بنابراین اگر دست به قلم خوبی دارید، کنجکاو و خلاق هستید و هنوز اول راه نوشتن محتوایید، میتوانید دنبال شرکتهایی بگردید که نیاز به حضور شما به عنوان محتوانویس ندارند. برای مثال شرکتهایی که پرتال همراه خود را بر روی صدا، سرویس پیام کوتاه (به انگلیسی: SMS)، پروتکل اپلیکیشن بیسیم (به انگلیسی: WAP)، ارسال پیام از طریق کد دستوری (به انگلیسی: USSD) اجرا کنند. بهتر است یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد. تجربهٔ خودتان را با مخاطبان خود در میان بگذارید تا نهتنها آموختههای خود را مرور کنید، بلکه مخاطب بیشتری جذب کنید. تراکم کلمه کلیدی: هنگام نوشتن پستهای خود، تا جای ممکن از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید تا آن کلمه در محتوای شما متراکم شود. بعد از اینکه برای اهدافتان کلمات کلیدی را تعریف کردید حالا نوبت به ایده های محتوایی رسیده که همانند طوفانی مغزی ایجاد شود.
برای تولید محتوای وب سایت، باید بر روی 3 چیز تمرکز داشته باشد: پرسونای شما، کلمات کلیدی هدف و راه حل شما. از این رو می توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با کلمه کلیدی یا عنوان مد نظرتان را بدهید تا پس از دریافت یک تا دو نمونه محتوا به راحتی بتوانید تصمیم گیری بفرمایید. با اسکرول در صفحهٔ فالوورها هم میتوانید به اطلاعات خوبی برسید. چطور اینستاگرام را نصب کنم، چطور در مصاحبه کاری اول موفق شوم؟ در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد میگیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید! سعی کردم به شما بگویم تولید محتوا چیست، بازار کار آن چطور است و چگونه میتوان محتوایی ارزشمند آماده کرد. البته میتوان از امکانات سادهتر مانند پارچه های سفید یا مشکی و مقوا هم برای این کار استفاده کرد. پیشنهاد میکنیم این مقاله رو بخونین و بسته به نیازتون، چند ابزار رو انتخاب کنین و کار با اونا رو یاد بگیرین. برای آنکه بالاترین بازدهی را از تولید محتوا در اینستاگرام به دست بیاورید، حتماً باید برای مسیر خود یک تقویم محتوایی داشته باشید و متناسب با آن محتوای مورد نظر را تأمین کنید.
در تقویم محتوای اینستاگرام، تاریخهای انتشار محتوا، نوع محتوای هر پست، استوری و کپشن را مشخص کنید. مثلا میتوانید از محتواهای منتشرشده سؤال بپرسید و بین کسانی که پاسخ درست را دادند، قرعهکشی برگزار کنید. ما روزانه با محتواهای گوناگون روبهرو میشویم؛ محتواهایی که ما را بهسمتِ خرید، عضویت در خبرنامه، دانلود یا حتی فالو سوق میدهند. محتواهای هفته اخیر را بررسی کنید و از بین آنها یک مسابقه برگزار کنید. برای شروع، یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی دیگر از اصلهای اصول تولید محتوا پیدا کردن کانال مناسب است .بعد از شناخت مخاطب، باید بهترین راه دستیابی به آنها را کشف کنید. شما مثل آنها نباشید! اگر این سؤال را از دوستان و اطرافیانتان بپرسید، احتمالاً با یک جملهٔ ساده مثل «پست بگذارید و فعال باشید.»، جواب شما را میدهند. برنامههایی همانند OpenOffice، Google Docs و Microsoft Word این کار را ساده کردهاند و از طریق واضحترکردن با رنگهایی مثل سبز و قرمز این کار را انجام میدهند، اینکه شما حواستان باشد یک قالببندی مطلوبی داشته باشید از اهمیت ویژهای برخوردار است.
تخصص یه حوزه نیست.هر کسی باید برای ارائه کسب و کارش و پیوند خوردن با مشتری هاش تولید محتوا انجام بده. گاهی اوقات نیاز به یک آهنگ بی کلام برای تولید محتوا دارید تا در پسزمینه فایل صوتی خود قرار دهید تا جذابتر به نظر برسد. قوانین محلی در رابطه با فرد مسئول هم متفاوت میباشد. پیجهای اینستاگرامی موفق علاوه بر انتخاب موضوع واحد، یک پالت رنگی خاص و مرتبط با برند خود هم انتخاب میکنند. مردم با این تصاویر ارتباط خوبی برقرار میکنند. این سوالات ارتباط بسیار نزدیکی با ساخت پرسونای مشتری هم دارند و به هدف از نوشتن محتوا هم اشاره میکنند. در صورت استفاده از ارتباط صوتی، هویت تأمینکننده و قصد وی از ایجاد تماس با مصرفکننده باید به طور روشن و صریح در شروع هر مکالمه بیان شود. آشنایی با اصول تولید محتوا در اینستاگرام کلید موفقیت در این شبکهٔ اجتماعی است. حمایت از سرمایهگذاری در تولید و عرضه محتوا و اطلاعات به زبان فارسی در محیط رایانهای با تکیه بر توان بخش خصوصی و تعاونی. هر یک از مخاطبان شما در جای متفاوتی از این مسیر قرار دارند، بنابراین بسیار مهم است که محتوای شما بتواند تمامی این مراحل را به درستی پوشش دهد.