نسل ششم سیستم eDrive خودروهای برقی ب ام و را متحول می کند
منتشر شده در 07 اسفند 1403 ساعت 18:00 ب ام و اعلام کرده که با معرفی نسل ششم سیستم eDrive، خودروهای برقی خود را متحول میکند. این نسل که در مدلهای آتی مبتنی بر پلتفرم نئو کلاس (Neue Klasse) به کار خواهد رفت، از لحاظ افزایش برد، کاهش زمان شارژ و عملکرد کلی

منتشر شده در 07 اسفند 1403 ساعت 18:00

ب ام و اعلام کرده که با معرفی نسل ششم سیستم eDrive، خودروهای برقی خود را متحول میکند. این نسل که در مدلهای آتی مبتنی بر پلتفرم نئو کلاس (Neue Klasse) به کار خواهد رفت، از لحاظ افزایش برد، کاهش زمان شارژ و عملکرد کلی بهبودهای قابل توجهی دارد.
افزایش برد و سرعت شارژ با فناوری جدید باتری
یکی از مهمترین تغییرات، بهرهگیری از طراحی نوین در سلولهای باتری است. به گفته ب ام و، این شرکت در نسل ششم سیستم eDrive توانسته تا ۲۰ درصد انرژی بیشتری را در همان فضای قبلی جای دهد. این افزایش تراکم انرژی، همراه با فناوری ۸۰۰ ولتی جدید باعث کاهش ۳۰ درصدی در زمان شارژ و افزایش ۳۰ درصدی در برد حرکتی شده است. برخی مدلها حتی میتوانند از این مقادیر نیز فراتر بروند.
علاوه بر این، باتریهای جدید ب ام و از شارژ دوطرفه پشتیبانی میکنند. این ویژگی در آینده کاربردهای گستردهای مانند تأمین برق خانه از طریق خودرو را ممکن خواهد کرد. کمپانی آلمانی معتقد است این پیشرفتها باعث میشوند دو دغدغه اصلی مشتریان خودروهای برقی، یعنی برد و مدت زمان شارژ، به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

مدیریت انرژی با واحد کنترل هوشمند ب ام و
عملکرد باتری توسط واحد کنترل هوشمند موسوم به BMW Energy Master مدیریت میشود. این کنترلکننده که در کارخانه لاندسهوت ب ام و توسعه یافته، وظیفه مدیریت جریان انرژی بین باتری، موتور و سایر سیستمها را بر عهده دارد. ب ام و با توسعه سختافزار و نرمافزار به صورت همزمان، امکان بروزرسانی از راه دور را فراهم کرده و میتواند عملکرد خودرو را در بلندمدت بهینهسازی کند.
تحولی در موتورهای الکتریکی ب ام و
ب ام و به دلیل کارایی بالا و قدرت مناسب همچنان از موتور سنکرون با تحریک الکتریکی (EESM) استفاده میکند، اما برای مدلهای جدید موتورهای آسنکرون (ASM) را نیز اضافه کرده است. این نوع موتور، کوچکتر، ارزانتر و سادهتر بوده و به ب ام و اجازه میدهد طیف متنوعی از مدلها را با یک، دو، سه یا حتی چهار موتور الکتریکی تولید کند.
موتور EESM در نسل ششم eDrive ارتقا یافته و برای سیستم ۸۰۰ ولتی طراحی شده؛ این موتور حالا خنککاری بهینهتر و وزن کمتری دارد. ب ام و میگوید اتلاف انرژی در این موتور ۴۰ درصد، هزینه تولید تا ۲۰ درصد و وزن آن ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

تولید هوشمند و استراتژی محلی برای محلی
ب ام و فرایند تولید اجزای اصلی خودروهای برقی خود را هم بهینهتر کرده؛ این کمپانی در کشورهایی مانند مجارستان، چین، مکزیک و ایالات متحده، کارخانههای ساخت باتری را در مجاورت مراکز مونتاژ خودرو ایجاد میکند. این استراتژی که تحت عنوان «محلی برای محلی» اجرا میشود، هزینههای حمل و نقل را کاهش داده و ضمانت تأمین قطعات را در بازارهای کلیدی افزایش میدهد.
تمرکز بر بازیافت باتری و توسعه پایدار
ب ام و بازیافت باتریهای لیتیومی را جزو اولویتهای اصلی میداند. برای تحقق این هدف، خودروساز باواریایی با شرکت SK-TES همکاری میکند تا مواد ارزشمندی مانند کبالت، نیکل و لیتیوم را از باتریهای قدیمی استخراج و بازیافت نماید. علاوه بر این، ب ام و روشهای جدیدی برای بازیافت مستقیم مواد از فرایند تولید باتری و همچنین از باتریهای مستعمل توسعه داده است.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0