دیدگاه‌ها برای باز هم جنجال در چین ؛ شیائومی با یک آپدیت نرم افزاری ۶۴۸ اسب بخار از SU7 اولترا گرفت! بسته هستند

باز هم جنجال در چین ؛ شیائومی با یک آپدیت نرم افزاری ۶۴۸ اسب بخار از SU7 اولترا گرفت!

شرکت شیائومی با ورود به بازار خودرو، این بار با یک اقدام جنجالی، مورد انتقاد شدید مشتریان خود قرار گرفته است. این شرکت با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری، ۶۴۸ اسب بخار از قدرت پیشرانه سدان SU7 اولترا کاسته است. این خودروی برقی فوق‌العاده سریع با قدرت اولیه ۱۵۴۸ اسب بخار و قیمت حدود ۷۳٬۰۰۰ دلار،

کد خبر : 83385
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 می 2025 - 3:09
باز هم جنجال در چین ؛ شیائومی با یک آپدیت نرم افزاری ۶۴۸ اسب بخار از SU7 اولترا گرفت!

شرکت شیائومی با ورود به بازار خودرو، این بار با یک اقدام جنجالی، مورد انتقاد شدید مشتریان خود قرار گرفته است. این شرکت با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری، ۶۴۸ اسب بخار از قدرت پیشرانه سدان SU7 اولترا کاسته است. این خودروی برقی فوق‌العاده سریع با قدرت اولیه ۱۵۴۸ اسب بخار و قیمت حدود ۷۳٬۰۰۰ دلار، رقیبی جدی برای تسلا مدل S پلد و پورشه تایکان توربو GT محسوب می‌شود.

با آپدیت جدید، قدرت پیشرانه SU7 اولترا به ۹۰۰ اسب بخار کاهش یافته است. این کاهش قدرت به گفته شیائومی با هدف افزایش ایمنی در شرایط رانندگی جاده‌ای صورت گرفته است. آپدیت جدید همچنین شرطی تازه برای استفاده از لانچ کنترل اعمال کرده است؛ بدین معنی که راننده باید ۶۰ ثانیه در حالت آماده‌باش بماند تا سیستم اجازه استفاده از تمام قدرت پیشرانه را بدهد.

شیائومی اعلام کرده است که برای دسترسی مجدد به قدرت کامل ۱٬۵۴۸ اسب بخار، مالک باید در یک پیست تأیید شده توسط کمپانی، یک دور کامل را با رکوردگیری طی کند تا سیستم اجازه آزادسازی حداکثر توان را بدهد.

این تصمیم با واکنش منفی گسترده‌ای از سوی کاربران و علاقه‌مندان خودروهای الکتریکی مواجه شد. بسیاری در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که با پرداخت هزینه نسخه پرقدرت اولترا، حق دارند از تمام امکانات و قابلیت‌های خودرو استفاده کنند.

شدت انتقادات وارده به حدی بود که شیائومی ناچار به عقب‌نشینی شد و اعلام کرد تغییرات ایجادشده را بازمی‌گرداند. این شرکت در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که از بازخوردهای پرشور جامعه خود قدردانی می‌کند و در آینده شفافیت بیشتری در اطلاع‌رسانی خواهد داشت.

این ماجرا نشان می‌دهد که خودروها دیگر صرفاً محصولاتی مکانیکی نیستند، بلکه به پلتفرم‌هایی دیجیتال با قابلیت بروزرسانی از راه دور تبدیل شده‌اند؛ درست مانند اپلیکیشن‌هایی که روی چهار چرخ حرکت می‌کنند. امروزه خودروسازان می‌توانند با یک آپدیت نرم‌افزاری، نه‌تنها عملکرد فنی خودرو را تغییر دهند، بلکه حتی برخی قابلیت‌ها را حذف یا اضافه کنند.

در این شرایط، بحث مالکیت خودرو وارد مرحله‌ای تازه شده و سؤالات زیادی را درباره حقوق مصرف‌کننده مطرح می‌کند. در کشورهای غربی، خصوصاً ایالات متحده، چنین تصمیمی می‌توانست به موجی از شکایت‌های حقوقی و حتی دادخواست‌های جمعی منجر شود.

این داستان نمونه‌ای واقعی از چالش‌هایی است که در آینده دیجیتالی صنعت خودروسازی پیش رو داریم. آینده‌ای که در آن، بروزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند ماشین شما را سریع‌تر یا کندتر کند و حتی حقوق شما به‌عنوان مالک خودرو را زیر سوال ببرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.