Wp Header Logo 1151.png


منتشر شده در 06 مهر 1403 ساعت 12:00


ترامپچی کانسپت ۱ معرفی شد ؛ خودرویی مدرن با همکاری جی ای سی و هواوی

برند ترامپچی که زیرمجموعه جی ای سی (GAC) است، از یک خودروی مفهومی پیشرفته با نام «کانسپت ۱» پرده‌برداری کرد. این خودرو نمونه نزدیک به تولید بوده و با همکاری هوآوی توسعه پیدا کرده است. پس از این سدان مدرن، دو مدل دیگر – شامل یک شاسی بلند و یک مینی ون – نیز توسط دو کمپانی بزرگ چینی توسعه خواهد یافت.

نخستین بار در ماه آوریل سال جاری و در نمایشگاه خودروی پکن بود که برند ترامچی از همکاری خود با هوآوی خبر داد. این برند در آن مقطع اعلام کرد که قصد دارد از سیستم هوشمند رانندگی Qiankun ADS 3.0  و سیستم عامل هارمونی در محصولات خود استفاده کند.

ترامپچی کانسپت ۱ معرفی شد ؛ خودرویی مدرن با همکاری جی ای سی و هواوی

طراحی مدرن و نوآورانه

ترامپچی کانسپت ۱ بر پایه نسل سوم زبان طراحی کمپانی جی ای سی که با نام «لبه پنهان در حرکت» شناخته می‌شود، خلق شده است. در نمای روبرو، یک جلو پنجره بسته و لوگوی نور پردازی‌ شده به چشم می‌خورد. چراغ‌های LED روشنایی در روز سرتاسری بوده و حتی تا روی درهای جلو امتداد یافته‌اند. در قسمت عقب خودرو هم چراغ‌ها از نوع به هم پیوسته هستند و گرافیک مدرنی دارند. کانسپت ۱ طولی برابر با ۵۱۲۸ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۳۰۰۰ میلیمتر عنوان شده است. این سدان مفهومی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی حرکت می‌کند.

ترامپچی کانسپت ۱ معرفی شد ؛ خودرویی مدرن با همکاری جی ای سی و هواوی

فناوری‌های هوشمند و سیستم‌های پیشرفته

محصول مشترک ترامپچی و هواوی به سیستم عامل هارمونی و سیستم رانندگی هوشمند Qiankun ADS 3.0  مجهز است. وجود ماژول لایدار در سقف ثابت می‌کند که از نسخه پیشرفته سیستم Qiankun در ترامچی کانسپت ۱ استفاده شده است.

سطح همکاری جی ای سی و هوآوی در این پروژه چیزی بین مدل «هواوی اینساید» و اکوسیستم Harmony Intelligent Mobility Alliance  می‌باشد. در این سطح از همکاری، هوآوی به‌ طور عمیق در توسعه خودرو مشارکت داشته، اما تولید خودرو به‌ طور کامل توسط جی ای سی انجام می‌شود.

ترامپچی کانسپت ۱ معرفی شد ؛ خودرویی مدرن با همکاری جی ای سی و هواوی

به گفته جی ای سی، کانسپت ۱ از تکنولوژی افزایش برد اختصاصی کمپانی سود می‌برد. این تکنولوژی با کمک هوش مصنوعی، مشکلات ناشی از توقف و استارت‌های مکرر موتور در خودروهای برقی مجهز به ژنراتور (EREV) و مصرف بالای سوخت را کنترل و مدیریت می‌کند. به لطف این تکنولوژی میزان آسایش کابین ۳۰ درصد بهبود می‌یابد؛ همچنین مصرف سوخت ۱۵ درصد و برد حرکتی در حالت تمام الکتریکی تا ۱۲ درصد بهینه‌تر می‌شود.

ترامپچی کانسپت ۱ معرفی شد ؛ خودرویی مدرن با همکاری جی ای سی و هواوی

مشخصات فنی جی ای سی ترامپچی کانسپت ۱

گفته می‌شود این مفهومی پیشرفته نیروی خود را از یک پیشرانه سه موتوره دریافت می‌کند و هر چهار چرخ در آن محرک هستند. در رابطه با جزئیات پیشرانه فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. انرژی این خودروی مفهومی توسط یک باتری ۵۶ کیلووات ‌ساعتی با معماری ۸۰۰ ولتی و قابلیت شارژ ۵C تأمین می‌شود. در حالت تمام الکتریکی می‌توان تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را با این باتری پشت سر گذاشت. با ورود موتور بنزینی به مدار و ایفای نقش به عنوان یک ژنراتور، طبیعتاً برد حرکاتی افزایش خواهد یافت.

ناگفته نماند طبق اطلاعیه‌های قبلی می‌دانیم که نسخه تولید انبوه این خودرو در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir