Wp Header Logo 886.png

به جرات می‌توان کیکس را از محصولات پرفروش برند نیسان دانست. خودرویی که بین سال‌های 2022 و 2023 افزایش فروش 21 درصدی را تجربه کرد. نیسان در مدل 2025 کیکس، با افزایش ابعاد و افزودن ویژگی‌های جدید، این مدل را به گزینه ارزشمندتری برای جوان‌ترها تبدیل کرده است.

05.webp

برای اینکه بررسی بهتری از این مدل داشته باشیم، تصمیم گرفتیم به بررسی عمیق محصول جدید نیسان بپردازیم که آیا گفته‌های سازنده صحت دارد و واقعا با خودرویی بهتر از قبل رو‌به‌رو هستیم یا خیر!
 پیش از پرداختن به بررسی باید اذعان کرد که نیسان کیکس 2025 مدلی جدید و قانع‌کننده به حساب می‌آید!









مشخصات کلیدی

مدل نیسان کیکس 2025
قیمت پایه 21 هزار دلار
پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری
توان تولیدی 141 اسب بخار و 189 نیوتن متر
سیستم انتقال قدرت CVT

 

04.webp

نیسان کیکس 2025: قدرت و چسبندگی بیشتر

هنگامی که کاپوت نیسان کیکس 2025 را بالا می‌زنید، با یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی رو به رو خواهید شد. این پیشرانه می‌تواند 141 اسب بخار قدرت و 189 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این تنها قوای محرکه‌ای است که روی کیکس پیدا می‌کنید و نیسان مدل دیگری در نظر نگرفته است.

شاید روی برگه کیکس قدرت پیشرانه بالایی نداشته باشد اما نسبت به مدل قبلی که از پیشرانه 122 اسب بخاری استفاده می‌کرد و گشتاور 154 نیوتن متری داشت، گزینه ای قدرتمندتر به حساب می‌آید. گذشته از آن باید بیان کنیم خبری از مدل هیبریدی نیست.

به گفته شرکت سازنده، مصرف سوخت این مدل تا 8.4 لیتر در صد کیلومتر، 6.7 لیتر در صد کیلومتر و 7.5 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی است. افزودن سیستم چهار چرخ محرک هر یک از این ارقام را کمتر از یک لیتر در صد کیلومتر افزایش می‌دهد.
برای اولین بار، کیکس جدید سیستم چهار چرخ محرک را در تمامی تریم‌های خود ارائه می‌دهد. از این رو چنین ویژگی را باید کم‌نظیر دانست. ناگفته نماند هیوندای کونا هم سیستم چهار چرخ محرک دارد با این تفاوت که هزینه بیشتری می‌طلبد و مصرف سوخت آن هم بالاتر است. 

نیسان از قابلیت چهار چرخ محرک در کیکس به عنوان یک سیستم جدید AWD هوشمند نام می برد. این امر موجب می‌شود تا خودرو دارای سیستم نرم افزاری و تنظیمات کنترل دینامیکی جدید برای بهبود ردیابی خطوط هم داشته باشد. به طور خلاصه، سیستم به کار رفته در کیکس جدیدف با سیستم 4 چرخ محرک نیسان روگ تفاوت هایی عمده دارد.

نیسان همچنین از اعمال نیروی ترمز به برخی چرخ‌ها کمک بهره گرفته تا به کیکس کمک کند در برخی پیچ‌ها توانایی بهتری از خود نشان دهد. مدل‌های AWD کیکس معمولاً در حالت دو چرخ جلو محرک جلو هستند تا بهترین مصرف سوخت را داشته باشند، اما می‌توانند قبل از لغزش چرخ‌های جلو، نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستند. جالب اینجاست که حالت برفی در کیکس مقداری گشتاور را به طور مداوم به چرخ‌های عقب تحمیل می‌کند و در تمام سرعت‌ها این حالت کارآیی دارد.

12.webp

نیسان کیکس 2025: کابین داخلی

در دنیای خودرو این روزها، اتومبیل‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و کیکس نیز به همین شکل از روند امروزی پیروی می‌کند. اکنون این مدل  71 میلیمتر بلندتر، 41 میلیمتر عریض‌تر و 20 میلیمتر ارتفاع بلندتری نسبت به نسل قبل دارد. این تغییرات منجر به افزایش فضای داخلی برای سرنشینان و بار شده و در واقع هنگام نشستن روی صندلی این خودرو از همان ابتدا احساس یک خودرو جادار را خواهید داشت.

نکته مثبت این است که صندلی‌ها با هر سرنشینی، چه با قد بلند و چه قد کوتاه سازگار هستند. نیسان همچنین زیرپایی ضخیم‌تر و سایر عایق‌ها را برای بی‌صدا کردن کابین به کیکس جدید اضافه کرده.

10.webp

فرمان طراحی شاخه دارد و کلید های تنظیمات  می‌شود. از جمله باید به کلید تنظیم سیستم اطلاعات سرگرمی و برخی دیگر. داشبورد شامل دو نمایشگر کروز و مولتی مدیا را بر خود جای داده است. چند کلید لمسی نیز پایین تر از نمایشگر سیستم سرگرمی گنجانده شده تا بتوان سیستم تهویه هوا را تنظیم کرد. در کنار دنده نیز برخی کلیدهای دیگر قرار گرفته و یک بخش برای شارژ بی‌سیم گوشی هم وجود دارد. 

خوشبختانه، کابین به طور کلی طراحی مینیمال و جذابی دارد. یک دکمه فیزیکی تنظیم صدا و دکمه پاور به همراه دکمه بازگشت/رد شدن و دکمه دوربین هم اضافه شده است.

نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ با پاسخ‌گویی سریع و گرافیک جذاب همراه است. گذشته از آن از Android Auto و Apple CarPlay هم به صورت استاندارد پشتیبانی می کند. در مورد سیستم اطلاعات سرگرمی، نیسان سیستم صوتی 10 بلندگوی Bose را در این مدل تعبیه کرده. نکته جالب قرار دادن بلندگوهایی روی پشت سری صندلی است تا صدایی رسا را به راننده و سرنشین جلو منتقل کند. کیکس در تست صورت گرفته نسبت به شورولت تراکس، سوبارو کراس‌ترک و مزدا CX-30 توانست کیفیت صدای بهتری در بخش سیستم صوتی از خود نشان دهد.

08.webp

در مورد فضای داخلی، کیکس نسبت به مدل قبل فضای بیشتری ارائه می‌دهد اما نباید آن را با یک شاسی بلند سایز متوسط یکی کنید. به نوعی بزرگ‌سالان قد بلند روی صندلی عقب شاید چندان راحت نباشند اما افراد کوتاه‌قدتر احساس راحتی بیشتری دارند. همچنین باید به افزوده شدن پورت‌ USB برای سرنشینان عقب اشاره کرد. ناگفته نماند این مدل دارای سقف مونروف پانوراما می‌شود و به عنوان یک خودرو میان رده ویژگی قابل توجهی است.

در عقب ردیف دوم، صاحبان 850 لیتر فضای خالی پیدا خواهند کرد. صندلی را می‌توان خواباند تا شاهد افزایش فضای خالی باشید و حجم به 1690 لیتر می‌رسد. این اعداد به طور چشمگیری بیشتر از چیزی است که در مزدا CX-30 یا بیوک انویستا پیدا خواهید کرد.

به طور خلاصه، کابین کاملاً قابل قبول است. هیچ چیز در مورد آن واقعاً ما را شگفت زده نکرد، اما هیچ چیز بی‌کیفیت و ارزان حس نمی‌شود. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و سیستم اطلاعات سرگرمی و سایر ویژگی‌ها بسیار فراتر از چنین خودرویی هستند.

06.webp

نیسان کیکس 2025: تجربه رانندگی

فراتر از اینکه احساس می‌کردیم در کیکس خیلی ارتفاع بلندی داریم، سواری همان چیزی بود که بیشتر شما انتظار دارید. نیسان می‌گوید که پلتفرم جدید در کیکس سختی پیچشی بهتر، زاویه چرخش بهتر و قابلیت تحمل شتاب جانبی بالاتر را ارائه می‌دهد.  

در عین حال، پیشرانه چیزی نیست که در مورد آن هیجان‌زده شوید. مطمئناً، نسبت به نسل قبلی قدرت بیشتری دارد، اما افزایش وزن خودرو موجب شده تا این افزایش قدرت تاثیر زیادی نداشته باشد. بسته به سطح تریم و وزن محدود، کیکس جدید ممکن است عملکرد قابل توجهی از خود نشان ندهد. اگرچه معمولاً کمی بهتر از مدل قبلی خود خواهد بود. این افزایش بسیار جزئی است و شاید به آسانی نتوانید افزایش قدرت مدل جدید را حس کنید.

در تست درگی که روی این مدل انجام دادیم، در تست نخست 0 تا 100 کمتر از 11.89 ثانیه ثبت شد و بهترین تست زمان 9.79 ثانیه بود. این مدت زمان شاید بسیار سریع نباشد و مطابق انتظار ما ظاهر نشود، اما در نوع خود ایده آل است.

صرف نظر از موارد گفته شده، این خودرو یک مدل با عملکرد بالا نیست و “رانندگی مطمئن” به چیزی بیش از شتاب خلاصه می‌شود. فرمان بسیار خوب است و ترمزها هم عملکرد خوبی دارند. حتی گیربکس CVT نیز تا حد زیادی نیاز را برآورده می‌سازد.

کیکس به صورت استاندارد با تعدادی از ویژگی‌های کمک‌های راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، هشدار نقطه کور، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی ​​و ترمز اتوماتیک عقب با  دستیار ProPilot نیسان و برخی دیگر ارائه می شود.

01.webp

رقبا

محصول نیسان رقبایی دارد که از جمله آنها باید به شورولت تراکس، کیا سول و هیوندای کونا اشاره کرد. به اصطلاح، نیسان باید با مشاهده رقبا بررسی کند که آیا کیکس جدید رقیب جدی برای رقبا است یا خیر.

هنگامی که کیکس جدید را از جنبه‌های مختلفی بررسی کنیم، متوجه می‌شویم با توجه به قیمت نسبت به رقبا ارزش بسیاری دارد. این مدل دارای نمایشگر داخلی بزرگ‌تر نسبت به هیوندای کونا است و از ویژگی‌های کمک راننده بیشتر در مقایسه با کونا بهره می‌برد. همچنین تنها مدلی است که در مقایسه با رقبا از سیستم صوتی Bose با بلندگوهای داخل صندلی برخوردار است. 

در عین حال، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. برای مثال، اگر رانندگی راحت برای شما اهمیت دارد، باید به سراغ مزدا CX-30 بروید که فضای داخلی زیباتری هم ارائه می‌دهد. اگر طول عمر و پوشش گارانتی برای شما اهمیت دارد، هیوندای و کیا بسیار بیشتر در این حوزه خدمات ارائه می‌دهند. برندهای دیگری مانند فولکس واگن یا بیوک نیز به تجملات بیشتر توجه دارند.










قیمت
کیکس S 21830 دلار
کیکس S دو دیفرانسیل 23330 دلار
کیکس SV 23680 دلار
کیکس SV دو دیفرانسیل 25330 دلار
کیکس SR 26180 دلار
کیکس SR دو دیفرانسیل 27680 دلار

 

03.webp

نکته پایانی

نادیده گرفتن ویژگی‌های ارزشمندی که کیکس ارائه می‌دهد دشوار است، به خصوص برای خریدارانی که برای اولین بار یا رانندگان جوانی که به دنبال یک کراس‌اوور ساب کامپکت مقرون به صرفه با تکنولوژی بالا و مقرون به صرفه هستند که بیشتر جنبه کاربردی را نشان می‌دهد.  برای برخی، فناوری اضافی، سیستم صوتی بهتر و چند ویژگی اضافه ممکن است برچسب قیمت را توجیه کند، اما برای بسیاری، این بیشتر شبیه یک خرید هوشمندانه است. به طور کلی کیکس ارزش خرید بالایی دارد که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

در حقیقت تهیه تریم‌های رده پایه و متوسط کیکس 2025 ارزش خرید بیشتری دارند. مدل‌های دیگر تریم‌ها با توجه به قیمت بالاتر شاید خرید را چندان توجیه نکنند. براساس بررسی که انجام دادیم می‌توان کیکس 2025 را مدلی جذاب برای جوانان دانست که مایلند شاسی بلند کوچک و پرویژگی را تهیه کنند. خودرویی دارای فناوری‌های به‌روز، نرم و راحت، طراحی جذاب، پیشرانه مناسب و برخی دیگر.

نیسان همچنین گارانتی دو ساله یا 38000 کیلومتری هم در نظر گرفته که قابل توجه است. به هر حال رقبا متعددی برای این مدل وجود دارد اما می‌توان ارزش کیکس 2025 را گزینه ارزشمند دانست.

11.webp

source

viraje.ir

توسط viraje.ir