در صفحه اول خبرگزاری خودرو، یک خبر منتشر شده است که با عنوان “سقوط آزاد فروش تسلا در آلمان؛ استرالیا و چین، امپراتوری ایلان ماسک رو به افول؟” عنوان شده است. این خبر مهمترین بازارها و بازار کلیدی آمریکا را به خود اختصاص داده است. با توجه به کاهش فروش تسلا در چندین بازار، این شرکت بیشتر در راستای چالشهای مشتریان مشکل دارد.
به گزارش وبسایت خبرگزاری خودرو، اخیراً فروش تسلا در آلمان با کاهش ۵۹.۵ درصدی مواجه شده است. بر اساس گزارشهای جدید، در ژانویه ۲۰۲۵ تنها ۱,۲۷۷ دستگاه از خودروهای تسلا به مشتریان تحویل داده شده است. این روندی است که برای تسلا امیدی ندارد و علیرغم وجود رقابت برندهای آلمانی، یونیون جی و بی امو، هنوز هم رقیب سرسخت تسلا در این بازار محسوب میشود.
همچنین در صدورنامههای وزارت علوم و فناوری، توسط شورای اروپا، پروتکل جدیدی برای خودروهای برقی ثبت شده است که با نام پروتکل برای مشترکین درصد انتقال فوری شدن موضوع تنها مشترکین اروپا شده است.