شرکت خودروسازی BYD قصد دارد سیستم رانندگی خودکار را تا سال 2025 به تمامی مدلهای خودروهای خود اضافه کند. از ارزانترین مدلها مانند BYD Seagull گرفته تا لوکسترین مدلها مانند یانگ وانگ U8 به این فناوری مجهز خواهند شد.
هدف شرکت این است که با این فناوری، رانندگی بهتر و هوشمندتری را برای افراد به ارمغان آورد. این کمپانی هیچ رقیبی در بازار چین ندارد ولی در زمینه نرمافزارهای رانندگی خودکار و سیستمهای کمکراننده پیشرفته هنوز از برخی رقبا عقبتر است!
پس تعجبی ندارد که این وضعیت در سال جدید تغییر کند. این شرکت در دو سال اخیر سرمایهگذاری زیادی در توسعه نرمافزارهای خودروهای خود انجام داده تا تغییرات گستردهای در این بخش به وجود آورد.
BYD تاکنون برای بهبود این فناوریها، با چندین شرکت مانند DJI و هواوی همکاری کرده است، اما ویژگیهای پیشرفته ADAS فقط در چند مدل خاص عرضه شدهاند. BYD قصد دارد این ویژگیهای هوشمند را در سال 2025 در تمامی مدلهای خود به کار بگیرد.
سال 2023 بود که BYD تیمی 1,300 نفره تشکیل داد تا روی توسعه سیستمهای هوشمند رانندگی تمرکز کند و سپس در ژانویه 2024 مشخص شد که این شرکت تقریبا 100 میلیارد یوان برای توسعه ADAS سرمایهگذاری کرده است.
این کمپانی برای رقابت بیشتر و حفظ جایگاه خود در بازار، به جای کاهش قیمتهای خودروها، سعی بر این دارد که ویژگیهای هوشمندتری به مدلهایش بیافزاید؛ برای مثال در مدلهای اقتصادی از سیستمهای دوربین پیشرفته استفاده شده است. پیشبینی میشود BYD تا سال 2025 حدود 5.5 میلیون دستگاه خودرو بفروشد.
شرکت بیوایدی سه دسته اصلی برای سیستمهای ADAS خود تعریف کرده است که شامل سیستم پایه به نام DiPilot 100 (شامل قابلیتهای ابتدایی NOA)، سیستم میانرده با عنوان DiPilot 300 (ارائه ویژگیهای رانندگی نیمهخودکار در بزرگراهها و سیستم لیدار) و سیستم پیشرفته DiPilot 600 (با قابلیتهای رانندگی در شهر و چیپNvidia Orin X) هستند.
BYD قصد دارد این سیستمها را در تمامی مدلها، از جمله BYD Seagull در سال 2025 عرضه کند. انتظار میرود که خودروهای 150,000 یوانی (20,500 دلار) نیز به ویژگیهای NOA شهری مجهز شوند و سال بعد شاهد حضور این ویژگی در خودروهای ارزانتر نیز باشیم.
این کمپانی تاکنون قدم بزرگی در گسترش فناوریهای هوشمند برداشته است و جایگاه خود را در فناوریهای خودران در چین تثبیت کرده است.
source