ما ایرانی‌ها به سفرهای خانوادگی علاقه زیادی داریم. مسافرت با خودرو شخصی یکی از بهترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین روش‌ها برای سفرهای داخلی است. حتی باوجود قیمت بالای بنزین و عدم استاندارد و ایمنی برخی جاده‌ها، باز هم سفرهای جاده‌ای در کشور ما محبوب است. نوع خودرو اما تأثیر زیادی در راحتی و امنیت مسافران در سفرهای جاده‌ای دارد. بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی، چه خودرویی است؟ در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی، باید چه ویژگی ای داشته باشد؟

باوجود در دسترس بودن هواپیما و قطار، بسیاری ترجیح می دهند که با خودروی شخصی خود سفر کنند تا علاوه بر لذت بردن از مسیر، از فرصت در کنار هم بودن در مسیر سفر لذت ببرند. درحالی که برای سفر به جنوب، گروهی ترجیح می دهند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما بندرعباس به این شهر سفر کنند، گروهی دوست دارند با ماشین شخصی به این شهر بروند تا در گشت درون شهری خود انتخاب های متنوعی داشته باشند. اما سفرکردن در ایران به خودروهایی با استانداردهای جاده‌ای خاص نیاز دارد. اگر می‌خواهید سفر جاده‌ای راحتی در کشور داشته باشید، باید به دنبال سفر با خودروهایی باشید که این ویژگی‌ها را داشته باشند:

1.    ایمنی بالا

متأسفانه، نرخ تصادفات جاده‌ای و آسیب و مرگ‌ومیر در آن، در ایران بالا است. اگر می‌خواهید سفر جاده‌ای امن و همراه با آرامشی داشته باشید، بهتر است به دنبال تهیه خودرویی باشید که استانداردهای کیفی بالایی از نظر ایمنی و استحکام بدنه داشته باشد.

2.     کروز کنترل

با استفاده از آپشنی مانند کروز کنترل، شما سرعت ثابت در سفرهای جاده‌ای خواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود تا راننده در مسافت‌های طولانی احساس خستگی کمتری داشته باشد، سرعت مجاز به‌دقت کنترل شود و سرنشینان احساس بهتری در هنگام سواری داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال، باتوجه‌به بالابودن مسافت بین شهرهایی مانند تهران و قشم و گران‌بودن بلیط هواپیما قشم، سفری زمینی برای بسیاری از خانواده‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. داشتم کروز کنترل در خودرو می‌تواند به راننده برای رانندگی بهتر در این مسافت‌ها کمک کند.

3.     مصرف سوخت کمتر

مصرف کمتر سوخت یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین ماشین برای مسافرت‌های طولانی است. هر چه مصرف سوخت کمتر باشد، هزینه‌های سفر پایین‌تر خواهد بود. به‌علاوه زمان شما در صف‌های سوخت‌گیری هدر نخواهد شد. خودروهای هیبریدی بهترین گزینه برای کاهش مصرف سوخت در حال حاضر هستند.

4.     راحت بودن داخل خودرو

بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی، خودرویی است که صندلی‌ها و امکاناتی مطابق را ارگونومیک بدن سرنشینان ارائه کند. فرم صندلی‌های خودرو، نیز باید برای افراد مناسب‌سازی شده باشد و باتوجه ‌به آخرین استانداردها طراحی شده باشد.

بخش مهم دیگر در راحتی سرنشینان، سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه خودرو است. این موضوع در آب‌وهوای ایران که زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های گرم و خشک دارد، اهمیت فراوانی دارد.

5.     فضای صندوق عقب خودرو

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی، فضای صندوق‌عقب کافی برای بارهای مسافران است. مسافرت‌های طولانی مستلزم همراه‌داشتن وسایل زیادی است. به خصوص اگر اهل سفرهای طولانی و کمپینگ در طبیعت هستید، به فضای زیادی در صندوق‌عقب خودرو نیاز پیدا خواهید کرد.

بهترین ماشین خارجی برای مسافرت در ایران، کدام خودروها هستند؟

تنوع خودروهای خارجی که ایرانیان در حال حاضر قادر به خرید آن‌ها باشند، زیاد نیست. بسیار از این خودروها قیمت‌های بسیار بالایی در ایران دارند. در ادامه با چند مدل از خودروهای خارجی موجود در بازار ایران که  بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی هستند آشنا می‌شویم:

تویوتا کرولا

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت، تویوتا کرولا است. این خودرو ممکن است آپشن‌های کمتر و سطح ایمنی متوسطی در مقایسه با خودروهای لوکس کره‌ای داشته باشد؛ اما از نظر موتور و کیفیت ساخت، برتری محسوسی نسبت به آن‌ها دارد. این خودرو با توان ۱۴۳ اسب بخار، موتور 4 سیلندری، سیستم ترمز ABS گزینه امنی برای مسافرت‌های داخلی است.

میتسوبیشی لنسر

این خودرو یکی از سدان‌های خانوادگی و از بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی است که در ایران موجود است. این خودرو با حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، موتور چهارسیلندر، ترمزهای EB ،ABS و ترمز کمکی BA، گیربکس ۶سرعته، سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری، 7 کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل و دیگر آپشن‌های قابل‌توجه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت در مسافت‌های طولانی است.

بهترین ماشین شاسی بلند برای مسافرت در ایران کدام خودروها هستند؟

خودروهای شاسی‌بلند به دلیل بزرگ‌بودن اتاق و صندوق و نیز امنیت بسیار خوب، از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت‌های طولانی در ایران هستند. در ادامه با دو مورد از بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی از نوع شاسی‌بلند آشنا می‌شویم:

هیوندای سانتافه

سانتافه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت‌های طولانی جاده‌ای است. این خودرو به دلیل مصرف سوخت پایین، استهلاک کم و امن بودن یکی از بهترین خودروهایی است که برای سفر مناسب است. موتور با قدرت ۱۸۸ اسب بخار، راحتی بالا برای راننده و مسافر و آپشن‌های متنوع باعث شده تا سانتافه یک سفر لذت‌بخش و آرام را برای شما به ارمغان بیاورد.

تویوتا لندکروز

یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن سفری لذت‌بخش و امن، تویوتا لندکروز است. این خودرو با داشتن سرعت خوب، امنیت بالا،  موتور 4 لیتری، قدرت 271 اسب بخار، سیستم تعلق پیشرفته و دیگر مزایا، یکی از خودروهای کم‌نظیر برای مسافرت در ایران است. هر چند مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو در کشور ما در دسترس است؛ اما باز هم به بسیاری خودروهای بی‌کیفیت دیگر می‌ارزد.

بهترین ماشین برای مسافرت خانوادگی در بین خودروهای داخلی چیست؟

برخی از مدل‌های خودروهای داخلی نیز به دلیل قیمت مناسب‌تر و صندوق‌عقب بزرگ می‌توانند به عنوان بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی تلقی شوند. در ادامه با چند مورد از این خودروها آشنا می‌شویم:

کیا سراتو

یکی از خودروهای مونتاژ داخل که می‌تواند خودروی سفری خوبی باشد، سراتو است. این خودرو با داشتن توان ۱۵۲ اسب بخار، گیربکس خودکار ۶سرعته، سیستم‌های ترمز EBD  و ABS، کروز کنترل، سانروف، سیستم پارک خودکار، تنظیم صندلی برقی و…. یکی از راحت‌ترین و امن‌ترین خودروها برای مسافرت در بین گزینه‌های داخلی است.

خودروی رانا

یکی دیگر از خودروهای داخلی که می‌تواند به عنوان گزینه‌ای خوب برای سفر محسوب شود، رانا است. موتور ۱۵۸۷ سی‌سی، قدرت ۱۰۵ اسب بخار، صندلی برقی جلو، حسگر پارک، سیستم ضد قفل ABS، ایربگ و صندوق‌عقب بزرگ‌، بخشی از مشخصات این خودرو ایرانی است.

سخن آخر

مسافرت در ایران به خصوص اگر به صورت خانوادگی و با تعداد افراد زیاد انجام شود، نیاز به خودروهایی با ظرفیت بالا دارد. اگر قصد دارید بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی را انتخاب کنید، بهتر است کیفیت ساخت موتور و استحکام بدنه را در اولویت قرار دهید. با این که خودروهای مسافرتی روز دنیا، کمتر وارد ایران می‌شود یا قیمت‌هایی بسیار بالا دارد، اما بهتر است همیشه به‌جای آپشن‌های متعدد، به امنیت سرنشینان توجه بیشتری داشته باشید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir