صنعت ماشین: سازندگان خودروهای برقی چینی برای سومین ماه متوالی جایگاه خود را در اروپا از دست دادند و این نشان می‌دهد که حرکت به سمت افزایش تعرفه‌های وارداتی، به فروش آنها در اروپا آسیب می‌زند.

به گزارش صنعت ماشین،

 بر اساس ارقام ارائه‌شده، برندهای چینی در ماه سپتامبر سهم ۸.۵درصدی از تحویل خودروهای برقی را در سراسر منطقه اروپا به دست آوردند که نسبت به ۹.۶درصد در دوره قبل از آن کاهش یافته است. براساس این گزارش، واحد ام جی سایک موتور کاهش ۴۲درصدی فروش را تجربه کرد. این کاهش از ژوئیه، زمانی که اتحادیه اروپا تعرفه‌های موقتی را بر خودروهای برقی ساخت چین وضع کرد، ادامه داشت و هزینه واردات را به ۴۵درصد رساند. بزرگ‌ترین بازنده تعرفه‌ها تا به امروز ام جی است، شرکتی که در‌حال‌حاضر بخشی از سایک موتور چین محسوب می‌شود.  

این در حالی است که بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی و هیبریدی در چین، با وجود تنش‌های تجاری، با استخدام مدیران محلی و برنامه‌ریزی کارخانه‌ها در منطقه، پیشرفت کرده است. بر اساس گزارش اعلامی، ثبت‌نام‌های اروپایی بی‌وای‌دی در سپتامبر نسبت به سال قبل ۱۶۲درصد افزایش یافت و به ۴۳۷۶دستگاه رسید. تمامی خودروهای برقی تولیدشده در چین از جمله خودروهای ساخته‌شده توسط برندهای غربی، مشمول تعرفه‌های جدید می‌شوند. خودروسازان بزرگ اروپایی مخالف تحمیل این تعرفه‌ها بودند و آلمان یکی از پنج کشوری بود که در اوایل ماه جاری به این تعرفه‌ها رای منفی داد. ممکن است اقدامات متقابل چین از نوامبر آغاز شود. نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده نیز در آینده تعرفه‌ها بر خودروهای چینی تاثیر دارد.  بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان اروپا، فروش خودروهای برقی باتری‌دار همه تولیدکنندگان در ماه سپتامبر ۱۴درصد افزایش یافته است. تحویل این خودروها ۲۴درصد در بریتانیا افزایش یافت، زیرا خودروسازان تخفیف دادند. در آلمان، جایی که دولت در مورد پتانسیل مشوق‌های جدید بحث می‌کند، فروش خودروهای برقی ۸.۷درصد افزایش یافت. طبق گزارش ایسنا از  بلومبرگ، مدل Y ومدل ۳ تسلا پرفروش‌ترین خودروهای برقی منطقه در ماه سپتامبر بودند. اشکودا انیاک کوپه سوم شد و ولوو EX۳۰ نیز در رده چهارم قرار گرفت.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir