کارزار خودروهای برقی و هیبریدی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای
رقابت در بازار خودروهای برقی و هیبریدی با ورود به نمایشگاه اتومبیل شانگهای تشدید میشود. این نمایشگاه از ۲۳ آوریل تا ۲ می (۲ تا ۱۲ اردیبهشت) برگزار میشود و برندهای پرفروش چینی مانند BYD و جیلی حضور پررنگی در آن خواهند داشت. خودروسازان خارجی مانند فولکس واگن، نیسان، تویوتا و کادیلاک نیز توجهات را

رقابت در بازار خودروهای برقی و هیبریدی با ورود به نمایشگاه اتومبیل شانگهای تشدید میشود. این نمایشگاه از ۲۳ آوریل تا ۲ می (۲ تا ۱۲ اردیبهشت) برگزار میشود و برندهای پرفروش چینی مانند BYD و جیلی حضور پررنگی در آن خواهند داشت. خودروسازان خارجی مانند فولکس واگن، نیسان، تویوتا و کادیلاک نیز توجهات را به خود جلب خواهند کرد.
در حالی که کارزار افزایش قیمت مصرفکننده کالاها در چین ادامه دارد، ویژگیهای خودران وسایل نقلیه به جبهه جدیدی برای فروش خودرو و دستیابی به سود تبدیل شدهاند. با این حال، برنامه خودروسازان برای معرفی نسل جدید سیستمهای کمک راننده در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به دلیل تلاشهای دولت چین برای مقابله با ادعاهای بازاریابی با چالش روبرو شده است.
دولت چین پس از یک تصادف مرگبار خودروی شیائومی SU۷ در ماه مارس ۲۰۲۵ میلادی، اعلام کرد که خودروسازان اجازه ندارند از عبارات رانندگی هوشمند و رانندگی خودران برای تبلیغ ویژگیهای مختلف سیستم کمک راننده استفاده کنند. به این ترتیب، قوانین مربوط به ارتقای چنین فناوریهایی را سختتر میکند.
در این تصادف، پس از آنکه راننده یک خودروی سدان اسپرت سعی کرد کنترل خودرو را به جای سیستم کمک راننده برعهده گیرد، وسیله نقلیه با یک ستون سیمانی برخورد کرد و آتش گرفت که در نتیجه آن سه نفر کشته شدند.
در کنار چالشهای رگولاتوری، صنعت جدید «وسایل نقلیه مبتنی بر انرژی نوین» چین از جمله خودروهای تمام برقی و طیف وسیعی از خودروهای بنزینی-برقی با افزایش فروش محصولات روبرو است.
وسایل نقلیه برق هماکنون بیش از نصف خودروهای فروشی دست اول در چین را تشکیل میدهند که این میزان بسیار بالاتر از سهم خودروهای برقی از بازار آمریکا، اروپا و تقریباً بقیه بازارهای جهانی است.
حدود ۱۲ مدل جدید در نمایشگاه شانگهای رونمایی میشود که قیمت آنها با مدل Y تسلا قابل مقایسه است و همین امر احتمالاً چالشهای تسلا در چین و جهان را بیشتر میکند. در این اواخر، سهم تسلا از بازار چین به طور مداوم در حال کاهش است به طوری که از ۱۵ درصد در ۲۰۲۰ به ۹ درصد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش یافته است و از سوی دیگر، فروش جهانی سالانه این خودروساز آمریکایی برای نخستین بار در سال گذشته کاهش یافت.
پس از حمایت ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا از کمپین انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روندهای نزولی مذکور در اروپا و آمریکا شدیدتر شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0