تغییر ذائقه در آمریکا ؛ آیا خودروهای کوچک جای پیکاپ های بزرگ را می گیرند؟
در فرهنگ آمریکاییها، بزرگی به معنای موفقیت است. این طرز تفکر در بازار خودروهای این کشور نیز کاملا مشهود است به طوری که پیکاپهای بزرگ و شاسی بلندها، سالهاست که پرفروشترین خودروها هستند. اما گزارش جدید موسسه دیو کانتین از تغییر روند بازار خبر میدهد. برایان گوردون، رئیس این موسسه، در مصاحبه با شبکه اتولاین،

در فرهنگ آمریکاییها، بزرگی به معنای موفقیت است. این طرز تفکر در بازار خودروهای این کشور نیز کاملا مشهود است به طوری که پیکاپهای بزرگ و شاسی بلندها، سالهاست که پرفروشترین خودروها هستند. اما گزارش جدید موسسه دیو کانتین از تغییر روند بازار خبر میدهد.
برایان گوردون، رئیس این موسسه، در مصاحبه با شبکه اتولاین، اعلام کرد که بازار آمریکا به اوج فروش پیکاپهای بزرگ رسیده است. او گفت که تغییرات اقتصادی و مشکلات مالی باعث شده مردم در خرید خودرو محتاطتر و واقعبینتر شوند.
بر اساس نظرسنجیهای این موسسه، تمایل به خرید پیکاپهای بزرگ کاهش یافته و در عوض، علاقه به خودروهای کوچکتر و ارزانتر مانند سدانها افزایش یافته است.
آمار فروش پیکاپهای محبوب آمریکا نشان میدهد که فروش سری F فورد در سال ۲۰۲۵، ۲۴.۵ درصد رشد داشته و جیامسی سیرا نیز ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است. اما فروش پیکاپ رم با ۱۱.۸ درصد کاهش مواجه شده است.
در مقابل، فروش پیکاپهای سایز متوسط با رشد چشمگیری مواجه شده است. فروش شورولت کلرادو ۷۳.۳ درصد و جیامسی کنیون ۶۵.۹ درصد افزایش یافته است. فورد رنجر نیز رشد ۶۷۷ درصدی را تجربه کرده است.
در بخش سدانها نیز اکثر برندها با افزایش فروش مواجه شدهاند. هیوندای النترا ۲۵ درصد، سوناتا ۲۰ درصد و تویوتا پریوس ۲۵ درصد رشد داشتهاند. نیسان سنترا نیز ۳۶.۱ درصد و آلتیما ۲۵.۳ درصد افزایش فروش را تجربه کردهاند.
برایان گوردون معتقد است که اگر شرایط اقتصادی فعلی ادامه یابد یا بدتر شود، مشتریان به سمت انتخابهای اقتصادیتر و منطقیتر خواهند رفت.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0