عنوان خبر : آریزو ۶ پرو، بررسی خودروی اقتصادی و خوشساخت فونیکس
آریزو ۶ پرو به عنوان یکی از سدانهای اقتصادی و خوشساخت بازار ایران به수가 توسط مدیران خودرو عرضه شده است. این خودرو به عنوان نسخه بهبودیافته چری آریزو ۶ شناخته میشود و از سال ۱۴۰۱ تحت عنوان محصولی از برند فونیکس ارائه شده است. در این بررسی، نقاط قوت و ضعف آریزو ۶ پرو بر اساس امتیازات ارائه شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
موتور آریزو ۶ پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ 4 سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره میبرد که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این قدرت توسط یک گیربکس CVT نسل نهم به چرخهای جلو منتقل میشود. اگرچه این موتور عملکرد مناسبی در رانندگی روزمره دارد، اما در شتابگیریهای ناگهانی و مسیرهای سربالایی تا حدودی کند عمل میکند.
سیستم تعلیق آریزو ۶ پرو بهگونهای طراحی شده که سواری نسبتاً نرمی را ارائه میدهد. در مسیرهای شهری عملکرد مطلوبی دارد، اما در جادههای ناهموار، ضربات بیشتری به کابین منتقل میشود. صندلیها ارگونومی مناسبی دارند، اما در سفرهای طولانی ممکن است راحتی ایدهآلی نداشته باشند.
آپشنها و امکانات رفاهی آریزو ۶ پرو شامل نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی با سابووفر، سانروف، صندلیهای چرمی، سیستم تهویه دیجیتال دوگانه و شارژر بیسیم است. اما فاقد سیستم صوتی برند معتبر و نورپردازی داخلی حرفهای است.
سیستمهای کمکی و دستیار راننده این خودرو شامل دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، رادار نقطه کور (BSD)، رادار تغییر لاین (LDW) و رادار تصادف عقب (RCTA) است. اما فاقد سیستمهای پیشرفتهتر مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی است.
ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ وجود دارد و به سیستمهای ABS، EBD و ESP مجهز است. اما عملکرد ترمز در سرعتهای بالا میتوانست بهتر باشد.
آریزو ۶ پرو در بازار کارکرده نیز حضور دارد. بااینحال، به دلیل شرایط فروش اقساطی و خریدهای سازمانی، بسیاری از افراد ترجیح میدهند نسخه صفرکیلومتر این خودرو را مستقیماً از شرکت خریداری کنند.
خدمات پس از فروش مدیران خودرو گسترده است، اما زمان انتظار برای تعمیرات و تأمین قطعات نسبتاً طولانی بوده و در برخی موارد، تهیه قطعات یدکی چالشبرانگیز است.
موتور توربوشارژ این خودرو نیازمند سوخت باکیفیت و استاندارد یورو ۶ است. استفاده از بنزین بیکیفیت ممکن است منجر به ناک زدن موتور و افت توان شود.
طراحی آریزو ۶ پرو ساده و همهپسند است، اما نوآوری خاصی در آن دیده نمیشود. جلوپنجره بزرگ و چراغهای LED از نقاط قوت طراحی این خودرو محسوب میشوند.
فضای داخلی کابین آریزو ۶ پرو با طراحی مدرن و زیبایی مطابقت دارد. اما برخی از متریال داخلی کیفیت پایین دارند.
آریزو ۶ پرو دارای ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و توزیع نیروی ترمز (EBD) است. این خودرو موفق به کسب امتیاز کامل از مؤسسه چینی C-NCAP شده است.
گیربکس CVT این خودرو از نسل جدید با قابلیت شبیهسازی ۹ سرعته است. اگرچه این گیربکس کماستهلاک و مناسب رانندگی روزمره است، اما در شتابگیری ناگهانی، شروع حرکت و مسیرهای کوهستانی عملکرد ضعیفتری نسبت به گیربکسهای AT دارد.
فناوریهای برتر آریزو ۶ پرو:
– SIX -سرعت گیربکس – سامانه Collision Prediction (پیش بینی تصادف) – سامانه توری اماکن و دوخت غربیلک (CLSS) – نفسای خشک و مجهز از ایمنها
– این خودرو برای دریافت اطلاعات در این مستندation مراجعه کنید.
بررسی نهایی: آریزو ۶ پرو، خودروی اقتصادی و خوشساخت فونیکس