دیدگاه‌ها برای تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟ بسته هستند

تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟

شاهین پلاس، محصول جدید و گران‌ترین سدان داخلی شرکت سایپا است. در ادامه به بررسی و تست این خودرو پرداخته‌ایم. در بخش جدید ویدیوهای تست و بررسی آخرین خودرو، سدان شاهین پلاس سایپا مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این رسانه هر ساله تعدادی از خودروهای وارداتی، داخلی و مونتاژی را در کلاس‌های مختلف

کد خبر : 85793
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 می 2025 - 13:06
تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟

شاهین پلاس، محصول جدید و گران‌ترین سدان داخلی شرکت سایپا است. در ادامه به بررسی و تست این خودرو پرداخته‌ایم.

در بخش جدید ویدیوهای تست و بررسی آخرین خودرو، سدان شاهین پلاس سایپا مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این رسانه هر ساله تعدادی از خودروهای وارداتی، داخلی و مونتاژی را در کلاس‌های مختلف مورد تست و بررسی تخصصی قرار می‌دهد.

شاهین یکی از سدان‌های پرطرفدار شرکت سایپا است که از زمان عرضه خود توانست فروش نسبتاً خوبی را در بازار ایران تجربه کند. با این حال، وجود برخی مشکلات باعث شد که مشتریان برای خرید این خودرو دچار تردید شوند. یکی از این مشکلات، استفاده از پیشرانه M15 TC بود که نسخه توربو پیشرانه M15 محسوب می‌شود و ۸ سوپاپ بودن آن باعث ایجاد سر و صدای زیادی می‌شد. به همین دلیل، شرکت سایپا تصمیم به عرضه نمونه ارتقا یافته شاهین با نام شاهین پلاس گرفت که هم در بخش پیشرانه و هم در بخش امکانات، تغییرات اساسی را به وجود آورد.

در طراحی بیرونی شاهین پلاس، تفاوتی با نسخه قبلی آن مشاهده نمی‌شود و تنها عبارت “شاهین پلاس” در قسمت عقب خودرو، نشان‌دهنده تفاوت آن است. سبک طراحی خانواده شاهین، نسبتاً جوان‌پسند است و با توجه به ابعاد و اندازه آن، می‌تواند برای استفاده خانواده‌های ایرانی مناسب باشد.

در طراحی داخلی کابین، تغییرات بیشتری نسبت به نسخه قبلی ایجاد شده است. استفاده از رنگ‌های روشن در بخش داشبورد و رودری‌ها، جلوه خوبی به این خودرو داده و باعث افزایش جذابیت طراحی داخلی شده است. همچنین، استفاده از طرح چوب بر روی قسمت‌هایی از داشبورد و تریم مشکی پیانویی، جلوه‌ای لوکس به خودرو بخشیده است.

از نظر مشخصات فنی، شاهین پلاس به پیشرانه ME16 مجهز شده است که نسخه ایرانیزه شده EC5 گروه PSA است. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، قادر به تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور است و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی، شاهین پلاس نسبت به نسخه قبلی خود، امکانات بیشتری دارد. از جمله این امکانات می‌توان به فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، سانروف، آنتن کوسه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه‌های تاشو برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و غیره اشاره کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.