درباره ام وی ام X33 کراس
بدون تردید ام وی ام X33 یک از محصولات موفق چینی در بازار ایران بود. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند. اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود. این کراس اوور خودرویی بر مبنای چری اومودا C3 است و اومودا هم زیر شاخه ای مدرن و جدید از چری است که بازار هدف مشتریان جوان را دنبال می کند. این دومین خودرو از اومودا پس از فونیکس FX است که با تغییر نام به بازار ایران می آید.
حتما ببینید : ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 دنده ای
طراحی و ابعاد بدنه
همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است. بر همین اساس می توان المان های طراحی مشابه زیادی را با اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در این خودرو دید. در جلو چراغ های روشنایی روز بصورت خطی طراحی شده و پایین تر چراغ های اصلی در گوشه سپر دیده می شود. خطوطی که در چراغ روشنایی روز دیده می شود را می توان در خطوط کرومی جلوپنجره هم دید و این هماهنگی خوبی را در طراحی جلوی این خودرو رقم زده است. در قسمت پایین سپر، باربند، رکاب و سپر عقب قطعاتی با رنگ نارنجی یا قرمز بکار رفته که باعث می شود چهره اسپرت تری را در این کراس اوور کامپکت داشته باشیم.
در نمای جانبی سقف منحنی و مشکی رنگ را داریم و رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی در این خودرو بکار رفته است. نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود. در عقب چراغ های به هم پیوسته را داریم که در وسط آن نشان MVM قرار گرفته است و دو خروجی اگزوز در دو طرف دیفیوزر این خودرو است تا همه جوره سعی شده باشد که این کراس اوور اسپرت بنظر برسد و در جذب بازار مشتریان جوان موفق عمل کند.
اگرچه این خودرو در سبد محصولات ام وی ام بالاتر از ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و حتی نامش هم این ذهنیت را ایجاد می کند که با خودرویی بزرگ تر طرف هستیم، اما در واقع ابعاد این کراس اوور تفاوت چندانی با X22 پرو ندارد. ام وی ام X33 کراس 4,۲۰۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض، ۱,۵۷۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۵۵۵ میلیمتری دارد و یک کراس اوور کوچک یا کامپکت است.
مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس
این خودرو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک CVT به بازار می آید. در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.
در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان مشخصات فنی ای است که قبل تر در ام وی ام X22 پرو هم دیده می شد. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد.
برند | ام وی ام |
مدل | X33 کراس |
کلاس بدنه | شاسی بلند |
سال تولید | ۱۴۰۲ |
حجم موتور | ۹۹۸ سی سی |
تعداد سیلندر | ۳ |
تعداد سوپاپ | ۱۲ |
فناوری موتور | توربوشارژر |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | CVT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۴۲۰۰ میلی متر |
عرض | ۱۷۶۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۵۷۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۵۵۵ میلی متر |
وزن | ۱۲۳۹ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۰۵/۵۵R16 |
برند نشان مادر | چری |
کشور سازنده | ایران – چین |
کابین و امکانات
در داخل تریم دو رنگ را داریم که نسبت به آنچه در X33 قدیمی دیده می شد بسیار جذاب تر استو کابین این خودرو پیشرفت خوب چینی ها در سال های اخیر را به ما ثابت می کند چراکه المان های داخلی با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که وضوح قابل قبولی دارد و در کنار آن جلوآمپر نیمه دیجیتال را در پشت فرمان می بینیم.
بر اساس آنچه چری می گوید در طراحی داخلی و دوخت رودری ها از پوست اژدها الهام گرفته شده و نورپردازی داخلی طوری تنظیم شده تا این تودوزی ها زیبایی بیشتر داشته باشند. تنظیمات سیستم تهویه از طریق دکمه های پیانویی در پایین دریچه ها انجام می شود و در کل طراحی قابل قبولی در کابین می بینیم. در بحث امکانات هم ام وی ام X33 کراس در رده ای بالاتر نسبت به ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و شما می توانید لیست امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید. دقت داشته باشید تصاویر این مطلب مربوط به نسخه اتوماتیک است که مورد تست و بررسی آخرین خودرو قرار گرفته است.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | چهار کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | شارژر بی سیم تلفن همراه – سانروف برقی – استارت دکمه ای – تهویه الکتریکی دستی – گرمکن صندلی های جلو – ترمز پارک برقی – حالت تیپ ترونیک جعبه دنده – تنظیم حالت رانندگی – سنسور نور – چراغ روشنایی روز – تریم داخلی چرم مصنوعی – نور پردازی کابین – جلو آمپر دیجیتال – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – رینگ آلومینیومی – فناوری LED چراغ ها – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – سنسور فشار باد تایرها – قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو |
معایب و مزایا
مزایا | طراحی به روز – امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول – ابعاد مناسب برای ترددهای شهری – فضای کابین قابل قبول |
معایب | شروع حرکت نه چندان قوی – هزینه های نگهداری قوای محرکه به نسبت رقبا – سواری خشک در بخش عقب – حرکت های عرضی به نسبت زیاد |
گالری تصاویر ام وی ام X33 کراس
رقبا و قیمت
قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت. بر اساس قیمت و سگمنت رقبایی مثل جک S3 و یا بک X3 پرو را برای این خودرو خواهیم داشت که البته باید دید واکنش بازار نسبت به این کراس اوور چگونه است. البته شاید نسخه دنده ای ام وی ام X33 کراس را بتوان رقیبی برای نسخه اتوماتیک ایکس ۲۲ هم دانست که این یعنی یک رقابت درون خانوادگی را هم برای این دو کراس اوور شاهد خواهیم بود.
سوالات متداول
این خودرو پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.
شارژر بی سیم تلفن همراه – سانروف برقی – استارت دکمه ای – تهویه الکتریکی دستی – گرمکن صندلی های جلو – ترمز پارک برقی – حالت تیپ ترونیک جعبه دنده – تنظیم حالت رانندگی – سنسور نور – چراغ روشنایی روز – تریم داخلی چرم مصنوعی – نور پردازی کابین – جلو آمپر دیجیتال – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – رینگ آلومینیومی – فناوری LED چراغ ها – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – سنسور فشار باد تایرها – قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو
نوشته ام وی ام X33 کراس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.
source