مقایسه نیسان سیلفی آمیتیس با هیوندای النترا ۲۰۲۳ ؛ تقابل تازه وارد های ژاپنی و کره ای
نیسان سیلفی و هیوندای النترا ۲۰۲۳ جزو اولین سدان های وارداتی در دور جدید واردات خودرو هستند. در این مطلب به مقایسه آنها می پردازیم. نیسان سیلفی آمیتیس و هیوندای النترا ۲۰۲۳ دو مورد از سدانهای نسبتاً مشهور و محبوب محسوب میشوند که در دور فعلی واردات به بازار ما آمدهاند. این دو سدان جمع

نیسان سیلفی و هیوندای النترا ۲۰۲۳ جزو اولین سدان های وارداتی در دور جدید واردات خودرو هستند. در این مطلب به مقایسه آنها می پردازیم.
نیسان سیلفی آمیتیس و هیوندای النترا ۲۰۲۳ دو مورد از سدانهای نسبتاً مشهور و محبوب محسوب میشوند که در دور فعلی واردات به بازار ما آمدهاند. این دو سدان جمع و جور خانوادگی از لحاظ فنی تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند اما کاربرد آنها تقریبا یکسان است. مشتریان هدف این دو خودرو نیز خانوادههایی هستند که علاقهای به خرید تولیدات چینی ندارند و میخواهند هر طور که شده یک سدان معتبر و به روز ژاپنی یا کرهای را خریداری کنند.
اما اگر میخواهید بدانید که نیسان سلفی آمیتیس بهتر است یا هیوندای النترا ۲۰۲۳، توصیه میکنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید تا نکات مهمی در رابطه با مقایسه نیسان سیلفی آمیتیس با هیوندای النترا ۲۰۲۳ بیان کنیم و نقاط ضعف و قوت هر یک از این دو سدان آسیایی معروف را به آگاهی شما برسانیم.
درباره نیسان سیلفی آمیتیس و هیوندای النترا ۲۰۲۳
نیسان سیلفی یکی از سدانهای با طول عمر نسبتاً بالا در جمع اعضای خانواده محصولات نیسان به شمار میرود که از سال ۲۰۰۰ وارد بازار شد و در برخی کشورها نیز با نام سنترا به فروش رسید. این خودرو تاکنون در ۴ نسل تولید شده که نسل چهارم یا فعلی آن از سال ۲۰۱۹ در میدان حاضر بوده و حالا در قالب مدلهای بنزینی یا هیبریدی برای اولین بار در ایران نیز عرضه میشود.
نسخه هیبریدی این خودرو در قالب مدلهای وارداتی شرکت آمیتیس با سطح امکانات نسبتاً پایینتر و نمونه مکس ادیشن نامی خودرو با تجهیزات متنوع و مدرنتر است که در این مطلب ما به بررسی مدلهای وارداتی شرکت آمیتیس میپردازیم. چرا که سطح قیمتی و همچنین تنوع تجهیزات آن به هیوندای النترا ۲۰۲۳ نزدیکتر است.
اما در سوی دیگر هفتمین نسل از هیوندای النترا حضور دارد. این خودرو به عنوان یک سدان جمع و جور کرهای از گذشته تاکنون به صورت جسته و گریخته در بازار ایران حضور داشته و با نامهایی همچون آوانته یا آی۳۰ نیز به فروش رسیده است. بعد از حدود ۶ سال ممنوعیت واردات خودرو، بالاخره مدل ۲۰۲۳ هیوندای النترا توسط شرکت کیتیال وارد بازار ایران شد و حالا مشتریان داخلی میتوانند نسل جدید هیوندای النترا را هم در سبد سدانهای جمع و جور وارداتی بازار کشور مشاهده کنند. به دلیل محدودیت در سقف قیمت ارزی خودروهای وارداتی، این مدل از هیوندای النترا با سطح تجهیزات و قوای فنی نسبتاً ضعیف وارد بازار ایران شده که همین مورد به پاشنه آشیل آن تبدیل شده است.
مقایسه طراحی ظاهری نیسان سیلفی با هیوندای النترا ۲۰۲۳
در دنیایی که خودروهای چینی تقریباً در حال تاثیرگذاری روی ظاهر محصولات شرکتهای معتبر جهانی هستند پیدا کردن نوعی طراحی بدنه که همچنان بوی اصالت و پختگی همان برند را بدهد، کمی سخت شده است. با این حال علیرغم نوآوریها و به روز رسانیهایی که روی طراحی بدنه نیسان سیلفی و هیوندای النترای نسل هفتم صورت گرفته است، همچنان میتوان نکات جذاب اما ساده و تا حدودی کلاسیک را در نمای بیرونی بدنه این دو خودرو مشاهده کرد. البته فیس لیفتی که روی نیسان سلفی در سال ۲۰۲۳ انجام شد و یک جلو پنجره بزرگ کرومی جای خود را به طرح قبلی یا همان چهره موسوم به سنترایی داد، شاید برای برخی طرفداران نکتهای منفی به شمار برود اما در مجموع هنوز هم میتوان روی استایل خوش فرم، خوش تراش و تا حدودی اسپرت نیسان سیلفی حساب باز کرد.
در طرف دیگر هیوندای النترا نیز نسبت به نسلهای پیشین خود بیشتر روی المانهای هندسی و زوایای تند و تیز بدنه کار کرده تا ضمن ارائه یک ظاهر لوکس و جوانپسندتر، همچنان مشتریان جوان و جویای هیجان را با خود همراه کند. به ویژه که این محصول در قالب سری N یا تولیدات تیون شده کمپانی هیوندای نیز عرضه میشود که از لحاظ قوای فنی واقعاً مهیج عمل میکند و میتواند انتظارات مورد پسند مشتریان جویای هیجان را هم به خوبی برآورده کند.
بنابراین به طور کلی میتوان گفت که ظاهر هر دو خودرو هنوز هم جذابیتهای خاص خود را دارد و این بیشتر به سلیقه شما مربوط میشود که استایل کمی مجلل و خانوادگیتر نیسان سیلفی را بپسندید یا جذب زوایای تند و تیز چهره و خطوط ستیزه جویانهتر بدنه النترا ۲۰۲۳ شوید.
مقایسه طراحی کابین و فضای داخلی
وقتی بحث طراحی و کیفیت کابین باشد هیوندای النترا در نسخه وارداتی به بازار ایران نسبت به محصولات مشابه کمی خارج از انتظار ظاهر میشود. این مشکل به دلیل سقف قیمتی نسبتا بالای مدلهای فول آپشنتر این ماشین کرهای به وجود آمده و همین موضوع سبب شده تا شرکت وارد کننده صرفاً بتواند نسخه پایه را در بازار ایران عرضه کند.
به همین دلیل با وجود آنکه داخل کابین هیوندای النترا ۲۰۲۳ با یک نوع طراحی ارگونومیک، خوش ساخت و متعادل طرف هستیم که از لحاظ زیبایی میتواند امتیاز قابل قبولی کسب کند، اما از لحاظ سطح کیفی و نوع تجهیزات به پای حریفانی نظیر نیسان سیلفی نمیرسد.
نیسان سلفی از لحاظ طراحی داشبورد جذابیت بیشتری به شما ارائه میدهد و به واسطه خورداری از دریچههای دایرهای سه گانه در قسمت وسط داشبورد به همراه نمایشگر شناور مالتی مدیا، استایل اسپرت و تا حدودی گیراتر را برای نمای داخلی خود به وجود آورده است.
نبود سیستم مالتی مدیا در هیوندای النترا کاملاً به چشم میآید و نمای داخلی این خودرو را تحت تاثیر منفی قرار داده است. همچنین استفاده بیشتر از پلاستیکهای خشک باعث شده تا کیفیت این کابین نسبت به نیسان سیلفی در سطح پایینتر قرار گیرد و از این جهت هم نمره پایینتری به دست آورد.
نوع طراحی صندلیها و میزان دربرگیرندگی آنها در هر دو خودرو مناسب است و افراد با جثههای مختلف میتوانند از نشستن روی آن حس لذت و اطمینان داشته باشند. اما در این قسمت هم به نظر میرسد که شرایط صندلیهای نیسان سیلفی نسبت به حریف برتری داشته باشد و سواری راحتتر به همراه دربرگیرندگی بیشتری را به شما ارائه دهد.
در اینجا با دو خودرو با فاصله محوری بیش از ۲۷۱۰ میلیمتر طرف هستیم که نشان میدهد میزان فضای داخلی کابین هر دوی آنها تقریباً جادار و به ویژه صندلیهای عقب این دو برای حضور ۲ تا ۳ سرنشین بزرگسال با قد حدود ۱۹۰ سانتیمتر هم مناسب خواهد بود.
اما میزان گنجایش صندوق عقبها در این دو خودرو اختلاف زیادی نسبت به یکدیگر نشان میدهد. به نحوی که نیسان سیلفی در بخش عقب خود حدود ۵۴۶ لیتر ظرفیت برای قرار دادن لوازم و چمدانهای مسافرتی و غیره به شما ارائه میدهد، اما این فضا در هیوندای النترا به نسبت محدودتر بوده و نهایتاً به ۴۰۲ لیتر میرسد که برای یک سدان خانوادگی، نسبتا کوچک است.
مقایسه مشخصات فنی نیسان سیلفی با هیوندای النترا ۲۰۲۳
ویژگیهای فنی این دو سدان وارداتی اختلافات زیادی با یکدیگر داشته و از لحاظ تکنولوژی کاملاً با هم فرق دارند. نیسان سیلفی با وجود آنکه یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری با قدرت حدود ۷۴ اسب بخار در اختیار دارد، اما این پیشرانه به طور مستقیم نیروی خود را به چرخها منتقل نمیکند. در اصل این موتور احتراقی وظیفه تأمین انرژی ژنراتور برای شارژ کردن باتری لیتیومی را عهدهدار شده است. انرژی این باتری به سوی موتور الکتریکی اصلی منتقل میشود تا قدرت حاصل به محور چرخهای جلو برسد.
بدین ترتیب توانی در حد ۱۷۴ اسب بخار به همراه بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر وظیفه به حرکت درآوردن نیسان سیلفی هیبرید را بر عهده دارد. این مقدار توان باعث شده تا شتاب صفر تا صد نیسان سیلفی آمیتیس حدود ۹.۵ ثانیه باشد و میانگین مصرف سوخت آن نیز حدود ۴.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی برآورد شود.
اما هیوندای النترا ۲۰۲۳ همچنان از یک ترکیب فنی سنتی استفاده میکند که در آن موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با قدرت ۱۲۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتنمتر با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT همراه شده است.
این میزان نیرو طبق برآوردهای غیررسمی میتواند شتاب صفر تا صد حدود ۱۰ ثانیه را برای هیوندای النترا به وزن ۱۱۸۵ کیلوگرم ایجاد کند که مقداری کندتر از حریف ژاپنی است.
اما میانگین مصرف سوخت النترا قاعدتاً نسبت به یک خودروی هیبریدی بالاتر بوده و در اینجا به حدود ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی میرسد. این میزان مصرف برای یک خودروی تنفس طبیعی با موتور ۱.۶ لیتری تقریباً مناسب است و با توجه به باک ۴۷ لیتری میتواند پیمایش تقریبی ۶۰۰ تا ۶۵۰ کیلومتر را فراهم کند.
مقایسه آپشنهای نیسان سیلفی با هیوندای النترا ۲۰۲۳
با وجود آنکه نیسان سیلفی آمیتیس از لحاظ سطح امکانات نسبت به بسیاری از خودروهای وارداتی تجهیزات کمتری دارد، اما باز هم در مقایسه با هیوندای النترا کاملاً برتر ظاهر شده و تجهیزات رفاهی و ایمنی بهتری نظیر کیسههای هوای جانبی و پردهای، نورپردازی کابین، سانروف برقی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، شارژر بیسیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، ترمز پارک برقی و… در اختیار شما میگذارد.
با این حساب، هیوندای النترا ۲۰۲۳ به هیچ عنوان تجهیزات مطابق انتظار را به شما ارائه نمیدهد و در مقایسه با حریفان از این جهت کاملاً در گوشه میدان قرار میگیرد.
نتیجهگیری
با توجه به نکات ارائهشده در این مطلب میتوان گفت که هیوندای النترا به دلایلی مثل ضعف توان فنی و سطح امکانات بسیار ابتدایی، نتوانسته به جایگاه مناسب خود در بازار ایران دست پیدا کند. با این حال به دلیل برخورداری از موتور تنفس طبیعی و گیربکس AT به همراه کابین جادار و طراحی ظاهری مناسب، میتواند انتخاب شایستهای برای افرادی باشد که یک سدان بهروز وارداتی با استهلاک نسبتاً پایین نیاز دارند.
همچنین هیوندای النترا پیچیدگیهای فنی نیسان سیلفی هیبریدی را ندارد و در صورت خرابی، به راحتی میتوان آن را در بسیاری از تعمیرگاههای سراسر کشور تعمیر کرد و قطعات فنی آن نیز به راحتی در دسترس قرار دارد.
اما نیسان سیلفی هیبریدی توان فنی و شتاب اولیه بهتری ارائه میدهد، امکانات رفاهی و ایمنی آن به نسبت قابل قبولتر بوده و کابین باکیفیتتری را هم به کاربران خود هدیه میدهد. با این حال به دلیل جدیدتر بودن تکنولوژی فنی این خودرو، احتمالاً در صورت خرابی، دردسرهای فنی به همراه هزینههای بیشتری به مالک این ماشین ژاپنی تحمیل خواهد شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0