دیدگاه‌ها برای نگاهی به نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵؛ از غیبت نام های بزرگ تا درخشش تازه واردها بسته هستند

نگاهی به نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵؛ از غیبت نام های بزرگ تا درخشش تازه واردها

نمایشگاه دوسالانه خودروی شانگهای در دوره بیست و یکم خود میزبان هزار غرفه‌دار داخلی و بین‌المللی است. در این دوره، رکورد جدیدی از نظر وسعت و تعداد حاضران به ثبت رسیده است. با این حال، غیبت برخی از نام‌های بزرگ در نمایشگاه امسال کاملاً احساس می‌شود. برای اولین بار از زمان ورود به بازار چین

کد خبر : 80757
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 آوریل 2025 - 14:31
نگاهی به نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵؛ از غیبت نام های بزرگ تا درخشش تازه واردها

نمایشگاه دوسالانه خودروی شانگهای در دوره بیست و یکم خود میزبان هزار غرفه‌دار داخلی و بین‌المللی است. در این دوره، رکورد جدیدی از نظر وسعت و تعداد حاضران به ثبت رسیده است. با این حال، غیبت برخی از نام‌های بزرگ در نمایشگاه امسال کاملاً احساس می‌شود.

برای اولین بار از زمان ورود به بازار چین در سال ۲۰۰۲، برندهای بزرگ کره‌ای یعنی هیوندای، کیا و جنسیس در این دوره حضور ندارند. سهم برندهای کره‌ای از بازار چین رو به نزول بوده و طبق آمار، در سال ۲۰۲۴ به تنها ۱.۶ درصد کاهش یافته است.

هیوندای پکن کمی پیش از آغاز نمایشگاه، یک نشست استراتژیک در شانگهای برگزار کرد و از نخستین پلتفرم شاسی‌بلند الکتریکی خود با نام ELEXIO رونمایی کرد. این شرکت با معرفی استراتژی جدید «در چین برای چین و به سوی جهان»، بار دیگر بر تعهد خود به بازار چین تأکید کرد.

علاوه بر برندهای کره‌ای، برندهای فرانسوی مانند سیتروئن و پژو و همچنین برندهای بریتانیایی جگوار و لندروور نیز در این دوره از نمایشگاه شانگهای غایب هستند.

برندهای لوکس و بالارده نیز در این دوره از نمایشگاه کم‌رنگ‌تر از همیشه هستند. در دوره قبلی نمایشگاه شانگهای، برندهایی چون مازراتی، لامبورگینی، رولزرویس، بنتلی و پورشه سالن ۸.۱h را تسخیر کرده بودند، اما در این دوره فقط شاهد حضور دو کمپانی بنتلی و پورشه هستیم.

در مقابل غیبت برندهای بین‌المللی، برندهای داخلی چین حضوری پررنگ‌تر از همیشه در این دوره از نمایشگاه شانگهای دارند. برند لوکس بی وای دی یعنی یانگ وانگ که اخیراً میزان فروش محصولات آن از ۱۰ هزار دستگاه فراتر رفته، ستاره سالن ۸.۱h به حساب می‌آید.

برندهای تازه‌واردی چون شیائومی، لیپ‌ موتور و برند خودرویی هواوی هیما توانسته‌اند با جلب توجه گسترده، موج تازه‌ای از نوآوری در صنعت خودروی چین را به نمایش بگذارند.

در کنار خودروسازان مطرح دنیا، چندین استارتاپ خودرویی چینی نیز در اتو شانگهای ۲۰۲۵ غایب هستند. دلیل اصلی غیبت این گروه را باید مشکلات مالی عدیده و وضعیت بحرانی آنها دانست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.