#image_title
بررسی موتورسیکلت هوندا CMX1100 Rebel مدل 2025

در روزهایی که برند های ژاپنی سعی داشتند با ساخت موتورسیکلت‌ های بزرگ V-twin، هارلی دیوید سون را تقلید کنند، گذشته است. اما هوندا توانسته با مدل‌های Rebel که از انجین دوقلو خطی استفاده می‌کنند، جایگاه خاصی در این بازار پیدا کند. Rebel ۱۱۰۰ به‌ ویژه با گیربکس نیمه‌ اتوماتیک DCT و پیشرانه ای که بر اساس مدل Africa Twin طراحی شده، جالب توجه است. در مدل ۲۰۲۵، این مجموعه ساده‌تر شده و مدل جدیدی با نام «SE» (نسخه ویژه) معرفی شده، در حالی که تعداد نسخه‌های کلی کاهش یافته است.

مدل SE به عنوان یک مدل سفارشی آماده ارائه می‌شود که دارای آینه‌های انتهای فرمان، پوشش جلوی دماغه، گلگیر کوتاه جلو، محافظ‌های دوشاخه و صندلی با دوخت الماسی است. این مدل فقط با گیربکس DCT عرضه می‌شود و ظاهری شیک‌تر به مجموعه Rebel می‌بخشد.

بررسی موتورسیکلت هوندا CMX1100 Rebel مدل 2025

مزایا و معایب

مزایا:

+ گیربکس DCT که در میان موتورسیکلت‌های کروزر منحصربه‌فرد است، برای ۲۰۲۵ بهبود یافته است.
+ راحتی بیشتر در تمامی نسخه‌ها به دلیل موقعیت نشستن اصلاح‌شده و صندلی‌های جدید.
+ فناوری‌های ارتقاء یافته شامل داشبورد جدید و عملکرد بهتر از طریق تغییرات در سیستم قدرت.

معایب:

– اگر به دنبال استایل مشابه هارلی هستید، Rebel این جذابیت را ندارد.
– کاهش تنوع مدل‌ها در سال ۲۰۲۵ به معنای انتخاب‌های محدودتر است.

بررسی موتورسیکلت هوندا CMX1100 Rebel مدل 2025

پیشرانه و عملکرد فنی

موتور دوقلو خطی ۱۰۸۴ سی‌سی که از مدل‌های Africa Twin و NT1100 گرفته شده، برای مدل ۲۰۲۵ Rebel ۱۱۰۰ ارتقاء یافته است. تغییرات شامل افزایش نسبت تراکم از ۱۰.۱:۱ به ۱۰.۵:۱ بوده که قدرت موتور را از ۸۵.۸ اسب بخار به ۸۷.۲ اسب بخار افزایش داده است. حداکثر قدرت حالا در دور ۷۲۵۰ (۲۵۰ دور بالاتر از قبل) حاصل می‌شود و گشتاور همچنان ۹۸ نیوتن متر در ۴۷۵۰ دور باقی مانده، اما هوندا می‌گوید احساس قدرت موتور با بهبود پاسخ‌دهی و عملکرد بهتر در دورهای پایین، قابل توجه است.

انجین Rebel همچنان دارای فلای‌ ویل سنگین‌تر و تنظیمات خاص برای تایمینگ و باز شدن سوپاپ‌هاست که برای نیازهای این کروزر طراحی شده، همراه با سیستم اگزوز خاص خود. با توجه به اجرای قوانین Euro5+ در سال ۲۰۲۵، این موتورسیکلت نیاز به رعایت این قوانین دارد و برای این کار از سنسورهای جدید برای شناسایی نقص در احتراق و یک سنسور لامبدا اضافی برای کنترل عملکرد آلایندگی بهره می‌برد.

بررسی موتورسیکلت هوندا CMX1100 Rebel مدل 2025

این تغییرات مکانیکی با به‌ روز رسانی‌ های الکترونیکی همراه شده است، از جمله تنظیمات جدید برای سیستم کنترل کشش، با سه حالت پیش‌فرض (استاندارد، باران و اسپرت) و یک حالت قابل تنظیم توسط کاربر.

نسخه‌های مجهز به گیربکس DCT، همانند سایر مدل‌های DCT در سال ۲۰۲۵، با هدف بهبود عملکرد در سرعت‌های پایین ارتقاء یافته‌اند. تغییرات شامل سیستمی جدید برای تخمین فشار سیال در کلاچ و بهبود پاسخ کلاچ و همچنین تنظیم مجدد نحوه باز شدن گاز در سرعت‌های پایین است. این گیربکس چند حالت تعویض دارد که با حالت‌های رانندگی موتور هماهنگ است و امکان تعویض دستی دنده از طریق پدال‌های روی فرمان را فراهم می‌کند.

بررسی موتورسیکلت هوندا CMX1100 Rebel مدل 2025

هندلینگ و سیستم تعلیق

شاسی و سیستم تعلیق Rebel برای مدل ۲۰۲۵ تغییری نکرده است و همچنان از همان فریم فولادی و طراحی قبلی با فاصله محوری ۱۵۲۰ میلی‌متر و زاویه دوشاخه جلو ۳۰ درجه استفاده می‌کند که ۲ درجه از زاویه فرمان ۲۸ درجه متفاوت است.
فورک ۴۳ میلی‌متری و کمک‌فنرهای عقب با مخزن جانبی نیز تغییری نکرده‌اند و همچنان فقط قابلیت تنظیم پیش‌بارگذاری را دارند.

سیستم ترمز نیز تغییری نکرده و شامل یک کالیپر چهار پیستونه شعاعی در جلو با دیسک ۳۳۰ میلی‌متری و یک کالیپر تک پیستونه عقب با دیسک ۲۵۶ میلی‌متری است. البته سیستم ABS وجود دارد اما خبری از قابلیت‌های پیشرفته مانند حساسیت به زاویه نیست.

وزن مدل‌های ۲۰۲۵ کمی افزایش یافته است؛ مدل پایه با گیربکس دستی ۲۲۶ کیلوگرم وزن دارد که نسبت به ۲۲۳ کیلوگرم در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. مدل Rebel Tour DCT وزنی معادل ۲۵۰ کیلوگرم و مدل Rebel SE DCT وزن ۲۳۷ کیلوگرم دارد.

راحتی و مصرف سوخت

اگرچه شاسی تغییری نکرده است، موقعیت نشستن و راحتی در مدل‌های ۲۰۲۴ CMX1100 Rebel بهبود یافته‌اند. این تغییرات شامل تنظیم موقعیت فرمان، جاپایی‌ ها و طراحی و جنس جدید صندلی است.

فرمان اکنون ۲۸ میلی‌متر نزدیک‌تر به راننده و ۱۲ میلی‌متر بالاتر قرار گرفته است. جاپایی‌ها نیز ۵۰ میلی‌متر به جلو منتقل شده‌اند تا فضای بیشتری برای پاها فراهم کنند. علاوه بر این، ارتفاع صندلی ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته و به ۷۱۰ میلی‌متر رسیده که همچنان بسیار کم است. افزایش ارتفاع صندلی به دلیل استفاده از لایه پدینگ ضخیم‌تر به ضخامت ۱۰ میلی‌متر است که برای افزایش راحتی از جنس فوم اورتان جدید ساخته شده است. صندلی کمی عریض‌تر از مدل قبلی است و وزن راننده به صورت متوازن‌تری توزیع می‌شود.

مانند گذشته، مدل Tour دارای نیم‌فلاپ نصب‌شده روی دوشاخه جلو و یک صفحه بادگیر کوتاه است که باد را از راننده دور می‌کند. همچنین، این مدل دارای فضای ۳۵ لیتری برای بار در جعبه‌های کناری با درب‌های بازشونده به سمت بالا است.
مدل جدید SE نیز یک فلاپ کوچک در جلو، محافظ دوشاخه، صندلی با دوخت الماسی، کاور رادیاتور آندایز شده و گلگیر جلوی کوتاه دارد. این مدل همچنین دومین موتورسیکلت تاریخ هوندا است که پس از مدل گران‌قیمت RC213V-S، آینه‌های انتهای فرمان به‌صورت استاندارد روی آن نصب شده‌اند.

مصرف سوخت
مصرف سوخت از ۴.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای سبک‌ترین نسخه دستی تا ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای دو مدل مجهز به گیربکس DCT متفاوت است. این بدان معناست که مدل پایه می‌تواند با مخزن ۱۳.۶ لیتری خود مسافتی حدود ۲۷۷ کیلومتر طی کند، در حالی که مدل‌های DCT حداکثر برد ۲۵۶ کیلومتر خواهند داشت.

تجهیزات هوندا CMX۱۱۰۰ Rebel ۲۰۲۵

بزرگ‌ترین تغییر در مدل ۲۰۲۵، علاوه بر تجهیزات جدید مدل SE، معرفی صفحه‌ نمایش رنگی ۵ اینچی TFT است که جایگزین نمایشگر دایره‌ای قبلی شده است.
این داشبورد جدید که با یک کلید چهار جهته با نور پس‌زمینه روی فرمان کار می‌کند، سه حالت نمایش قابل انتخاب دارد و از طریق اپلیکیشن Honda RoadSync قابلیت اتصال به سیستم‌های IOS و اندروید را فراهم می‌کند. این سیستم امکان کنترل تماس‌ها، موسیقی و ناوبری مرحله به مرحله را نیز دارد.
همچون گذشته، بسته‌های پیش‌ تعریف شده‌ای برای سفارشی‌ سازی موتورسیکلت در دسترس هستند.

بسته Style شامل گلگیر جلوی کوتاه، کاور چراغ جلو، نوارهای چرخ، پدهای جانبی و مرکزی باک، آینه‌های انتهای فرمان و محافظ‌های دوشاخه است.

بسته Comfort شامل باربند عقب، تکیه‌گاه سرنشین و گرم‌کن دستگیره‌ها است.

بسته Travel صندلی‌های راحتی برای راننده و سرنشین و دو کیف جانبی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، شما می‌توانید به‌ طور جداگانه فلاپ جلوی مدل Tour و صندلی دوخته‌شده مدل SE را خریداری کنید. به این ترتیب، اگرچه تنوع مدل‌ها در سال ۲۰۲۵ کاهش یافته، امکان بازسازی تنوع قبلی از طریق افزودنی‌ها وجود دارد.

رقبا

رقبای اصلی Rebel شامل مدل‌های هارلی-دیویدسون و ایندین هستند که تجربه واقعی V-twin آمریکایی را ارائه می‌دهند. همچنین نباید مدل Bonneville Bobber تریومف را به‌عنوان گزینه‌ای دیگر با موتور دوقلو موازی نادیده گرفت.
اگرچه این موتورسیکلت‌ها از نظر ظاهری جذاب‌تر از هوندا هستند، اما قیمت بالاتری دارند و هیچ‌کدام گزینه گیربکس اتوماتیک را ارائه نمی‌دهند.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۰۸۴ سی‌سی
قطر و کورس پیستون: ۹۲ × ۸۱.۵ میلی‌متر
نوع موتور: دوقلو خطی، ۸ سوپاپ، SOHC، خنک‌ شونده با مایع، میل‌لنگ ۲۷۰ درجه
قدرت: ۸۷.۲ اسب بخار (۶۵ کیلووات) در ۷۲۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۹۸ نیوتن‌ متر در ۴۷۵۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۶ دنده، زنجیر نهایی، DCT خودکار در مدل‌های Tour و SE
مصرف سوخت: ۴.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (مدل دستی)، ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (مدل DCT)
ظرفیت باک: ۱۳.۶ لیتر
بیشترین برد: ۲۷۷ کیلومتر (مدل دستی)، ۲۵۶ کیلومتر (مدل DCT)
کمک‌راننده: کنترل کشش، کنترل تک‌چرخ، ABS
شاسی: فریم فولادی الماسی
تعلیق جلو: دوشاخ ۴۳ میلی‌متری کارتریجی با تنظیم پیش‌بار
تعلیق عقب: کمک‌فنرهای دوقلوی پیگی‌بک با تنظیم پیش‌بار
ترمز جلو: دیسک ۳۳۰ میلی‌متری، کالیپر چهار پیستونه شعاعی
ترمز عقب: دیسک ۲۵۶ میلی‌متری، کالیپر تک‌ پیستونه
چرخ‌ها و تایرها: جلو: ۱۳۰/۷۰-۱۸، عقب: ۱۸۰/۶۵-۱۶
ابعاد: ۲۲۴۰ × ۸۵۰ × ۱۱۲۵ میلی‌متر
فاصله محوری: ۱۵۲۰ میلی‌متر
ارتفاع صندلی: ۷۱۰ میلی‌متر
وزن: ۲۲۶ کیلوگرم (مدل Tour: 250 کیلوگرم، مدل SE: 237 کیلوگرم)

source