#image_title


اکنون بیش از یک قرن است که بی‌ام‌و از جلوپنجره‌های کرومی در خودروهایش استفاده می‌کند و کروم همواره یکی از عناصر مشهور در طراحی جلوپنجره‌های این برند بوده است.

اما حالا این شرکت بزرگ صنعت خودروسازی اعلام کرده که قصد دارد با این عنصر کلاسیک طراحی خداحافظی کند. به گفته آدریان ون‌هویدونک، رئیس طراحی گروه بی‌ام‌و، تغییراتی در جلوپنجره‌ها اعمال خواهد شد، ما نیز انتظار داریم که با ورود نسل جدید خودروهای “Neue Klasse”جلوپنجره‌های جدید با طراحی متفاوتی را مشاهده کنیم.

بی‌ام‌و می‌خواهد در جلوپنجره‌های جدیدش به جای کروم از ماده دیگری استفاده کند؛ علاوه بر آن، طراحی این عناصر را به طور کلی تغییر دهد. این جلوپنجره‌ها با توجه به مدل و نوع خودرو از لحاظ شکل، اندازه و رنگ متفاوت خواهند بود.

با آغاز معرفی Neue Klasse، بی‌ام‌و برنامه‌های گسترده‌ای برای به‌روز‌رسانی کل مجموعه خود دارد و همه این تغییرات از این نسل جدید الهام می‌گیرند. اگرچه اکثر مدل‌های بی‌ام‌و به استفاده از کروم شهرت داشتند، اما در سال‌های اخیر این شرکت سعی کرده که میزان استفاده از آن را کاهش دهد.

این جلوپنجره‌های جدید نه تنها جلوه‌های طراحی را بهبود می‌بخشند، بلکه می‌توانند تجهیزات ایمنی مانند سنسورها، دوربین و… را نیز در خود جای داده و ظاهری ظریف‌تر به آنها ببخشند.

تاکنون، بی‌ام‌و برخی از طراحی‌های جدید جلوپنجره را در برخی از مدل‌های مفهومی Neue Klasse به نمایش گذاشته است. برای مثال، کانسپت سدان 2023 Vision Neue Klasse با جلوپنجره‌های ظریفی معرفی شد. این جلوپنجره تقریبا عرض کامل جلوی خودرو را پوشش می‌دهد.

همچنین با رونمایی از کانسپت کراس‌اوور Vision Neue Klasse X در سال 2024، ظاهر مورد انتظار از نسل بعدی کراس‌اوورهای بی‌ام‌و به نمایش گذاشته شد. این کانسپت به جلوپنجره‌ای باریک‌تر و شبیه به مدل‌های دهه 60 تا 80 مجهز شده بود.

این تغییرات در شش مدل جدید این کمپانی که تا سال 2028 معرفی خواهند شد، اعمال می‌شود. به عبارتی دیگر، انتظار داریم که شاهد این تغییرات در مدل تمام‌الکتریکی iX3 و سپس مدل جدید i3 (عرضه در سال 2026) باشیم.

علاوه بر طراحی جدید جلوپنجره، بی‌ام‌و در حال انجام تغییرات دیگری نیز است! این برند اعلام کرد که قصد دارد با سیستم کنترلی معروف iDrive خداحافظی کرده و به‌جای آن سیستم جدیدی را معرفی کند.





source