Wp Header Logo 724.png


منتشر شده در 25 آبان 1402 ساعت 10:28


نویسنده
محمدرضا پاداش


عکاس
علیرضا پاداش


ویدئو
رضا چوکامی

ریسپکت پرایم جدید با تغییراتی در بحث امکانات در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته شد. در ادامه این خودرو را بررسی می کنیم.

ریسپکت پرایم تنها سدان موجود در سبد محصولات بهمن موتور است که در رده سدان های متوسط با خودروهایی نظیر ام وی ام آریزو ۵ و فونیکس آریزو ۶ پرو رقابت می کند. ریسپکت پرایم در واقع همان کوین ژواندو یا کایی ژواندو است که در ایران ریبرند شده و با نشان بهمن به فروش می رسد. بهمن موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ریسپکت پرایم جدید را به نمایش گذاشته است. خودرویی که تغییراتی نسبت به نسخه قبل دارد و حالا امکانات بیشتری ارائه می دهد.

ریسپکت پرایم جدید به نمایش گذاشته شد

تغییرات در ریسپکت پرایم جدید

در طراحی بدنه و قوای فنی همه چیز بی تغییر است اما با ورود به کابین متوجه تغییرات در نسخه جدید می شوید. در کابین ریسپکت پرایم جدید حالا جلوآمپر تمام دیجیتال را داریم که اطلاعات جدید و متفاوتی را به راننده می دهد. این کلاستر دیجیتال گرافیک قابل قبولی دارد و آپشن خوبی برای سدان بهمن به حساب می آید. در کنار آن دسته دنده در نسخه جدید ریسپکت الکترونیکی (خلبانی) شده و دیگر خبری از دسته دنده مکانیکی در این خودرو نیست. همچنین انتظار می رود به روزرسانی های نرم افزاری را هم روی پیشرانه و گیربکس داشته باشیم تا قطعات جدید با خودرو هماهنگ عمل کنند.

مشخصات فنی

ریسپکت پرایم جدید درست مثل نسخه قبل به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. اعداد خروجی کمی از آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو بیشتر است اما این همان پیشرانه گروه چری است که در دو خودروی رقیب هم استفاده شده بود که چری با همکاری AVL اتریش توسعه داده است. البته این را در نظر داشته باشید که سیستم تعلیق عقب در این خودرو از نوع مولتی لینک است اما در دو خودروی رقیب سیستم ساده تر توییست بیم را داریم.

ریسپکت پرایم جدید به نمایش گذاشته شد

یک اتفاق مثبت در ریسپکت پرایم جدید

در بازار های جهانی و در روند معمولی معرفی خودروهای جدید، وقتی یک خودرو با تغییراتی جزئی در امکانات عرضه می شود، نام خودرو تغییر نمی کند. در واقع کمپانی های خودروسازی ارتقای جزئی محصولات را صرفا با ارائه مدل سال جدید ارائه می دهند. اما در ایران و بخصوص در دو خودروساز دولتی کشور می بینیم که با اضافه شدن سطحی ترین امکانات، نام محصول تغییر می کند و یک پسوند جدید به آن اضافه می شود و همچنین قیمت نسخه های جدید هم به میزان قابل توجهی بیشتر می شود. بهمن موتور قبل تر هم به روز رسانی هایی برای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم داشت اما برای نسخه های جدید نام جدیدی در نظر نگرفت و قیمت بیشتری هم برای آن ها تعریف نکرد. این روال را برای ریسپکت پرایم جدید هم می بینیم. با این تفاصیل رفتار بهمن موتور در ارتقای محصول حرفه ای تر بوده و به روند جهانی تولید خودرو نزدیک تر ارزیابی می شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir