Wp Header Logo 29.png

یکی از کار هایی که برند ها برای افزایش درآمد و آگاهی برند خود انجام می دهند، تربیت سفیران برند است. سفیران برند معمولا روابط عمومی بالایی دارند و از تعامل با افراد جدید لذت می برند. اگر شما نیز به دنبال شغلی هستید که از نظر زمانی منعطف باشد و امکان دورکاری داشته باشد، انتخاب مسیر شغلی یک سفیر برند، انتخابی سودمند و ایده آل است. علاوه بر این باید روابط عمومی خود را تقویت کنید. اگر درمورد این شغل می خواهید بیشتر بدانید و برایتان این سوال مطرح است که چگونه سفیر برند شویم ، پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سفیر برند چه کسی است؟

چگونه سفیر برند شویم

برای اینکه بدانید چگونه سفیر برند شویم ، ابتدا باید بدانید که سفیر برند کیست. به سفیر برند سفیر یا فرد تاثیرگذار نیز گفته می شود. این افراد نمایندگان عمومی شرکت هستند که محصولات یا خدمات شرکت را به دیگران معرفی می کند و آگاهی برند را افزایش می دهد. این سفیران سخنگویانی هستند که جامعه را تحت تاثیر می دهند تا تشویق شوند محصولی را خریداری کنند یا از خدمتی بهره مند شوند. نکته مهم آنکه در گذشته تنها افراد مشهور در زمینه های مختلف یا همان سلبریتی ها می توانستند معرف برند باشند. اما در حال حاضر هر کس می تواند با اندکی شهرت به اینفلوئنسر تبدیل شود و از راه افزایش آگاهی برند کسب درآمد کند.

وظایف گوناگونی برای سفیران برند تعریف شده است که مهم ترین آن ها عبارتند از: ایجاد و اجرای کمپین های بازاریابی، توضیح دادن در قابل استوری یا پست اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی و شرکت در نمایشگاه تجاری به عنوان نماینده شرکت.

سفیر برند آنلاین یا سفیر برند حضوری؟

سفیران برند را می توانیم به دو گروه عمده سفیر برند آنلاین و حضوری تقسیم کنیم. وظایف سفیران برند آنلاین حول محور رسانه های اجتماعی و فعالیت های آنلاین برای افزایش آگاهی برند در گردش است. این وظایف عبارتند از:

  • پست کردن درمورد یک محصول در پلتفرم های رسانه اجتماعی صاحب برند
  • ارسال مطلب در تابلو های پیام آنلاین یا گرو های چت
  • نوشتن نظرات در سایت های بررسی مشتری
  • بررسی یک محصول یا خدمت در وبلاگ صاحب برند
  • دعوت از دوستان به رویداد ها از راه سایت های رسانه های اجتماعی

دو گروه عمده سفیر

سفیران برندی که به صورت حضوری فعالیت می کنند نیز معمولا در یک گردهمایی بزرگ مانند کنفرانس یا رویداد های بازاریابی حضور پیدا می کنند. آن ها از راه مکالمه آگاهی حضار را از شرکت به خصوص بالا می برند. وظایف سفیران برند حضوری را می توانیم در این موارد دسته بندی کنیم:

  • توزیع برچسب ها یا پوستر هایی با هدف بازاریابی
  • پوشیدن لباس فرم از قبیل تیشرت و کلاه که لوگو و نام برند روی آن حک شده باشد.
  • ارائه نمونه محصول در فروشگاه ها یا مراکز خرید
  • تنظیم و رزرو میز در کنفرانس ها یا رویداد ها

چگونه سفیر برند شویم ؟ چه مراحلی طی کنیم؟

برای اینکه بتوانید سفیر برند شوید باید مراحل خاصی را طی نمایید. این مراحل عبارت اند از:

  • مارک هایی که متناسب شما هستند بیابید.
  • با صاحبان یا شاغلان این مارک ها تعامل کنید.
  • یک تصویر و شخصیت آنلاین منحصر به فرد برای خود در صفحات مجازی بسازید.
  • مخاطبان خود را با محتوایتان درگیر کنید.
  • دنبال کنندگانتان را افزایش دهید.
  • با برند های مرتبط تماس بگیرید.
  • درخواست کنید تا با شما به عنوان سفیر برند همکاری کنند.

سفیران برند چگونه کسب درآمد می کنند؟

کسب درآمد

فردی که سفیر یک برند است، می تواند از راه های مختلفی کسب درآمد کند، شرکت ها ممکن است بر اساس تعداد مشتریانی که در هفته یا ماه از طریق شناختی که از سفیر به دست آورده اند، مراجعه می کنند، مبلغی را به سفیر اختصاص دهند. آن ها همچین ممکن است که بر اساس کل افزایش فروش در نتیجه فعالیت های سفیر در رسانه های اجتماعی، دستمزد او را تعیین کنند. درواقع اینکه درآمد دقیق شما به عنوان یک سفیر برند از چه منبعی خواهد بود، تا حد زیادی به توافقی که بین شما و برند صورت می گیرد، مرتبط است. مثلا در برخی موارد امکان کسب درآمد مستقیم وجود ندارد؛ اما در ازای زحمتی که می کشید، برند برایتان محصولات و اقلام رایگانی را می فرستد.

جمع بندی

سفیر برند کسی است که نماینده یک برند خاص است و در صفحات اجتماعی یا ایونت ها و رویدادهای مهم، محصولات آن برند را تبلیغ می نماید. این تبلیغ معمولا به صورت استفاده از محصولات برند در مجامع عمومی است و کمتر حالت تبلیغات کلاسیک را دارد. اگر کنجکاو هستید که بدانید باید چگونه سفیر برند شویم ، ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که لازم است وجه اجتماعی مقبولی داشته باشید و به عنوان یک فرد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر در جامعه خود شناخته شوید. البته اگر هنوز به این مرحله نرسیده اید، جای نگرانی نیست. می توانید از برند های کوچک تر شروع کنید و در مسیر رشد خود کارهای مختلفی را امتحان نمایید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir