گرفتن مسیر شغلی مناسب است. مسیر شغلی بسیار مهم و طولانی است و انتخاب آن نیازمند زمان و دقت فراوان است؛ زیرا بر زندگی شخصی نیز اثرات فراوانی می گذارد. پیش از قدم گذاشتن در مسیر شغلی بهتر است نقاط قوت و استعداد های خود را در زمینه مورد علاقه تان شناسایی کنید.

هرچند همیشه برای تقویت مهارت های تحصیلی و کاری مرتبط با شغل انتخاب شده فرصت هست، شروع کار در زمینه ای که در آن متبحر هستید، عاقلانه تر و منطقی تر است. این مورد می تواند در آینده به رضایت شغلی بیشتری منجر شود.

  • کار کردن داوطلبانه

درست است که بیشتر افراد با هدف کسب درآمد وارد شغل مورد نظر خود می شوند، داوطلب شدن به انجام کاری در مدت نسبتا کوتاه باعث می شود بینش بیشتر و دقیق تری نسبت به شغلی که انتخاب کرده اید داشته باشید. بدون اینکه مسئولیت های زیادی را در آن زمینه پذیرفته باشید. در انتهای این مسیر دو انتخاب پیش روی شما قرار می گیرد: می توانید در آن شغل ماندگار شوید و در آینده از آن به صورت جدی تری درآمد کسب کنید. یا در صورتی که آن شغل نتوانست نیاز ها و علایق شما را ارضا کند، انجام آن را متوقف کنید.

کسب درآمد

  • در نظر گرفتن مسائل مالی

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می شود افراد این پرسش را مطرح کنند که « چه شغلی انتخاب کنم ؟» درآمد حاصل از آن است. درآمد حاصل از شغل باید به اندازه ای باشد که با آن بتوانید هزینه های روزانه زندگی تان را پرداخت کنید. از این رو لازم است هنگام تصمیم گیری حداقل حقوق مورد نیازتان را برآورد کنید تا بتوانید عملکرد عاقلانه ای داشته باشید.

  • مشورت با افراد مورد اعتماد

پیش از تصمیم گیری درمورد شاغل شدن و گزینش مسیر شغلی، با پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده و دوستان امین خود مشورت کنید. از آن ها درمورد انتخاب مسیر شغلی خودشان و میزان رضایت شغلی ای که دارند سوال کنید. از آن ها بپرسید چه چیزی باعث شده است که این نقش های شغلی را بپذیرند. بدیهی است که هر کدام از آن ها سرنوشت شغلی مخصوص به خود را داشته اند و اطلاع از گزینه های متعدد و در دسترس، شما را در انتخاب مسیر شغلی مناسب تر و عقلانی تر یاری می دهد.

پر درآمد ترین شغل های حاضر ایران کدام اند؟

پیشرفت شغلی

همان گونه که پیشتر نیز ذکر کردیم، میزان درآمد حاصل از شغل در رسیدن به جواب این سوال که چه شغلی انتخاب کنم ؟ تاثیر بسیاری دارد. در ادامه ذکر می کنیم که کدام مشاغل در حال حاضر در ایران درآمد قابل توجهی دارند.

  • دیجیتال مارکتینگ

با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تبلیغات از راه دنیای دیجیتال، این شغل روز به روز گسترده تر می شود و افراد بسیاری به انجام آن روی می آورند. مهارت هایی که این افراد باید به آن ها مسلط باشند، عبارتند از: جمع آوری و تحلیل داده های مشتریان، ارتباطات آنلاین و استراتژی ها و اصول بازاریابی.

کسب و کار هایی که از راه سایت به فروش محصولات خود می پردازند، برای کسب سود بیشتر باید در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرند. آن ها برای دستیابی به این هدف حاضر اند هزینه زیادی بپردازند؛ زیرا می دانند سرمایه گذاری در سئو بسیار سودمند و پر بازده خواهد بود. از این رو تخصص در سئو یکی از شغل های پر درآمد حال حاضر ایران محسوب می شود.

جمع بندی

تصمیم گیری درمورد انتخاب مسیر شغلی مناسب با توجه به علایق، ترجیحات، مسائل مالی و و شناسایی استعداد فردی مشخص می شود. دقت در نحوه انتخاب شغل، کار کردن داوطلبانه، در نظر گرفتن مسائل مالی و مشورت با افراد مورد اعتماد از نکاتی هستند که هنگام انتخاب مسیر شغلی باید آن ها را در نظر گرفت. در این نوشته سعی کردیم با جزئیات توضیح دهیم که چگونه به پاسخ این سوال برسید: چه شغلی انتخاب کنم ؟ همچنین شغل های پر درآمد حال حاضر ایران را معرفی کردیم.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir