دیدگاه‌ها برای اولین تصاویر رسمی از ب ام و M3 برقی منتشر شد ؛ سدان اسپرت آلمانی آماده دگردیسی بسته هستند

اولین تصاویر رسمی از ب ام و M3 برقی منتشر شد ؛ سدان اسپرت آلمانی آماده دگردیسی

منتشر شده در 25 آذر 1403 ساعت 14:00 بی تردید ب ام و M3 جزو محبوب‌ترین سدان‌ های اسپرت تاریخ صنعت خودروسازی به حساب می‌آید. این خودرو از سال ۱۹۸۶ تاکنون با انواع موتورهای چهار، شش و حتی هشت سیلندر وارد بازار شده و توانسته به واسطه عملکرد کم‌نظیر خود، طرفداران زیادی را جمع کند.

کد خبر : 52694
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دسامبر 2024 - 17:40
اولین تصاویر رسمی از ب ام و M3 برقی منتشر شد ؛ سدان اسپرت آلمانی آماده دگردیسی


منتشر شده در 25 آذر 1403 ساعت 14:00


اولین تصاویر رسمی از ب ام و M3 برقی منتشر شد ؛ سدان اسپرت آلمانی آماده دگردیسی

بی تردید ب ام و M3 جزو محبوب‌ترین سدان‌ های اسپرت تاریخ صنعت خودروسازی به حساب می‌آید. این خودرو از سال ۱۹۸۶ تاکنون با انواع موتورهای چهار، شش و حتی هشت سیلندر وارد بازار شده و توانسته به واسطه عملکرد کم‌نظیر خود، طرفداران زیادی را جمع کند. اما این سدان هیجان‌انگیز به زودی وارد عصری جدید شده و نسل بعدی آن با پیشرانه برقی به فروش خواهد رسید. برای استقبال از این نسل، ب ام و به تازگی چند تصویر رسمی و برخی از مشخصات فنی آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

طراحی و ویژگی‌های ب ام و M3 برقی

نسل جدید ب ام و M3 بر پایه پلتفرم موسوم به «نئو کلاس» توسعه می‌یابد. در تصاویر منتشر شده، از پوشش استتاری سنگین روی بدنه استفاده شده است. با وجود این، می‌توان به برخی جزئیات و البته فرم کلی پیکره پی برد. این تصاویر نشان می‌دهند M3 برقی از طراحی مدرنی برخوردار خواهد بود. برخلاف نسل فعلی که دارای جلو پنجره بزرگ عمودی است، M3 برقی جلو پنجره‌ای عریض و ادغام‌شده با چراغ‌های اصلی خواهد داشت. چراغ‌های اصلی همچون قبل دارای ساختاری دوقلو بوده و دستگیره درها کشویی هستند. صندوق عقب ب ام و M3 برقی مرتفع به نظر می‌رسد، ضمن اینکه روی آن یک برآمدگی کوچک به چشم می‌خورد. این برآمدگی نقش اسپویلر را ایفا می‌کند.

اولین تصاویر رسمی از ب ام و M3 برقی منتشر شد ؛ سدان اسپرت آلمانی آماده دگردیسی

کمپانی ب ام و پلتفرم نئو کلاس را به‌ طور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی طراحی کرده، استفاده از این پلتفرم باعث شده ابعاد خودرو جمع و جورتر شود. این موضوع هم به نوبه خود شکل‌گیری نسبت‌های متفاوت نسبت به قبل را در پی داشته است.

کابینی ساده و با کمترین دکمه فیزیکی

در حال حاضر ب ام و تصویری از کابین M3 برقی منتشر نکرده؛ اما کانسپت ویژن نئو کلاس قبلاً نشان داده که مدل‌های آتی خودروساز آلمانی کابینی ساده و عاری از دکمه‌های پرتعداد فیزیکی خواهند داشت. حتی پیش‌بینی شده که در محصولات بعدی ب ام و، خبری از دکمه گردان و نمادین iDrive نخواهد بود. نمایشگر مرکزی بزرگ و سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته که کل عرضه شیشه جلو را فرا می‌گیرد، دیگر ویژگی احتمالی کابین M3 الکتریکی است.

مشخصات فنی ب ام و M3 برقی

ب ام و پیشتر تأیید کرده که تمامی خودروهای برقی اسپرت خود را با یک پیشرانه چهار موتوره به دست مشتریان خواهد رساند. این شرکت همچنین تأیید نموده که مجموع خروجی موتورها چیزی در حدود ۱۳۴۰ اسب بخار خواهد بود. با وجود این، این میزان قدرت برای M3 بیش از حد نیاز به نظر می‌رسد. از این رو پیش‌بینی می‌شود خروجی پیشرانه در M3 برقی به زیر ۱۰۰۰ اسب بخار کاهش پیدا کند. بد نیست بدانید در حال حاضر قدرتمندترین عضو خانواده M3 یعنی نسخه CS قدرتی برابر با ۵۴۳ اسب بخار دارد.

اولین تصاویر رسمی از ب ام و M3 برقی منتشر شد ؛ سدان اسپرت آلمانی آماده دگردیسی

زمان عرضه

نسل بعدی سری ۳ از سال ۲۰۲۶ راهی بازار خواهد شد. اما نسخه تا دندان مسلح این سری یعنی M3 بعد از سال ۲۰۲۷ به فروش خواهد رسید.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.