به تازگی در خبری هیجانانگیز اعلام شد که مرسدس بنز میخواهد روند طراحی خودروهای برقی خود را تغییر دهد و به سراغ ظاهری آشنا و کلاسیکتر برود. این شرکت میخواهد برای محصولاتش از زبان طراحی یکسانی استفاده کرده و تا پایان دهه، از نسل جدید S-Class تمام برقی رونمایی کند.
مرسدس قصد دارد یک مدل کوچکتر شبیه G-Class تولید کند. انتظار میرود که در مدلهای جدید از سیستمهای پیشرفته مدیریت باتری، افزایش برد خودروها، بهینهسازی آیرودینامیک بدون تغییرات ظاهری زیاد و سیستمهای شارژ سریعتر استفاده شود.
این رویکرد جدید توجه مشتریان سنتی این شرکت را به خودروهای برقی جلب میکند و روی ارزش برند نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. علاوه بر آن، امکان رقابت موثرتر با تسلا و سایر برندهای خودروهای برقی به وجود میآید.
بیامو و آئودی از جمله رقیبان مرسدس بنز به شمار میروند. BMW با فروش 368,523 دستگاه خودروی برقی در سال گذشته، پیشتاز بازار است. آئودی نیز با 164,000 دستگاه، کاهش 8 درصدی را تجربه کرده؛ با این وجود، مرسدس موفق شد در رتبه دوم قرار گیرد.
کمپانی هدف دارد تا قیمت محصولاتش را کاهش دهد و با ارائه گزینههای متنوع برای مشتریان و بستههای خدماتی جذاب، توجه افراد زیادی را به برند جلب کند.
قابلیتهای جدید مدلهای ارتقا یافته عبارتند از:
- سیستمهای پیشرفته کمک راننده
- اتصال هوشمند و بهروزرسانی نرمافزاری
- رابط کاربری پیشرفته
جالب است بدانید که مرسدس قصد دارد تا سال 2027 دهها مدل جدید یا بهروز شده را معرفی کند که بیشتر آنها خودروهای برقی خواهند بود. از خودروهای برقی کلاس C و GLC گرفته تا نسخههای مختلف CLA شامل سدان و استیشن و مدلهای کامپکت با موتورهای هیبریدی و تمام برقی همگی به زودی به بازار میآیند.
با این اقدامات، سایر برندها از مرسدس الگوبرداری خواهند کرد و استانداردهای جدیدی در طراحی خودروهای برقی به وجود میآید. پیشبینی میشود سهم بازار مرسدس در بخش خودروهای برقی افزایش یافته و فناوریهای جدید باتری بهبود یابند.
source