کمری نماینده خوشنام تویوتا در بازار سدان جهانی است که از سال 1982 میلادی تا به امروز روی خط تولید کمپانی مطرح ژاپنی قرار داشته است. کمری یکی از سدانهای میان سایز خانوادگی باکیفیت است که در بازار آمریکای شمالی جزو موفقترین سدان در کلاس خود به حساب میآید. زیرا از ابتدای ژانویه سال 2005 میلادی تا اواخر سپتامبر سال جاری میلادی کمری به تنهای خود 7 میلیون و 329هزار و 472 دستگاه در ایالات متحده آمریکا فروش داشته است. این آمار به خوبی نشان میدهد که طی 19 سال اخیر کمری موفقترین سدان در کلاس میان سایزها بوده است. بر این اساس اخیرا شرکت نگین تندیس الماس از مدل 2025 کمری در شوروم مرکزی اتوخسروانی در تهران رونمایی و بهزودی این خودرو باکیفیت ژاپنی را به بازار عرضه خواهد کرد.
طراحی بدنه زیبا و جذاب
کمری نسل نهم که با کد XV80 شناخته میشود؛ یک روز پیش از برگزاری اتوشوی گوانگجو 2023 به صورت رسمی از سوی کمپانی تویوتا به جهان معرفی شد. نسل نهم کمری خاص برای بازار چین در 15 نوامبر سال گذشته میلادی در اتوشوی گوانگجو به صورت رسمی رونمایی شد. کمری XV80 یا نسل نهم برپایه پلتفرم TNGA:GA-K تویوتا توسعه یافته است. کمری نسل نهم را باید دومین محصول تویوتا در مسیر زبان جدید طراحیش دانست. زیرا پریوس نسل پنجم اولین محصول در مسیر زبان جدید طراحی تویوتا بود. اما پس از گذشت یکسال از رونمایی پریوس نسل پنجم؛ کمری نسل نهم نیز دومین محصول در مسیر زبان جدید طراحی تویوتا به حساب میآید.
بر این اساس با نگاهی به نمای جانبی این سدان شاهد یک کاپوت نسبتا بلند و پشت کوتاهی هستیم که به لطف زاویه نسبتا کم ستون C حالت فستبک کوپه به این سدان بخشیده است. همچنین استفاده از خطوط تیز فراوان در نمای جانبی منجربه ایجاد حجمهای ماهیچهای شده که با رینگهای 17 تا 19 اینچی و در نسخه TRD رینگ 19 اینچی BBS شخصیت کاملا جسورانه و هیجانانگیز به این سدان خانوادگی میانسایز سگمنت D تویوتا میدهد. هرچند که تویوتا کمری 2025 وارداتی توسط نگین تندیس الماس دارای رینگهای 17 اینچی بوده؛ اما همچنان جذاب است. در نمای جلو به لطف پوزه کشیده و خطوط تیز روی آن دیگر شاهد طراحیهای کسل کننده تویوتا نیستیم؛ بلکه با طراحی فرمت C یا چنگال خرچنگی در جلو و یک ورودی هوا باریک در میان چراغهای جلو و ورودی هوا لانهزنبوی چهره بسیار جوانپسند و فوق جذابی را برای کمری به ارمغان آورده است. در نمای عقب چراغهای کشیده که با فرمت C شکل هارمونی بسیار خوبی با چراغهای جلو پیدا کرده و با حجم برآمده خاص روی در صندوق عقب زیبای منحصربهفردی را به نمایش میگذارد. پیشتر شاهد این نوع سبک طراحی در محصولات لوکس تویوتا یعنی لکسوس بودیم که در نسل نهم کمری منجربه طراحی زیبا و جذاب برای این خودرو شده است. ناگفته نماند که کمری 2025 وارد شده توسط نگین تندیس الماس در سایت GAC تویوتا واقع در منطقه نانشا گوانگجو چین مونتاژ شده است. اما از آنجا که تویوتا کرولاهای وارداتی از کیفیت نچندان خوبی برخوردار بودند؛ کمری 2025 از چنین تلرانس و خطاهای در بدنه برخوردار نیست و کمترین درز و گپ در میان قطعات اصلی بدنه مانند گلگیر با کاپوت یا درهای خودرو با گلگیر به چشم میآید. بنابراین میتوان به کیفیت همیشگی کمری در نسخه چینی آن نیز خوشبین بود.
کابین مدرن با استفاده از باکیفیتترین متریال
با باز کردن درهای تویوتا کمری 2025 وارد شده توسط نگین تندیس الماس تنها کلمهای که در ذهن میآید« فوقالعاده زیبا» است. زیرا طراحی داخلی برخلاف طراحی خارجی سطح بالاتری از یک سدان خانوداگی نیمه لوکس را به نمایش میگذارد. از آنجا که نسخه کمری مونتاژ شده توسط شرکت GAC-تویوتا به بازار کشورمان آمده؛ بر این اساس تغییراتی نسبت به نسخه جهانی در آن دیده میشود. از مهمترین آن میتوان به صفحه نمایش کوچکتر کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و صفحه نمایش سیستم مولتی مدیا اشاره کرد. در راستای مدرنسازی فضای داخلی یک نمایشگر 8 اینچی برای کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و یک صفحه نمایش 9 اینچی لمسی افقی برای سیستم مولتی مدیا تعبیه شده است.
طراحی کلیت داشبورد مینیمال و البته زیبا بوده که طراحی دریچه سیستم تهویه مطبوع کشیده در سمت سرنشین جلو و طراحی دریچه سیستم تهویه مطبوع ذوزنقهای برای راننده و دو دریچه مستطیل شکل در بخش زیر نمایشگر میانی طراحی شده؛ فضای داخلی را بسیار مدرن جلوه میدهد. هرچند که استفاده از چوب باکیفیت برای دکوراتیو و دکمههای لمسی که روی بخش میانی تعبیه شده کاملا با فضای داخلی هماهنگ بوده تا فضای جذابی را برای کمری فراهم آورند. طراحی سقف دوتکه پانوراما به همراه نورپردازی داخلی؛ کابین کمری 2025 را بسیار دلنشین میکند. طراحی غربیلک فرمان به سبک جدید تویوتا و دسته دنده اسپرت کوچک و صندلیهای نسل جدید ارگونومی تویوتا سبب رانندگی هیجانانگیزتری با کمری میشود. از ترکیب دو رنگ بودن فضای داخلی نمیتوان صرف نظر کرد که با رنگ آجری و ترکیب آن با رنگ مشکی و دکوراتیو کروم کابین کمری 2025 را بسیار لوکس و شیک به نمایش میگذارد. به لطف دقت بالا در مونتاژ و استفاده از چرم باکیفیت و متریال باکیفیت؛ حس عدم کیفیت بالا به سرنشینان القا نخواهد شد. ناگفته نماند که نسخههای وارداتی از کمری 2025 توسط نگین تندیس الماس نسخه 2.0 HG پریمیوم ادیشن است که از امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالای نیز برخوردار است.
قلب تپندهای که میتوانست قویتر باشد!
کمری نسل نهم XV80 هیبریدی مونتاژ چین با کد MXVH80 معرفی میشود. بر این اساس زیر چهره جسورانه و جوانپسند کمری 2025 یک پیشرانه هیبریدی قدرتمند جا خوش کرده است. به عبارت دیگر یک موتور چهارسیلندر دولیتری تنفس طبیعی با یک موتورالکتریکی پرتوان کوپل شدهاند تا نیروی محرکه این سدان خوشنام ژاپنی را تامین کنند. بنابراین موتور چهارسیلندر دولیتری معروف تویوتا یعنی M20F-FXS بخش قوای محرکه اصلی را شکل میدهد. این موتور به لطف سیستم منحصربهفرد VVT-iE (تایمینگ متغیر هوشمند سوپاپهای هوا و دود) نسل جدید تویوتا و سیستم پاشش سوخت مستقیم خاص تویوتا D-4S و نسبت تراکم 12.5 به یک میتواند 170 اسببخار قدرت را در دور 5800 آرپیام(دور در دقیقه) و حداکثر 206 نیوتونمتر گشتاور را در 4800آرپیام فراهم کند.
نکته بسیار مهم درباره پیشرانه دولیتری خطی M20F-FXS تویوتا کمری نسل نهم هیبریدی این است که با شرایط سوختی ایران که اغلب سوخت بنزین با حداقل اکتان 85 است؛ میتواند 157 اسببخار را در اختیار شما بگذارد. این به معنای کاهش خرابی موتور و کم استهلاک بودن آن است. اما فراموش نکنید که یک موتورالکتریکی نسل جدید نیز با موتور بنزینی کوپل شده است. بر این اساس حداکثر توان خروجی به 197 اسببخار میرسد. نکته بسیار مهم درباره تویوتا کمری 2025 این است که باتوجه به سیکل WLTC در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 4.2 لیتر تا 4.5 لیتر بنزین میسوزاند. همچنین گیربکس E-CVT به منظور انتقال قدرت و گشتاور به چرخهای جلو در نظر گرفته شده است.
سطح امکانات رفاهی و ایمنی بالا
باتوجه به اینکه شرکت نگین تندیس الماس نسخه فولآپشن کمری 2025 را به بازار کشورمان آورده است؛ این خودرو به بالاترین امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است. از مهمترین آپشنهای رفاهی و ایمنی کمری 2025 میتوان به 10 ایربگ، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشرفته پیشگیری از برخورد، سیستم هوشمند هشدار نقاط کور، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم پیشرفته کمکی رانندگی مبتنی بر سطح 2.5 خودران، سیستم کمکی هوشمند پارک، نوربالای اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا مجهزبه اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با کانالهای مجزا برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما دوتکه، صندلی برقی راننده، گرمکن و سردکن صندلیها، آینه الکتروکرومیک، سنسور باران و سنسور نور و سنسور پارک و… اشاره کرد.
عملکرد هندلینگ و کیفیت سواری
تویوتا کمری همواره در زمینه سواری کمی نسبت به رقبای کرهای خود سفتتر بوده و کمی سواری خشکی را ارائه میکرد. اما در نسل نهم مهندسان تویوتا به لطف استفاده از ساختار مکفرسون بهینهسازی شده و ساختار دابل ویشبون با طبقهای نسل جدید در محور عقب توانستهاند سواری کمری نسل نهم XV80 را تا حد زیادی نرم و بهبود بخشند. هرچند که سایز تایرهای55/215 با رینگهای 17 اینچی آلیاژی در کیفیت سواری اثرگذار بودهاند. در مقابل به لطف توزیع وزن مناسب و مرکز ثقل نسبتا پایین احتمال دارد که کمی به بیش فرمانی نزدیک باشد؛ اما با کمک ساختار فرمان برقی این مشکل به خوبی برطرف شده است.
کمری 2025 بخریم یا نه؟
با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر قیمت نهایی کمری 2025 مشخص نشده است؛ بنابراین نمیتوان نتیجه نهایی را اعلام کرد. اما اگر به دنبال خرید یک سدان باکیفیت و مطمئن، ایمن و البته کم استهلاک و کم مصرف هستید؛ تویوتا کمری 2025 به مراتب گزینهای بسیار مناسبی در بازار شناخته میشود. در نظر داشته باشید که دو نسل قبل از این خودرو که به صورت هیبریدی به بازار کشورمان آمد؛ تجربه تعمیرکاران را نسبت به ساختار هیبرید بودن و تعمیرات آن ارتقا داده که این مساله میتواند در نگهداری صحیح از خودرو بسیار موثر باشد.
مجموعه اتوخسروانی در مراسم باشکوه افتتاحیه شوروم مرکزی نگین تندیس الماس از سه محصول جذاب کمپانی تویوتا که یکی از آنها به تازگی به کشورمان آمده؛ رونمایی کرد. این سه خودرو تویوتا کمری 2025، تویوتا کرولا کراس 2024 و تویوتا کرولا هیبرید 2024 بود.
source