Wp Header Logo 785.png

با خاموش شدن چراغ ها در شروع مسابقه، ورشتاپن که در جایگاه دوم قرار داشت، بهترین واکنش را نشان داد و در مسیر طولانی به پیچ اول، هلندی از ساینز پیشی گرفت. ساینز که سعی داشت دوباره حمله کند، دیر ترمز گرفت اما گوشه پیست را برید و هنگامی که راننده فراری به سرعت جایگاه را پس داد، راننده ردبول با پیشی گرفتن از ساینز و نوریس، رهبری را به دست گرفت.

با این حال، در عقب‌تر، تماسی برقرار شد. یوکی تسونودا از آر بی سعی کرد از الکس آلبون در خارج سبقت بگیرد اما با توجه به اینکه راننده ویلیامز توسط پیر گاسلی از آلفارومی فشار می‌آورد، جایی برای حرکت وجود نداشت و تسونودا به جلوی چپ آلبون برخورد کرد. راننده ژاپنی به دیوار پرتاب شد و به سمت منطقه خارج از پیست لغزید. در همین حال، آلبون سیستم تعلیق جلوی چپ خود را شکست و مجبور شد در کنار پیست متوقف شود.

مسابقه به سرعت خنثی شد و در طول چند دور پشت ماشین ایمنی، استواردها به سرجیو پرز از ردبول به دلیل خیلی جلوتر بودن از جایگاه خود در شروع مسابقه، جریمه زمانی دادند. قهرمان خانگی شروع خوبی داشت و از جایگاه هجدهم به سیزدهم صعود کرد، اما جریمه، همراه با درگیری با لیام لاوسون و لانس استرول از ردبول، در نهایت مکزیکی را به انتهای جدول می‌رساند.

هنگامی که SC در پایان دور ششم از پیست خارج شد، ورشتاپن شروع مجدد را به خوبی کنترل کرد تا از ساینز در امتداد خط اصلی جلوگیری کند، اما در دور بعد هیچ مقاومتی در برابر راننده فراری وجود نداشت. با فعال شدن DRS، ساینز نزدیک شد و با یک حرکت دیرهنگام، ورشتاپن را غافلگیر کرد و راه خود را برای تصاحب رهبری باز کرد.

این ورشتاپن را به چنگال نوریس انداخت و در دور بعد راننده مک‌لارن نزدیک شد و حمله کرد. ورشتاپن برای دفاع به بیرون منحرف شد و نوریس مجبور شد گوشه پیست را ببرد. مک‌لارن پیشی گرفت اما سپس خطی عریض را به سمت پیچ هفتم نگه داشت. ورشتاپن با دیدن فرصت برای بازپس‌گیری جایگاه دوم، از داخل شیرجه زد اما این بار خیلی از مسیر خارج شد.

این نبرد به لکلرک تماشاگر اجازه داد تا حمله کند و راننده فراری به جایگاه دوم لغزید. درگیری بین ورشتاپن و نوریس تحت بررسی قرار گرفت و استواردها به راننده ردبول به دلیل خارج کردن مک‌لارن از مسیر، جریمه ۱۰ ثانیه ای دادند. بعدازظهر ورشتاپن چند دور بعد بدتر شد، زمانی که او به دلیل حادثه در پیچ هفتم جریمه ۱۰ ثانیه ای دوم را دریافت کرد.

در جلو، در دور ۲۵، ساینز فاصله ۴.۵ ثانیه‌ای با لکلرک داشت و ورشتاپن پنج ثانیه دیگر در جایگاه سوم قرار داشت. هلندی دوباره تحت فشار نوریس قرار گرفت و با شکایت از کاهش چسبندگی لاستیک‌هایش، راننده ردبول در دور ۲۷ وارد پیت استاپ شد. پس از دریافت جریمه ۲۰ ثانیه‌ای و تعویض به لاستیک‌های سخت، ورشتاپن در جایگاه پانزدهم، پشت استبان اوکون از آلفارومی، مجدداً وارد پیست شد.

ورشتاپن در تلاش برای بهبود وضعیت، به حمله پرداخت و در ۱۰ دور بعدی، با کمک سرعت قوی و توقف‌های پیت برای رقبا، خود را به جایگاه ششم رساند. اما با فاصله نه ثانیه‌ای با خودروهای مرسدس جلوتر و با از بین رفتن بسیاری از عمر لاستیک‌هایش در مسیر پیشروی، پیشرفت او متوقف شد.

در جلو، و با پایان یافتن توقف‌های پیت، ساینز شش ثانیه جلوتر از لکلرک بود و نوریس پنج ثانیه دیگر در جایگاه سوم قرار داشت. جورج راسل و لوئیس همیلتون از مرسدس به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را در اختیار داشتند و ورشتاپن در جایگاه ششم قرار داشت.

در جلوتر، نوریس شروع به کاهش فاصله با لکلرک در جایگاه دوم کرد و در دور ۶۲ راننده فراری در پیچ آخر دچار لغزش شد و به شدت به بیرون لغزید. راننده مک‌لارن حمله کرد و با نه دور مانده به پایان، جایگاه دوم را به دست آورد.

با این حال، ساینز کاملاً کنترل را در دست داشت و پس از ۷۱ دور، راننده اسپانیایی چهارمین پیروزی حرفه‌ای خود را کمی کمتر از پنج ثانیه جلوتر از نوریس با لکلرک در جایگاه سوم مهر و موم کرد. همیلتون در مراحل پایانی از راسل پیشی گرفت و جایگاه چهارم را به دست آورد. با قرار گرفتن مکس در جایگاه ششم، کوین ماگنوسن از هاس جایگاه هفتم را به دست آورد و اسکار پیاستری که از جایگاه هفدهم در شروع مسابقه صعود کرد، جایگاه هشتم را به دست آورد. دو جایگاه برتر ۱۰ نفر برتر به گاسلی و هکلنبرگ رسید.

جدول رده بندی فرمول یک مکزیک ۲۰۲۴

source

viraje.ir

توسط viraje.ir