دیدگاه‌ها برای جریمه‌های مرتبط با تعداد ؛ تغییرات موتور و گیربکس در مسابقات F1 بسته هستند

جریمه‌های مرتبط با تعداد ؛ تغییرات موتور و گیربکس در مسابقات F1

با توجه به قوانین مربوط به اختصاص تعداد مشخصی از مجموعه واحدهای قدرت برای هر راننده و جریمه‌هایی که در صورت نقض آنها اعمال می‌شود، واحدهای قدرت و گیربکس‌ها در هر فصل‌ مسابقات F1 به موضوعات مناقشه‌ای تبدیل می‌شوند و اینکه چه تعداد از واحدهای قدرت را می‌توان در طول تقویم ۲۴ راند بدون جریمه

کد خبر : 87349
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 می 2025 - 15:04
جریمه‌های مرتبط با تعداد ؛ تغییرات موتور و گیربکس در مسابقات F1

با توجه به قوانین مربوط به اختصاص تعداد مشخصی از مجموعه واحدهای قدرت برای هر راننده و جریمه‌هایی که در صورت نقض آنها اعمال می‌شود، واحدهای قدرت و گیربکس‌ها در هر فصل‌ مسابقات F1 به موضوعات مناقشه‌ای تبدیل می‌شوند و اینکه چه تعداد از واحدهای قدرت را می‌توان در طول تقویم ۲۴ راند بدون جریمه استفاده کرد، بسیار مهم است.

واحدهای قدرت فعلی F1 دارای چندین بخش هستند: موتور احتراق داخلی، واحد مولد حرارت موتور، واحد مولد جنبشی موتور، توربوشارژر، ذخیره انرژی، کنترل الکترونیکی و مجموعه اگزوز. در طول فصل ۲۰۲۵، یک راننده نمی‌تواند بیش از چهار موتور احتراق داخلی، واحد مولد حرارت موتور، واحد مولد جنبشی موتور و توربوشارژر، دو واحد ذخیره انرژی و کنترل الکترونیکی و هشت مورد از هر چهار عنصری که مجموعه‌ای از سیستم‌های اگزوز را تشکیل می‌دهند استفاده کند.

اگر راننده‌ای از عناصر واحدهای قدرت بیشتری نسبت به اعداد ذکر شده استفاده کند، در اولین رویدادی که از هر بخش اضافی استفاده ‌شود، جریمه جایگاه شروع مسابقه به راننده تعلق می‌گیرد. اولین مرتبه‌ای که هر تیم از تعداد تخصیص یافته تجاوز کند، جریمه ۱۰ رتبه‌ای برای راننده اعمال می‌شود و بار دوم منجر به افت پنج رتبه‌ای در جایگاه شروع مسابقه می‌شود.

رانندگان همچنین از نظر تعداد قطعات گیربکس با تعداد محدود که می‌توانند در طول یک فصل استفاده کنند، محدود می‌شوند. اگر مشخص شود که راننده یا تیمی این مقررات را نقض کرده است، ممکن است جریمه شوند. این جریمه ها اغلب زمانی اعمال می‌شوند که تخلف در پیست رخ داده باشد.

در نهایت، این مجموعه اقدامات صرفه‌جویی در هزینه است. زمانی تیم‌های مسابقات F1 تقریباً بین هر جلسه‌ای که خودروها تکمیل می‌کردند، موتورها را تغییر می‌دادند. این بدان معناست که آنها هر سال ده‌ها واحد برای هر خودرو با هزینه هنگفتی می‌پرداختند. وادار کردن آنها به صرفه‌جویی بیشتر و مجازات آنها با حذف از جدول تضمین می‌کند که تیم‌ها سخت تلاش می‌کنند تا تغییرات خود را به حداقل برسانند و بهترین نوآوری ها را به جهان معرفی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.