آیا میدانید که بیش از 90 درصد از محتوای موجود در وب، ترافیکی از گوگل دریافت نمیکنند؟ احتمالا علت آن چیست؟ چه مسئلهای باعث میشود علیرغم تلاشهای فراوان برای بهینهسازی برای موتورهای جستجو، ترافیکی دریافت نشود؟
## استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو فراتر از انجام تاکتیکهای پراکنده، چارچوبی است که مسیر حرکت در بهینهسازی سایت را مشخص میکند و شامل تعریف اهداف، شناسایی مخاطبان هدف، تحقیق کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا و ساختار، لینکسازی و اندازهگیری مستمر عملکرد میشود.
## انواع استراتژیهای سئو کداماند؟
### سئو داخلی (On-page SEO)
سئو داخلی به تمام اقداماتی که در داخل وبسایت انجام میشود تا موجب بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو شود، اشاره دارد.
### سئو خارجی (Off-page SEO)
سئو خارجی به تمام اقداماتی که خارج از وبسایت انجام میشود تا رتبه سایت بهبود یابد، گفته میشود.
### سئو تکنیکال (Technical SEO)
سئو تکنیکال به جنبههای پشتصحنه وبسایت و بهبود موارد فنی اشاره دارد که در قابلیت ایندکسشدن و خزیدن موتورهای جستجو تاثیر دارد.
### سئو محلی (Local SEO)
سئو محلی مهمترین استراتژی برای کسبوکارهای محلی است.
### سئو بر اساس دادههای ساختاری (Structured Data SEO)
استفاده از دادههای ساختاری به موتورهای جستجو این امکان را میدهد که محتوای سایت را بهتر درک کنند و نمایش بهتری از آن در نتایج جستجو ارائه دهند.
## چگونه استراتژی سئو طراحی کنیم؟
برای طراحی استراتژی سئو باید تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل صفحه نتایج موتور جستجو، تولید محتوای متمایز و برتر، استراتژی سئو موبایل و بهینهسازی برای نمایش در موبایل را در نظر بگیرید.
## جمعبندی
همانطور که ملاحظه نمودید، استراتژی سئوی اثرگذار، تلفیقی است از تحقیق دقیق، ایجاد محتوای ارزشمند، بهینهسازی فنی و درون صفحه، لینکسازی موثر و همکاری با شبکههای اجتماعی.