Wp Header Logo 1201.png

شرکت فولکس‌واگن برای دومین بار در کمتر از سه ماه، چشم‌انداز سالانه خود را کاهش داد. دلیل این امر عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار بخش خودروهای سواری این شرکت اعلام شده است. با این اتفاق، فشار بر بزرگترین خودروساز اروپا همچنان در حال افزایش است.

به گزارش مجله ماشین، این کاهش چشم‌انداز، آخرین مورد از اقدامات مشابه غول‌های خودروسازی آلمان است. مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و  نیز در اوایل ماه جاری به دلیل کاهش تقاضا در چین، که بزرگترین بازار خودروی جهان است، پیش‌بینی‌های سالانه خود را کاهش دادند.

این اتفاق همچنین دو روز پس از آغاز مذاکرات حساس فولکس‌واگن با IG Metall، قدرتمندترین اتحادیه کارگری آلمان، در مورد حقوق و امنیت شغلی رخ می‌دهد. این یک مناقشه تاریخی است که می‌تواند به اولین تعطیلی کارخانه‌های آلمان در تاریخ این خودروساز منجر شود.

فولکس‌واگن اکنون انتظار دارد که حاشیه سود آن در سال ۲۰۲۴ حدود ۵.۶ درصد باشد، در حالی که این رقم قبلا ۶.۵ تا ۷ درصد پیش‌بینی شده بود و از برآورد ۶.۵ درصدی LSEG نیز پایین‌تر است. همچنین انتظار می‌رود فروش این شرکت به میزان ۰.۷ درصد کاهش یافته و به ۳۲۰ میلیارد یورو (۳۵۶.۷ میلیارد دلار) برسد. این در حالی است که این شرکت در ابتدا پیش‌بینی افزایش فروش تا ۵ درصد را داشت.

فولکس‌واگن اعلام کرد که “با توجه به محیط چالش برانگیز بازار و پیشرفت‌هایی که از انتظارات اولیه عقب مانده‌اند، به ویژه در برندهای خودروهای سواری فولکس‌واگن، خودروهای تجاری فولکس‌واگن و بخش قطعات فناوری” چشم‌انداز خود را کاهش داده است.

این خودروساز آلمانی که سهام اکثریت پورشه  و غول کامیون‌سازی Traton  را در اختیار دارد، همچنین چشم‌انداز خود را برای تحویل جهانی به حدود ۹ میلیون دستگاه کاهش داد. این رقم در حالی است که پیش‌بینی قبلی از افزایش تا ۳ درصد نسبت به ۹.۲۴ میلیون خودروی تحویل داده شده در سال ۲۰۲۳ حکایت داشت.

پورشه SE، شرکت هلدینگ خانواده‌های پورشه و پیچ که اکثر حق رای در فولکس‌واگن را در اختیار دارد و بزرگترین سهام‌دار این خودروساز است، نیز پس از کاهش چشم‌انداز فولکس‌واگن، چشم‌انداز خود را کاهش داد.

 در دوره‌ای که کمبود شدید نیروی کار ماهر و قیمت بالای انرژی و رقبای ارزان‌تر آسیایی، فشار بر غول‌های صنعتی محلی از جمله تیسن‌کروپ و بِئِ‌آی‌اس‌اف  را افزایش داده است.

این مشکلات همچنین مدل اثبات‌شده آلمان را برای روابط مبتنی بر توافق با اتحادیه‌های قدرتمند به چالش کشیده است. این مدل در زمان رشد تقاضا به‌عنوان یک نقطه قوت تلقی می‌شد، اما اکنون در زمانی که افزایش هزینه‌ها از انتظارات حقوقی پیشی می‌گیرد، به نوعی به یک نقطه ضعف تبدیل شده است.

سرنوشت صنعت خودرو و فشار از سوی چین، مسائل جهانی هستند که نخبگان خودروی اروپا را تحت تأثیر قرار داده‌اند. این نخبگان برای حفظ کارکرد کامل کارخانه‌های خود با چالش مواجه شده‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ، پیشنهاد کرده است که چین ممکن است در آینده تولید خودرو را در دست بگیرد. در حالی که دولت دموکرات بایدن، چین را متهم کرده است که به دلیل مازاد ظرفیت، بازارهای جهانی را با صادرات خودرو پر می‌کند و قوانینی را پیشنهاد کرده است که تقریباً تمام خودروهای چینی را از ورود به بازار ایالات متحده منع خواهد کرد.

فولکس‌واگن که قرار است نتایج سه ماهه سوم خود را در ۳۰ اکتبر گزارش دهد، اکنون انتظار دارد که جریان نقدی خالص بخش خودرویی خود حدود ۲ میلیارد یورو باشد. این رقم در حالی است که پیش‌بینی قبلی از ۲.۵ تا ۴.۵ میلیارد یورو حکایت داشت.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir