دیدگاه‌ها برای تویوتا آیگو X با پیشرانه قوی‌تر و نسخه هیبریدی وارد میدان می‌شود بسته هستند

تویوتا آیگو X با پیشرانه قوی‌تر و نسخه هیبریدی وارد میدان می‌شود

تویوتا آیگو X، کوچک‌ترین خودروی کمپانی ژاپنی در بازارهای جهانی، با تغییرات مهمی در میانه عمر خود روبرو شده است. این خودرو که قبلاً یک هاچبک کلاس A بود، در سال ۲۰۲۲ هنگام ورود به نسل جدید به یک کراس اوور تبدیل شد. پس از سه سال، تویوتا تصمیم گرفته است نسخه فیس لیفت این

کد خبر : 89302
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 ژوئن 2025 - 10:53
تویوتا آیگو X با پیشرانه قوی‌تر و نسخه هیبریدی وارد میدان می‌شود

تویوتا آیگو X، کوچک‌ترین خودروی کمپانی ژاپنی در بازارهای جهانی، با تغییرات مهمی در میانه عمر خود روبرو شده است. این خودرو که قبلاً یک هاچبک کلاس A بود، در سال ۲۰۲۲ هنگام ورود به نسل جدید به یک کراس اوور تبدیل شد. پس از سه سال، تویوتا تصمیم گرفته است نسخه فیس لیفت این کراس اوور را با تغییرات قابل توجه هم در نمای ظاهری و هم در بخش فنی راهی بازار کند.

نسخه قبلی آیگو X با گیربکس دستی پنج سرعته قابل سفارش بود، اما مدل جدید تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز است. همچنین موتور ۱ لیتری قبلی، جای خود را به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی داده است؛ این موتور که از یاریس به امانت گرفته شده، ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این رقم در مقایسه با خروجی موتور قبلی، افزایشی چشمگیر داشته و ۴۳ اسب بخار بیشتر است.

افزایش قدرت باعث بهبود محسوس عملکرد خودرو شده، به طوری که زمان شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت فیس لیفت تویوتا آیگو X از ۱۴.۹ ثانیه به کمتر از ۱۰ ثانیه کاهش یافته است. چنین رکوردی برای یک خودروی جمع و جور شهری کاملاً مناسب ارزیابی می‌شود.

تویوتا آیگو X در نسخه فیس لیفت خود به یک خودروی هیبریدی کامل تبدیل شده است. این خودرو اکنون تنها عضو هیبریدی کلاس خود محسوب می‌شود. به لطف این ویژگی، آیگو X موفق شده به رقم خیره‌کننده‌ای در زمینه مصرف سوخت و آلایندگی دست یابد. به گفته تویوتا، این کراس اوور به ازای هر کیلومتر پیمایش فقط ۸۶ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند که در بین خودروهای هیبریدی غیر شارژی، رقمی بی‌سابقه است.

با اتکا به پیشرانه جدید، تویوتا آیگو X بسیار بهینه‌تر شده و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. چنین رقمی برای یک خودروی شهری عددی بسیار رقابتی به حساب می‌آید و کراس اوور کوچک تویوتا را در کلاس خود متمایز می‌کند.

برای جا دادن تجهیزات سیستم هیبریدی، بازنگری‌هایی در دماغه صورت گرفته و طول این بخش به میزان ۷۶ میلیمتر افزایش یافته است. در کنار تغییرات فنی، بروز رسانی‌هایی در طراحی نیز به چشم می‌خورد. جلو پنجره جدید، چراغ‌ها و کاپوت باز طراحی‌شده، چهره‌ای تازه به آیگو X داده‌اند. همچنین برای نخستین بار، این خودرو با تیپ GR Sport نیز عرضه می‌شود.

با وجود اضافه شدن سخت‌افزار هیبریدی و جابجایی باتری کمکی به زیر کف صندوق، ظرفیت بار تویوتا آیگو X همچنان بدون تغییر باقی مانده و همچون قبل با ۲۳۱ لیتر برابر است. این خودرو همچنین در نسخه‌های گران‌تر، به شیشه‌های ضخیم‌تر و عایق‌بندی بهتر برای کاهش صدا مجهز شده است. نمایشگر آنالوگ پشت فرمان نیز جای خود را به نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی داده و ترمز پارک برقی حالا به صورت استاندارد عرضه می‌شود.

اگرچه تویوتا آیگو X کوچک‌ترین محصول تویوتا در اروپا به‌شمار می‌رود، اما از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارد. شارژر بی‌سیم موبایل، آینه‌های جمع‌شونده برقی، سیستم تصفیه هوای nanoeX از شرکت پاناسونیک، پورت‌های USB-C دوتایی، پشتیبانی از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری از راه دور و مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی و کمک راننده از جمله امکانات قابل ذکر این کراس اوور ریزجثه هستند.

عرضه نسخه فیس لیفت تویوتا آیگو X در اروپا برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. این خودرو از زمان معرفی نسل جدید خود در سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۲۸۷ هزار دستگاه فروش داشته است. برخلاف نسل‌های قبلی که با همکاری پژو و سیتروئن تولید می‌شدند، مدل کنونی آیگو X کاملاً توسط خود تویوتا طراحی و تولید شده است.

با این بروزرسانی‌ها، تویوتا آیگو X نه تنها جایگاه خود را در بین خودروهای شهری حفظ کرده، بلکه حالا به عنوان یک گزینه مدرن، کم‌مصرف و جذاب برای مشتریان اروپایی شناخته می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.