Wp Header Logo 1220.png
پارکینگ‌های تهران مملو از خودروهای رها شده

۱۴۰۳-۰۷-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در اقدامی جدید، پلیس راهور تهران بزرگ از وجود حدود هفت هزار خودروی رها شده در پارکینگ‌های شهر خبر داد. این خودروها به دلایل مختلفی همچون تخلفات رانندگی، توقیف قضایی و یا عدم پرداخت هزینه‌های پارکینگ و خلافی در این مکان‌ها نگهداری می‌شوند.

به گزارش مجله ماشین، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، با اعلام این خبر، از مالکان خودروها خواست تا هرچه سریع‌تر برای ترخیص خودروهای خود اقدام کنند. وی تاکید کرد که طبق دستورالعمل جدید قوه قضائیه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ‌ها رها شده باشند، به عنوان اموال بلاصاحب تلقی شده و به مزایده گذاشته خواهند شد.

موسوی پور در ادامه افزود: اگر مالک خودرو قبل از فروش آن در مزایده، مدارک مالکیت خود را ارائه کند، مبلغی متناسب با مدت زمان نگهداری خودرو به وی پرداخت خواهد شد. اما در صورتی که مالک مشخص نشود، خودرو با پلاک جدید به فروش خواهد رسید.

یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد خودروهای رها شده در پارکینگ‌ها، هزینه‌های بالای ترخیص آنهاست. در بسیاری از موارد، هزینه‌های پارکینگ و خلافی به اندازه‌ای زیاد است که مالکان ترجیح می‌دهند از خودروهای خود دست بکشند.

پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرده است تا با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه مدارک لازم، نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟