دیدگاه‌ها برای حمله مستقیم گریت وال به فراری ؛ سوپر اسپرت چینی با هدف شکستSF90 در راه است بسته هستند

حمله مستقیم گریت وال به فراری ؛ سوپر اسپرت چینی با هدف شکستSF90 در راه است

شرکت گریت وال به تازگی از یک موتور ۸ سیلندر بنزینی ۴ لیتری توئین توربو رونمایی کرده که برای خودروهای بالا رده طراحی شده است. در کنار این، کمپانی چینی یک موتور دیزلی ۶ سیلندر با حجم ۳ لیتر نیز توسعه می‌دهد. اما جالب‌ترین پروژه گریت وال به ساخت یک سوپر اسپرت مربوط می‌شود؛ خودرویی

کد خبر : 82486
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 می 2025 - 2:17

شرکت گریت وال به تازگی از یک موتور ۸ سیلندر بنزینی ۴ لیتری توئین توربو رونمایی کرده که برای خودروهای بالا رده طراحی شده است. در کنار این، کمپانی چینی یک موتور دیزلی ۶ سیلندر با حجم ۳ لیتر نیز توسعه می‌دهد. اما جالب‌ترین پروژه گریت وال به ساخت یک سوپر اسپرت مربوط می‌شود؛ خودرویی که طی پنج سال گذشته به‌ صورت محرمانه توسعه یافته و طبق ادعای مدیر فنی ارشد کمپانی، می‌تواند بهتر از محصولات فراری باشد.

خودرویی بهتر از محصولات فراری؟
در مصاحبه‌ای که در پلتفرم چینی ویبو منتشر شده، مدیر فنی ارشد گریت وال یعنی وو هوئی ‌شیائو، اعلام کرده که سوپر اسپرت جدید این شرکت از نظر عملکرد بالاتر از یک فراری خواهد بود. با این حال، او گفته گریت وال هنوز در حال یادگیری از رقبای خود است و ساخت چنین خودرویی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود. این خودرو قرار است نقطه‌ی عطفی برای گریت وال باشد، برندی که بیشتر با پیکاپ‌ ها و شاسی‌ بلندهای اقتصادی شناخته می‌شود.

درس‌هایی از نوربرگ رینگ و چالش‌های تولید فیبر کربن
در جریان همین مصاحبه، وو فاش کرده که گریت وال برای توسعه‌ این سوپراسپرت، یک متخصص پیست افسانه‌ای نوربرگ رینگ آلمان را به چین آورده تا به تیم توسعه مشاوره دهد. آنطور که مدیر فنی ارشد گریت وال گفته فرایند ساخت این خودرو بدون دردسر نبوده است. در این مسیر آنها با چالش‌هایی در زمینه تولید بدنه‌ فیبر کربنی و دشواری‌های کاهش هزینه ساخت که تاکنون مانع رونمایی رسمی از این پروژه شده‌، روبرو بوده‌اند.

پیشرانه احتمالی سوپر اتومبیل گریت وال
اگرچه موتور ۸ سیلندر جدید گریت وال یکی از گزینه‌های اصلی به شمار می‌رود، اما ظاهراً برای این سوپراسپرت خیلی بزرگ به نظر می‌رسد. به همین خاطر وو در صحبت‌هایش اشاره کرده که احتمالاً موتور دیگری استفاده خواهد شد. در حال حاضر این شرکت یک موتور V6 توئین توربو با حجم ۳ لیتر در شاسی بلند تانک ۷۰۰ به کار گرفته است. این موتور با همکاری سامانه هیبریدی شارژی قدرتی معادل ۵۱۶ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین تانک ۵۰۰ نسخه Hi4-Z دارای ترکیبی از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر و دو موتور برقی است که مجموعاً ۸۵۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

با توجه به اشاره وو به فراری SF90 استراداله، احتمال دارد سوپر اسپرت جدید گریت وال نیز یک خودروی پلاگین هیبرید بسیار قدرتمند باشد.

بلندپروازی به سبک چینی ها
جالب آنکه طبق گزارش منابع چینی، «جک وی» رئیس هیئت مدیره گریت وال، اخیراً با یک فراری SF90 مشاهده شده که نشان می‌دهد این شرکت با هدف‌گذاری بسیار بلند وارد این میدان شده است. البته حتی اگر این سوپراسپرت سریع‌تر و ارزان‌تر از فراری باشد، قطعاً از نظر برند و پرستیژ با فراری قابل مقایسه نخواهد بود.

اما در بازار داخلی چین، مصرف‌کنندگان اهمیت کمتری به نشان برند می‌دهند و بیشتر به فناوری، عملکرد و قیمت مناسب توجه دارند. این موضوع باعث شده برندهای چینی با خودروهایی پر از تکنولوژی و قیمت‌های رقابتی، جایگاه بزرگی در بازار داخلی به دست آورند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.